AKAI APC64

ezgif.com-webp-to-jpg.jpg


Akai brengt een nieuwe controller uit; de APC64, de opvolger van de APC40 mk2, zowel voor Ableton als standalone.

Met 64 RGB velocity sensitive pads met poly aftertouch en 8 toewijsbare touchstrips voor hands on controle voor devices, pitch, modulatie en veel meer.
De APC64 werkt ook als stand alone controller met een 32 step 8 track sequencer met 3 midi poorten en 8 keer cv/gate out om daarmee synths, drummachines en eurorack aan te sturen.

bron: Akai Pro APC64

Hier een Loopop review;

 
Last edited by a moderator:
mooi ding, bijna jammer dat ik m niet nodig heb ;)
 
Ik ben benieuwd naar de prijs
Niet heel duur, 399 euro bij verschillende shops.
Denk dat voor die prijs het best een aantrekkelijk ding is voor mensen die een controller zoeken voor Ableton en tevens voor stand alone want het is best wel handig dat ie ook een intern geheugen heeft zodat je zonder Ableton toch dingen kan opslaan.
 
Het standalone aspect moet dan wel het verschil maken lijkt me, want voor minder koop je een gebruikte Push 2 met schermen en encoders en de hele rambam.
 
Lijkt me een leuk ding die ik iig niet nodig heb.
Vind die touch strips wel echt een fail.
Daar wil ik faders zien.
 
Het standalone aspect moet dan wel het verschil maken lijkt me, want voor minder koop je een gebruikte Push 2 met schermen en encoders en de hele rambam.
Dat niet alleen denk ik, er zijn er genoeg die Ableton gebruiken en er wat eurorack bij hebben, met deze combineer je dat.
Maar het standalone aspect is denk ik wel echt een pluspunt ja, zeker voor diegenen die niet elke keer achter de computer willen zitten.
Maar goed; voor deze prijs bied Akai wel iets leuks aan vind ik.
De ribbons op zich vind ik geen probleem, zitten ook op de keystep en dat werkt gewoon goed.
 
Ja, ziet er verder wel prima uit, veel connectivity en AKAI pads zijn ook altijd wel goed.
 
Heeft dit ding net als een mpc 16 levels? Dat mis ik namelijk echt op mijn push2.
 
Back
Top