Nieuwe controller van Akai: MPC STUDIO MK2

724CF33E-F359-4948-AA91-C9ECCD3E5201.jpeg


Nieuwe controller van Akai: MPC STUDIO MK2

Specificaties :
  • Pads (16) velocity- and pressure-sensitive pads, RGB-backlit ( 8 banks accessible via Pad Bank buttons
  • Knobs (1) 360° push encoder for display navigation and selection
  • Touch Strip (1) multi-function 5.5" (140 mm) touch-capacitive controller with LED indicators
  • Buttons (39) LED backlit dedicated function buttons
  • Display Full-color LCD
  • Connections (1) 1/8" (3.5 mm) MIDI input (1) 1/8" (3.5 mm) MIDI output (1) USB Type-B port
  • Power via USB
  • Dimensions (width x depth x height) 12.0” x 6.7” x 1.5” 305 x 171 x 37 mm
  • Weight 1.8 lbs. 0.83 kg Specifications are subject to change without notice.

bron:
Akai pro MPC STUDIO




 
Last edited by a moderator:
het gaat hier om versie MK 2 mag nog achter titel gezet worden!
 
Balen, ik heb pasgeleden een Maschine MIKRO mk3 gekocht.. Deze lijkt me handiger, vooral vanwege de touchstrip waarmee je de encoders kan bedienen. Ook heb ik heb toch het idee dat die MPC software een stuk beter/solide is..

Op de MIKRO kan je met de touchstrip enkel fx/pitch/mudulatie gebruiken. Je kan de push-encoder ook wel gebruiken maar die is 'stepped', dus je filter gaat dan per 16 steps open.. En ja, met shift kan je hem op fijnere resolutie gebruiken, maar da's onhandig. Ik twijfelde nog om een M32 keyboard van ze te kopen om m'n gemis aan encoders op te vangen, goed dat ik dat niet heb gedaan...
 
Laatst gewijzigd:
Hier nog een uitleg van Akai zelf!

 
Hmm.. goede kritiek op dit product van een ervaren MPC gebruiker.. bijvoorbeeld pad shortcuts die opeens anders zijn als de andere MPC's...

 
Ziet er goed uit, maar de sensetivity van de pads op de Maschine Mikro MK3 schijnt toch wat hoger te liggen (is ook een kwestie van voorkeur.)

Heb zelf een mk3 om finger drumming op te oefenen, en heb niet het idee dat deze echt veel beter is, behalve het ontwerp. MIDI in / out is dan wel weer handig, dat ontbreekt op de MK3
 
Laatst gewijzigd:
Toch vreemd dat de MPC Touch niet meer gemaakt wordt, is toch een MPC Studio met een prachtig touch screen!
 
Toch vreemd dat de MPC Touch niet meer gemaakt wordt, is toch een MPC Studio met een prachtig touch screen!


leuk design ja..

maar ik las dat dat touchscreen niet echt ideaal werkte.. was in feite een mirror van je computerscherm.. en dat scheen niet echt snappy te werken, buiten de gevoeligheid van dat touchscreen zelf.

Die MPC Live is toch hetzelfde qua opzet, alleen dan met een eigen OS en eigen scherm?

Ik vind die MPC Studio Black wel een mooie.. lijkt me lekkerder werken als deze nieuwe MPC Studio v2
 
Het is niet een echte mirror van mijn computerscherm en de gevoeligheid is uitermate goed!
De MPC Live is inderdaad hetzelfde maar dan 3x zo duur als wat ik voor de Touch betaald heb, nog goedkoper dan de Studio v2!
 
Het is niet een echte mirror van mijn computerscherm en de gevoeligheid is uitermate goed!
De MPC Live is inderdaad hetzelfde maar dan 3x zo duur als wat ik voor de Touch betaald heb, nog goedkoper dan de Studio v2!
+ dat de Touch meerdere functieknoppen heeft + scherm, die eventueel ook als externe monitor kan dienen.
 
Back
Top