Ableton kondigt Live 11 aan

creation-space-top-down-5.jpg




Bron:
 
Last edited by a moderator:
Corrupte download misschien? Een hash wordt meestal gebruikt als checksum om te kijken of een file in orde is. Ik zou hem opnieuw downloaden en kijken of dat helpt. De installatie ging bij mij heel snel en pijnloos gisteren. Heb nog niet heel uitgebreid gekeken, maar ik draaide de beta al een tijdje dus ik heb de meeste nieuwe dingen al gezien.

Dat loste het inderdaad op.
 
Jeeeeeej, allemaal features die al jaren standaard in de meeste andere DAWs zitten. WOOHOO.
Wel super nice dat het Ableton logo in je dock iets donker geworden is.
 
Stuitend EN zinloos zelfs. Toe maar.

Het is echter wel zo helaas. Waarom mag dit niet gezegd worden ?

Maar je zegt helemaal niets. Je presenteert een mening als feit op snerende, denigrerende toon zonder ook maar ergens inhoudelijk op in te gaan of iets te onderbouwen. Dat is geen discussie, dat is stemmingmakerij bedoeld om een reactie uit te lokken. En dat is gelukt, chapeau. Als je een zinvolle bijdrage wilt leveren, kun je bijvoorbeeld aangeven wat er wat jou betreft nog in Live 11 ontbreekt of wat ze beter hadden kunnen/moeten doen. Er zijn ongetwijfeld genoeg dingen te verzinnen. En als je niet met Live werkt en ook niet van plan bent om ooit met Live te werken is überhaupt de vraag waarom je hier kritiek komt leveren, behalve trollen of fanboygedrag. Of is het de bedoeling dat Live gebruikers voortaan ook in iedere Cubase, Logic of Bitwig-draad gaan lopen joelen over hoe kut het allemaal wel niet is?
 
Maar je zegt helemaal niets. Je presenteert een mening als feit op snerende, denigrerende toon zonder ook maar ergens inhoudelijk op in te gaan of iets te onderbouwen. Dat is geen discussie, dat is stemmingmakerij bedoeld om een reactie uit te lokken. En dat is gelukt, chapeau. Als je een zinvolle bijdrage wilt leveren, kun je bijvoorbeeld aangeven wat er wat jou betreft nog in Live 11 ontbreekt of wat ze beter hadden kunnen/moeten doen. Er zijn ongetwijfeld genoeg dingen te verzinnen. En als je niet met Live werkt en ook niet van plan bent om ooit met Live te werken is überhaupt de vraag waarom je hier kritiek komt leveren, behalve trollen of fanboygedrag. Of is het de bedoeling dat Live gebruikers voortaan ook in iedere Cubase, Logic of Bitwig-draad gaan lopen joelen over hoe kut het allemaal wel niet is?

Yup exact dit.
Het is gewoon een pot zuur in de thread flikkeren, waar niemand iets aan heeft.
 
Maar je zegt helemaal niets. Je presenteert een mening als feit op snerende, denigrerende toon zonder ook maar ergens inhoudelijk op in te gaan of iets te onderbouwen. Dat is geen discussie, dat is stemmingmakerij bedoeld om een reactie uit te lokken. En dat is gelukt, chapeau. Als je een zinvolle bijdrage wilt leveren, kun je bijvoorbeeld aangeven wat er wat jou betreft nog in Live 11 ontbreekt of wat ze beter hadden kunnen/moeten doen. Er zijn ongetwijfeld genoeg dingen te verzinnen. En als je niet met Live werkt en ook niet van plan bent om ooit met Live te werken is überhaupt de vraag waarom je hier kritiek komt leveren, behalve trollen of fanboygedrag. Of is het de bedoeling dat Live gebruikers voortaan ook in iedere Cubase, Logic of Bitwig-draad gaan lopen joelen over hoe kut het allemaal wel niet is?
Man man man wat een aannames, voel je persoonlijk aangevallen of zo? Ik werk met Ableton. Ik heb de update gekocht. Ik werk ook met Cubase, Pro Tools, Logic.
Feit is dat nagenoeg al die "nieuwe functies" nu in ABL11 zitten al jaren in andere DAWs zitten.
Maar je hebt gelijk, zoiets moet ik idd niet zeggen, waar haal ik het gore lef vandaan.
 
Man man man wat een aannames, voel je persoonlijk aangevallen of zo? Ik werk met Ableton. Ik heb de update gekocht. Ik werk ook met Cubase, Pro Tools, Logic.
Feit is dat nagenoeg al die "nieuwe functies" nu in ABL11 zitten al jaren in andere DAWs zitten.
Maar je hebt gelijk, zoiets moet ik idd niet zeggen, waar haal ik het gore lef vandaan.

Het is een merkwaardig fenomeen dat de anonimiteit van het internet ervoor zorgt dat veel mensen de meest boute en ongenuanceerde uitspraken durven doen. Maar dat diezelfde anonimiteit er tegelijkertijd niet voor zorgt dat ze deze uitspraken – mits daarop aangesproken – gemakkelijker weer terugnemen, aanpassen of bijstellen.

Dat gezegd hebbende, ik denk dat een DAW een DAW is – ze doen en kunnen inmiddels allemaal ongeveer hetzelfde. Sommige hebben bepaalde functies die andere hebben al lang, en andere niet of omgekeerd… Als dit soort functionele achterstanden door de ene dan wel de andere DAW worden ingehaald, is dat toch alleen maar mooi? En bij elke update zitten ook weer een paar functies die andere DAW’s niet hebben, waardoor zij weer een inhaalslag moeten maken – waar uiteindelijk wij als gebruikers van profiteren – wat je ‘DAW of choice’ ook is.
 
Het is gewoon een pot zuur in de thread flikkeren, waar niemand iets aan heeft.

Ach, als dat niet meer mag kunnen nogal wat leden hier wel hun toetsenboard het raam uit flikkeren.

edit: wat ik overigens geen probleem zou vinden ;)
 
Ik stel mijn boute en ongenuanceerde anonieme uitspraken graag bij, en geef mijn ongelijk toe.
Inderdaad, ik voeg helemaal niets toe aan deze discussie.
Inderdaad,ik gooi gewoon een pot zuur in de draad.
Inderdaad, ik ben een fan-boy van Ableton.

Puur stemmingsmakerij. En inderdaad niet gebaseerd op feiten. Puur trol gedrag. punt uit.
Waarvoor mijn welgemeende excuses. Het spijt me als ik mensen tegen de schenen heb geschopt.

Super fijn dat Ableton al deze nieuwe functies heeft nu. Maakt het echt een heel stuk prettiger om mee te werken.
 
Nou ik ben het dus wel deels met @19vierentachtig eens.
Heb de releasenotes duidelijk bestudeerd.
Let wel dat ik niet alleen zeik heb ook op het Ableton forum een thread gestart om MPE te krijgen en die is viraal gegaan.

@trigg en @Nap jullie zeggen dus ook niets en jullie reactie is minstens zo negatief zowel negatiever omdat je een ander zijn mening niet respecteerd..

Het is gewoon een punt.
Deze release is niet alleen maar positief.
En heb dat ook technisch onderbouwd.
Heb ook duidelijk gestelt wat er wel fijn is aan deze release.

Maar eerlijk dit is geen major release in mijn optiek.
En idd dat het splash screen donkerder is gemaakt staat als punt in de release notes. hahahaha

En dat ik die mening heb is mijn mening.
Daar hoef je dus helemaal niets mee te doen.
 
Opinions are like assholes. Everybody has one. And most of them stink.

Let wel, niks mis met kritiek. Maar dat drive-by gedoe van een draad binnenvallen, roepen dat iets kut is zonder verdere inhoud en dan huilie doen als je er op wordt aangesproken geeft geen pas. Dat is MIJN mening en daar zul je het mee moeten doen :D

Anyway, moving right along....
 
Om ook @19vierentachtig een beetje bij te vallen: dan kan je ook vragen om die onderbouwing, ipv behoorlijk gechargeerd te reageren. Dat draagt namelijk net zoveel bij, of eigenlijk dus net zo weinig, behalve een vrij nutteloze discussie waar ik nu ook aan mee doe... en eerlijk, ben jij in het veleden niet nog vele malen erger geweest met ononderbouwde reacties bestaande uit niets meer dan reactieuitlokkend gebrabbel? ;)
 
Ableton 11 geïnstalleerd op mijn Mac Mini M1 16GB/512GB. Ik heb er nog niet heel lang mee gewerkt, maar ik merkte wel dat de CPU op rare momenten spikete. 17 tracks met Diva waren geen probleem, maar 2 of 3 tracks met een simpele drumrack zorgde voor CPU overload en de daarbij behorende haperingen. Heel vreemd.

Ik heb de boel nog niet getest op mijn Macbook Pro 2018 16GB, dat ga ik dit weekend even proberen.
 
Ableton 11 geïnstalleerd op mijn Mac Mini M1 16GB/512GB. Ik heb er nog niet heel lang mee gewerkt, maar ik merkte wel dat de CPU op rare momenten spikete. 17 tracks met Diva waren geen probleem, maar 2 of 3 tracks met een simpele drumrack zorgde voor CPU overload en de daarbij behorende haperingen. Heel vreemd.

Ik heb de boel nog niet getest op mijn Macbook Pro 2018 16GB, dat ga ik dit weekend even proberen.
Hij is ook niet geoptimaliseerd voor m1 chips.



ik snap 19vierentachtig wel, maar bedenk ook dat Ableton niet achter kan blijven door functies niet heeft wat andere daws wel hebben.

De update heb ik wel gekocht, maar aan de nieuwe functies zoals comping heb ik niet veel aan. Liever had ik een oplossing gevonden om bijv met 1 click instrumenten door te sluizen naar 1 bus (of die functie zit erin, terwijl ik het niet weet..).
 
bijv met 1 click instrumenten door te sluizen naar 1 bus
Misschien niet met exact 1 click en het ligt er ook een beetje aan wat je precies bedoelt, maar je kan natuurlijk gewoon meerdere tracks (ik neem aan dat je dat bedoelt i.p.v. een device) selecteren en dan een audio output selecteren (of wat dan ook voor actie uitvoeren wat dat betreft)
 
Je kunt de tracks selecteren en dan in een groep zetten. Da's redelijk 1 click (zodra je de tracks heb geselecteerd dan). En/of alle tracks die je op die bus wil erbij slepen met drag & drop. Weet niet of dat is wat je ongeveer zoekt?
 
Dit is wel gaaf er komen nu steeds meer filmpjes van Ableton live :

 
een deskundigheidsbevorderende thread is het geworden... het lijkt wel KVR!

disclaimer: deze eerste zin stond er nog, eindelik wat meer info!

leuk ekstraatje; een MPE arpeggiator (M4L); gratus..



Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!
 
Back
Top