Hoog tijd dat Uli aan die EMS synths gaat beginnen wat mij betreft.
Er wordt ergens toch een VCS-3 (klopt die naam?) kloon gebouwd tegenwoordig? Jeweetwel, dat vierkante koffer-ding met patchpanel. Kan 'm zogauw niet vinden helaas. Maar ja, zal ook wel aan de prijs zijn... Ongelooflijk wat Uli voor elkaar weet te krijgen voor een paar 100 eu. Ben nog altijd meer dan verguld met m'n plotseling onverwacht gerealiseerde droom van een echte (...) nieuwe miniMoog voor 300 nog wat, daadwerkelijk bereikbaar dus. Mooier nog, op een andere manier wel, de Neutron: Perfecte kern voor een hele nieuwe eurorack synth die ik dankzij dat juweel aandurfde te gaan bouwen, en nog steeds aan aan het bouwen ben, het groeit en groeit, maar zo mooi van die Neutron dat al heb je nog maar één module (of geen) in je kast je wel al direct een volledige modulaire synth hebt die vol patchable is. (ben ondertussen wel heel wat verder dan dat hoor) Dat plaatje boven van de PCB laat ook wel een mooie patchbay zien, zoals bijna al die nieuwe eurorack semimodulars. Briljant is dat van ze om dat zo te doen. Bij mijn weten heeft de Oberheim oorspronkelijk niks te patchen, toch? Kan echt niet genoeg enthousiasme uiten over het feit dat ze al die klassieke synths in feite direct vol ge-mod' uitbrengen om in een modular te integreren. Met ieder bakje heb je er in feite een verzameling modules bij voor een fractie van de prijs die het je zou kosten als je die los zou kopen, of zelfs bouwen waarschijnlijk. Met als bonus een complete standalone klassieke synth. Geniaal. DIe Oberheim gaat op mijn verlanglijstje denk ik. Kan niet wachten tot ze hem helemaal laten zien, vooral benieuwd naar welke patchpunten er zijn.
ga gewoon niet zo hard op de Oberheim sound.
Zou er in de synth-wereld net zoiets zijn als de kampen Fender/Gibson in de gitaarwereld? Ik zou de Oberheim met een Les Paul vergelijken, warm en big (wat is de stratocaster, een Prophet?), en dat is altijd al mijn voorkeur geweest. Al heb ik nu wel een strato (Squier, net zo goedkoop en briljant goed als de Behringer stuff!), maar dan wel met een humbucker er in. En dat is het mooie van deze aanpak van Behringer, hetzelfde kan je nu dus doen met die klassieke synths: wil je eigenlijk liever af en toe een Moog-filter in je Oberheim of Prophet? Kan dus nu! Of andersom, of je eigen knutselwerk,enz enz enz. Heerlijk, wat een mooie tijd leven we toch in dezes. Had 35+ jaar geleden niet durven dromen van deze rijkdom, en dat met mijn sub -minimum inkomen.
Een mod zou ik er wel graag op willen, release op de envelopes..
Waaaat...?!? Heeft de Oberheim echt niet eens een volle ADSR? Zo'n ding als op de MiniMoog? Of anders?