Behringers new synth Oberheim 2 voice?

Screenshot_20201029-081553_Samsung Internet.jpg


Het lijkt erop dat Behringer aan een Oberheim 2 voice clone aan het werk is.
gelukkig heb ik net ontdekt dat mijn rack ook aan de achterkant gevult kan worden.
 
Kun je met een Memorymoog klanken maken die je niet uit de Moog One kunt halen?

Daar gaat het bij Behringer niet om. Hij kloont ook wat al is gekloond. Overigens zit ik niet op een kloon van de Memorymoog te wachten. Ik ben met de Moog One al voorzien. Synton Syrinx zou wel leuk zijn. Het schiet maar niet op met de Pan, de gedoodverfde opvolger.
 
Daar gaat het bij Behringer niet om. Hij kloont ook wat al is gekloond. Overigens zit ik niet op een kloon van de Memorymoog te wachten. Ik ben met de Moog One al voorzien. Synton Syrinx zou wel leuk zijn. Het schiet maar niet op met de Pan, de gedoodverfde opvolger.

Dat bedoelde. ik: dat de MemoryMoog als zo'n beetje terug verkrijgbaar is als de One. Ik bedoelde niet zozeer dat Behringer het alleenrecht heeft op het recycleren van klassiekers;-)
 
Jeetje 8 voices.
Dan ben je de hele dag aan het tunen.
4 voice is meer dan genoeg.
Maar goed als deze 300e kost dan is 8 voices 1200 euro.
Is wel vet als je 2x 4voice stapelt.

Hier is 4 voices al erg dik. Wat een synth.

 
Een mod zou ik er wel graag op willen, release op de envelopes..
 
Jeetje 8 voices.
Dan ben je de hele dag aan het tunen.
4 voice is meer dan genoeg.
Maar goed als deze 300e kost dan is 8 voices 1200 euro.
Is wel vet als je 2x 4voice stapelt.

Hier is 4 voices al erg dik. Wat een synth.



Je zou toch verwachten/hopen dat je zoiets ook wel uit een OB6 haalt, niet?
 
Je zou toch verwachten/hopen dat je zoiets ook wel uit een OB6 haalt, niet?

Ja Denk het wel.
Maar een 4 voice kun je wel iedere voice een beetje anders maken. Of heel anders. Dat maakt het toch wel fijn.
een ob6 ken ik niet maar klinkt geweldig.
Maar zo een BH 4 voice heb je wellicht voor 6 - 700 euro.
ik vind het net als de 2600 verleidelijk maar beter tijd stoppen in de apparaten die ik heb.
 
ik heb kort een OB6 gehad, het kan aan mij liggen maar ik was er niet heel erg van over de indruk, echter van bijna elke YouTube demo met SEM modules ga ik bijna kwijlen.

die 4 voice klinkt echt geweldig goed, benieuwd hoe dit uit gaat pakken qua sound en maar ook zeker qua polyfonie.
 
Hoog tijd dat Uli aan die EMS synths gaat beginnen wat mij betreft.

Er wordt ergens toch een VCS-3 (klopt die naam?) kloon gebouwd tegenwoordig? Jeweetwel, dat vierkante koffer-ding met patchpanel. Kan 'm zogauw niet vinden helaas. Maar ja, zal ook wel aan de prijs zijn... Ongelooflijk wat Uli voor elkaar weet te krijgen voor een paar 100 eu. Ben nog altijd meer dan verguld met m'n plotseling onverwacht gerealiseerde droom van een echte (...) nieuwe miniMoog voor 300 nog wat, daadwerkelijk bereikbaar dus. Mooier nog, op een andere manier wel, de Neutron: Perfecte kern voor een hele nieuwe eurorack synth die ik dankzij dat juweel aandurfde te gaan bouwen, en nog steeds aan aan het bouwen ben, het groeit en groeit, maar zo mooi van die Neutron dat al heb je nog maar één module (of geen) in je kast je wel al direct een volledige modulaire synth hebt die vol patchable is. (ben ondertussen wel heel wat verder dan dat hoor) Dat plaatje boven van de PCB laat ook wel een mooie patchbay zien, zoals bijna al die nieuwe eurorack semimodulars. Briljant is dat van ze om dat zo te doen. Bij mijn weten heeft de Oberheim oorspronkelijk niks te patchen, toch? Kan echt niet genoeg enthousiasme uiten over het feit dat ze al die klassieke synths in feite direct vol ge-mod' uitbrengen om in een modular te integreren. Met ieder bakje heb je er in feite een verzameling modules bij voor een fractie van de prijs die het je zou kosten als je die los zou kopen, of zelfs bouwen waarschijnlijk. Met als bonus een complete standalone klassieke synth. Geniaal. DIe Oberheim gaat op mijn verlanglijstje denk ik. Kan niet wachten tot ze hem helemaal laten zien, vooral benieuwd naar welke patchpunten er zijn.
ga gewoon niet zo hard op de Oberheim sound.
Zou er in de synth-wereld net zoiets zijn als de kampen Fender/Gibson in de gitaarwereld? Ik zou de Oberheim met een Les Paul vergelijken, warm en big (wat is de stratocaster, een Prophet?), en dat is altijd al mijn voorkeur geweest. Al heb ik nu wel een strato (Squier, net zo goedkoop en briljant goed als de Behringer stuff!), maar dan wel met een humbucker er in. En dat is het mooie van deze aanpak van Behringer, hetzelfde kan je nu dus doen met die klassieke synths: wil je eigenlijk liever af en toe een Moog-filter in je Oberheim of Prophet? Kan dus nu! Of andersom, of je eigen knutselwerk,enz enz enz. Heerlijk, wat een mooie tijd leven we toch in dezes. Had 35+ jaar geleden niet durven dromen van deze rijkdom, en dat met mijn sub -minimum inkomen.
Een mod zou ik er wel graag op willen, release op de envelopes..
Waaaat...?!? Heeft de Oberheim echt niet eens een volle ADSR? Zo'n ding als op de MiniMoog? Of anders?
 
daar heb je gelijk in..ik heb helaas geen ervaring met de SEM modules dus ik kan niet zeggen in hoeverre het dan een grote beperking is. Goed klinken doet hij in ieder geval.
 
ik heb mn pro-1 weer weggedaan dus op zich kan ik wel weer een Uliminazi apparaat halen
 
Het zal wel weer vloeken in de kerk (van o.a. Egres) zijn, maar ik heb destijds de nieuwe 2-Voice Pro afbesteld toen ik van de OB-6 hoorde, en ik heb er geen spijt van gehad dat ik de laatste heb gekocht. Elke SEM is een aparte synthesizer, dus een OB-6 zal hooguit klinken als een perfect gestemde zesstemmige SEM met identieke instellingen per SEM, maar het bedieningsgemak en het morphende filter vergoeden veel.
Ik heb een keer muziek van een patch op mijn modulaire RS-8500 opgenomen met drie verschillende stemmen (A perfect storm op het album Sense of urgency), maar ik vond het resultaat niet indrukwekkend genoeg om dat kunstje te herhalen.
 
Het zal wel weer vloeken in de kerk (van o.a. Egres) zijn, maar ik heb destijds de nieuwe 2-Voice Pro afbesteld toen ik van de OB-6 hoorde, en ik heb er geen spijt van gehad dat ik de laatste heb gekocht. Elke SEM is een aparte synthesizer, dus een OB-6 zal hooguit klinken als een perfect gestemde zesstemmige SEM met identieke instellingen per SEM...

Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen. Ik heb een OB-6 gehad die ik - persoonlijk - hooguit als een platte, natte en ronduit doodsaaie krant vond klinken. Mijn 2-Voice Pro is een van de beste synths die ik ken/heb. Vloeken in de kerk mag wat mij betreft best, maar je kunt niet stellen dat de OB-6 'een perfect gestemde zesstemmige SEM met identieke instellingen...' is. Ze klinken totaal verschillend - ook als je de losse stemmen vergelijkt.
 
Zou er in de synth-wereld net zoiets zijn als de kampen Fender/Gibson in de gitaarwereld? Ik zou de Oberheim met een Les Paul vergelijken, warm en big (wat is de stratocaster, een Prophet?), en dat is altijd al mijn voorkeur geweest. Al heb ik nu wel een strato (Squier, net zo goedkoop en briljant goed als de Behringer stuff!), maar dan wel met een humbucker er in. En dat is het mooie van deze aanpak van Behringer, hetzelfde kan je nu dus doen met die klassieke synths: wil je eigenlijk liever af en toe een Moog-filter in je Oberheim of Prophet? Kan dus nu! Of andersom, of je eigen knutselwerk,enz enz enz. Heerlijk, wat een mooie tijd leven we toch in dezes. Had 35+ jaar geleden niet durven dromen van deze rijkdom, en dat met mijn sub -minimum inkomen.


Ik weet niet of er twee verschillende kampen zijn want als het om gitaren gaat dan vind ik dat Mark Knopfler, Robin Trower of vroeger bijv Stevie Ray Vaughan of Rory Gallagher heel lekker gaat op een Fender terwijl op een Les Paul heb je ook heel goede spelers, het gaat mij dan meer om de signature sound van de speler dan van de gitaar zelf.
Wat synths betreft vind ik vaak een Oberheim nogal opdringerig klinken zoals bijv bij Van Halen, sommigen houden er van maar dat ligt mij wat minder.
Maar ik heb ook wel mooie dingen gehoord van een OB 6, het heeft vooral te maken met wat er gespeeld wordt denk ik want zodra het stevig wordt op een Oberheim dan begin ik af te haken terwijl een beetje stevig op een Moog vind ik wel lekker.
Een paar jaar geleden werd een Boomstar uitgebracht met verschillende filters oa een 12db SEM filter en een 24db Moog filter en de Moog sprak mij dan toch meer aan dan het SEM filter.
 
Back
Top