Behringers new synth Oberheim 2 voice?

Screenshot_20201029-081553_Samsung Internet.jpg


Het lijkt erop dat Behringer aan een Oberheim 2 voice clone aan het werk is.
gelukkig heb ik net ontdekt dat mijn rack ook aan de achterkant gevult kan worden.
 
Het lijkt erop dat binnenkort nagenoeg alle legendarische synths van weleer terug verkrijgbaar zullen zijn. Met uitzondering van de Jupiter 8, helaas...
 
Denk dat die er ook gaat komen.
Maar de jupiter 6 eerst.
Ik heb vorig jaar nog lopen zoeken naar de CEM modules en de Eurorack CEM modules maar het is vrij schaars en moeilijk te verkrijgen.
Behringer maakt het er niet makkelijker op, man man wat een catalogus.
 
Deze Oberheim heeft niet echt m'n interesse moet ik zeggen, ga gewoon niet zo hard op de Oberheim sound.

Het lijkt erop dat binnenkort nagenoeg alle legendarische synths van weleer terug verkrijgbaar zullen zijn.

Het wachten is nog op een polykobol en een VCS3, van de laatste hebben we al wel een patchbay gezien dus wie weet?
 
De Memorymoog is volgens mij ook nog niet als kloon aangekondigd.
 
Wanneer gaan die eens aan auto's beginnen?Een Ferarri aan fiat prijs8)
 
Ik heb gehoord dat Behringer ook een remake van de JV1080 op hun lijst hebben staan. :D

het is ook een vet ding. Ik heb 'm nog steeds. heerlijke patch bak
 
Ja Idd de JV en XV serie is uitermate populair.
Maar goed dit ding klonen is wel pittiger dan die analoge synths.
Daar zit jaren werk in die software.

ff ontopic,, 2 voice yum yum
 
Ik moet zeggen... ik had een beetje een verzadingspunt bereikt qua nieuwe analoge monosynths, maar voor de SEM heb ik toch een zwak. Het filter vind ik erg onderscheidend en ook het uiterlijk van de witte expander vind ik bijzonder. Hoop dat dat laatste enigszins bewaard is gebleven.

Nu er zoveel keus is aan betaalbare analoge monosynths (vergeleken met 5 a 10 jaar geleden) ben ik me wel steeds meer af gaan vragen wat ik nu wil van dergelijke synths. Het blijft leuk speelgoed, maar ik kwam tot de conclusie dat ik er niet 5 nodig heb. Er zitten wel verschillen in geluid, maar zo gauw ik er muziek mee maak heb je eigenlijk aan 1 à 2 monosynths genoeg. In mijn geval is dat de AS Leipzig.

Toch is een two voice oberheim wel verleidelijk!
 
Die OB-MX is een raar verhaal. Ik heb er ooit eentje in huis gehad (een dag op test), en die klonk absoluut niet overtuigend. Desondanks ziet het ding er drop dead sexy uit en Don Buchla is natuurlijk ook niet de eerste de beste.
 
Deze Oberheim heeft niet echt m'n interesse moet ik zeggen, ga gewoon niet zo hard op de Oberheim sound.



Het wachten is nog op een polykobol en een VCS3, van de laatste hebben we al wel een patchbay gezien dus wie weet?

De Polykobol is er al, in de vorm van de Kijmi (Black Corporation). Kost je wel een arm en een been...
 
Back
Top