johanZero
Active member
ik ben al een paar jaar lid van de roland sound cloud. de vst´s zijn prachtig en klinken goed. Maar: de nieuwste vragen veel van je processor, ik moet continu inloggen, niet handig als je in je flow bent.
De cloud manager gaat vst updaten die al de laatste versie zijn, en nu met de nieuwste versie doet die dat weer maar verwijdert de vst en zegt vervolgens dat er te weinig disk ruimte is om het opnieuw te installeren (nog 300 gigabyte beschikbaar!). Zenology downloaden lukt wel: de standaardsounds zijn bread and better, oftewel niet schokkend en de aanvullende geluidsbanken zouden fantom geluiden bevatten. die vind ik verdacht klein in aantallen mbytes, of heel slim geprogrammeerd of de resolutie gedownscaled.
overigens zitten de meeste geluiden uit de zenology al in de vst´s van Roland, in die zin is het meer van hetzelfde, alleen anders verpakt!
kortom, ik ben nog niet enthousiast, temeer omdat de cloudmanager ondertussen verschillende VST´s heeft verwijderd en niet meer teruggeplaatst en zit al 2 dgn te wachten op een oplossing van support. ik ben ook wat huiverig wat Roland heeft een behoorlijke track record in het lanceren van de ultieme oplossing en hoge verwachtingen om vervolgens over te schakelen op weer wat anders.
De cloud manager gaat vst updaten die al de laatste versie zijn, en nu met de nieuwste versie doet die dat weer maar verwijdert de vst en zegt vervolgens dat er te weinig disk ruimte is om het opnieuw te installeren (nog 300 gigabyte beschikbaar!). Zenology downloaden lukt wel: de standaardsounds zijn bread and better, oftewel niet schokkend en de aanvullende geluidsbanken zouden fantom geluiden bevatten. die vind ik verdacht klein in aantallen mbytes, of heel slim geprogrammeerd of de resolutie gedownscaled.
overigens zitten de meeste geluiden uit de zenology al in de vst´s van Roland, in die zin is het meer van hetzelfde, alleen anders verpakt!
kortom, ik ben nog niet enthousiast, temeer omdat de cloudmanager ondertussen verschillende VST´s heeft verwijderd en niet meer teruggeplaatst en zit al 2 dgn te wachten op een oplossing van support. ik ben ook wat huiverig wat Roland heeft een behoorlijke track record in het lanceren van de ultieme oplossing en hoge verwachtingen om vervolgens over te schakelen op weer wat anders.