hoontech geluidskaart

ptaurus

Ouwe rot
Lid sinds
28 oktober 2004
Berichten
1.433
Hallo allen,

Mijn eerste bericht hier. En meteen met een probleem waar ik al jaren mee zit.

Ik beschik over een Hoontech geluidskaart (die uit de DSP2000 set). Kwaliteit allemaal dik in orde, maar ik krijg hem niet goed werkend onder windows XP. Vandaar dat ik ook nog steeds windows 98 heb draaien. Onder XP is het geluid altijd krakend. Dat doet zich al voor als ik gewoon bestandjes afspeel in de mediaplayer van windows zelf, maar elk ander programma doet hetzelfde. Ik heb volgens mij alle mogelijke instellingen geprobeerd van de geluidskaart. Uiteraard de nieuwste drivers geinstalleerd, maar niets geeft een oplossing.

Heeft iemand hier ervaring mee en mogelijke tips die kunnen leiden tot een oplossing van dit probleem.

Ik werk met een pentium 4 1,5Ghz en 512Mb geheugen

Paul
 
is misschien niet het antwoord dat je wilt horen, maar ik had ook problemen met mijn DSP2000, kreeg em niet aan de praat....zelfs nog 2 keer een compleet nieuwe opgestuurd gekregen...vervolgens ingeruild voor een m-audio delta44, en geen centje pijn meer.
 
Dat willen we inderdaad niet horen Olaf.:)
Zelf heb ik in mijn computer vorig jaar een snellere processor (2.4 M) en meer geheugen (1 Gig) geplaatst.
Dat gaf een grote verbetering. Geen pop's en crackles meer.

Je kunt ook nog wat met je buffergrootte experimenteren. Maar dat je je misschien al gedaan.

Misschien heb je ook al op het STaudioforum gekeken.
In dat geval, ten overvloede het adres. http://www.staudio.com/service/forum/

Succes.
 
Ik herken dat kraken, ik heb het enkel oip 96 khz. Ik heb een goede pc(p4 3.06 en 1 gieg ddr) en in Reason wil hij bij een beetje belasting en een normale buffersize met een ms van rond de 10/20 niet normaal runnen. Hij begint de hele tijd te kraken e.d. Kortom: het is een vervelende kaart, maar ik moet zeggen dat ie bij de meeste nummers in Reason bij 48 khz goed functioneert en prima geluid geeft.

Men zei dat het eraan kon liggen dat ik 1 HD (een IDE) had, nu heb ik er een SATA bij en mn samples en projecten op een andere schijf gezet en nog immer functioneert hij niet naar behoren.
Het kan een conflicterende IRQ-instelling zijn of aan je moederbord of zoiets liggen. Er zou ook al een jaar een ESI-driver uit gaat komen (ESI heeft ST Audio overgenomen)... komt ook nix van.
 
Ik heb het zo'n beetje maar opgegeven. Ik heb de afgelopen week alle poorten geprobeerd, maar alles gaf hetzelfde resultaat. Ik zal op korte termijn een andere kaart gaan kopen. Wat weet ik nog niet, ik ben zoekende. Suggesties zijn welkom.

Paul
 
Back
Top