Geluidskaart herkent geen inkomend audiosignaal meer

Christov

Soul Brabo no 1
Lid sinds
30 juli 2003
Berichten
1.996
Locatie
Oss
hallo allemaal,

ik heb een tijdje terug mijn hele systeem moeten herstellen door een vervelend malware virus en sindsdien heb ik kuren met mijn geluidskaart; ik krijg geen audiosignaal meer binnen.

Ooit heb ik een goed aantal jaar na een zomr kutbijbaantjes gedaan te hebben een Hoontech ST Audio DSP 2000 C-port gehaald waar ik altijd veel plezier van heb gehad (al was ik net zo makkelijk af met een goedkloper ding met minder ingangen achteraf, maar goed.... Voorheen kreeg ik alleen audio binnen op ingangen IN3 tm IN8 na een verhuizing waardoor ik dacht dat er in de breakout box wat kapot was gegaan, maar goed, ik gebruikte toch maar 2 of 6 ingangenl, dus in feite was er weinig aan de hand, in ieder geval niets waar niet om heen te werken viel.

Na het herstellen van die malware moest ik alles opnieuw installeren en dus ook mn geluidskaart. Het bizarre was dat ik toen ik de drivers van de cd installeerde ineens ingang IN 1 t/m4 leek te werken (het roodje lampje boven IN1 en IN3 brandde) en IN 5t/m8 niet. En ik kreeg geen geluid over mn outputs, dus de meest recente drivers binnengehaald. Nu doet de output en koptelefoon het perfect, maar IN1 tmm 8 doen helemaal niks meer, alle lichtjes zijn uit op t schermpje wat windows automatisch laat zien komt er ook geen signaal binnen als ik bijvoorbeeld wat op mn microkorg speel of een lp probeer te samplen.

Ik denk zelf dat het een software probleem is want eerst deed alleen IN 3t/m8 het, toen heel even kort IN 1t/m4 (maar geen output) en geen enkele IN meer, maar de output het wel. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Ik weet dat het een wat oud systeem is, maar ik draai het op een paar jaar oude xp pc met de update voor pro geluidskaarten (oid...zonder dat ding deed ie iig nooit iets).

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Back
Top