Midi interface trouble

The Untitled

Ouwe rot
Lid sinds
4 januari 2007
Berichten
1.890
Locatie
Frozenland
Beste mensen van Synthforum.
Ik heb een probleem en misschien kan iemand mij hier verder helpen.

Ik wil graag mijn Nova synthesizer weer aan mn pc-setup koppelen, voorheen deed ik dat altijd met een geluidskaart waar midi poorten opzaten.
Alleen heb ik nu een andere geluidskaart zonder midi poorten.
Geen probleem tot nu toe, ik heb namelijk nog een Emu 1x1 midi interface liggen die ik nog nooit gebruikt heb.

En hier begint het probleem.
Ik heb de drivers van de midi interface opnieuw gedownload en inmiddels 3x geinstalleerd.
2 x met de midi interface in dezelfde usb poort, 1x in een andere usb poort van de laptop.
De midi interface zit met de usb aan een werkende usb poort van mijn laptop ( gecheckt met mn midi controller, deze werkt ).

Verder de midi kabels alsvolgt aangesloten;
Midi interface, midi in naar Nova synth, midi out.
Midi interface, midi out naar Nova synth, midi in.

De Nova staat aan, ik heb een koptelefoon aangesloten, deze heb ik op en de Nova geeft ook signaal als ik een noot trigger via de Nova zelf.
De midi interface heeft ook 3 lampjes voor power, midi in en midi out, deze heb ik nog niet brandend gekregen.
De Nova krijgt ook geen midi signaal binnen.

In de DAW waar ik mee werk (Renoise) heb ik alsvolgt ingesteld;
Instrument Settings > Midi properties
Device: USB-Audio apparaat (dit moet de midi interface zijn volgens mij, ik heb verder keuze uit Creative soundfont synthizer (werkt niet) en Microsoft GS Wavetable software).
(Renoise) Channel 1 > Nova synth, global midi channel 1.
(Renoise) Program > Off, Bank > off, Basenote c5.
Renoise registreert midi input en output activiteit (lichtjes branden in Renoise).
Ook heb ik het in Ableton Live getest, zelfde verhaal.

Wat zie ik nu dan over het hoofd om het werkend te krijgen?

Ook vindt ik het nogal vreemd dat de midi interface nóóit een reactie geeft, geen sein van power alhoewel de midi interface toch in de usb poort zit,...?
 
Heb geen ervaring met de Emu, maar...
Het feit dat het device als USB-audioapparaat wordt herkend kan een indicatie zijn dat de installatie toch niet succesvol verlopen is. Dit zou de niet-brandende lichtjes eveneens kunnen verklaren. Probeer het usb-audioapparaat eens te uninstallen en de drivers opnieuw te installeren. Probeer ook eens een andere usb-poort en/of een ander systeem indien beschikbaar. Welk OS betreft het?
 
Onder het tabblad Hardware van systeeminstellingen de functie Toon verborgen apparaten of in 't engels 'Show hidden devices' eens aanzetten en dan alle verwijzingen naar je midi-interface hieruit ook verwijderen en dan de midi-interface precies volgens het boekje installeren. Waarschijnlijk eerst drivers installeren en dan pas de interface daadwerkelijk aansluiten of net andersom...
 
Quote uit de manual van de Xmidi 1x1:

Power LED: This LED illuminates when the Xmidi 1x1 is receiving power via USB.

Om die LED te zien branden hoeft de driver zelfs niet eens te zijn geinstalleerd.
Lijkt me dus wel duidelijk dat hij geen stroom krijgt (breuk in kabel?) of stuk is.
 
Moet wel te repareren zijn toch? Wil er wel even naar kijken, lastiger dan smd onderdelen solderen kan het toch niet zijn?
 
Back
Top