Synthforum Spotify Playlist (Drop hier je tracks)

Oef, al een tijdje vergeten te posten. :bekdicht: Wat recente tracks

 
Deze is sinds vandaag ook op de platforms gedropt:

 
Als je het mij vraagt is het de boss bx-800, die geeft een lekkere distortion aan de behringer 808 clap, daarachter nog Valhalla reverb en waarschijnlijk Ableton’s eigen delay
 
Andere vraag, wellicht heir niet de beste plek, dan verhuizen we de vraag. Hoe zit het met auteursrecht en bescherming van gemaakt werk. Kun je zomaar tracks uploaden bij dergelijke platforms? Melden jullie tracks eerst aan bij een BUMA/Stemra? Zo niet, hoe doen jullie dat?
 
Ja je kan alles wat je wilt op de streaming diensten krijgen. Als je samples gebruikt waar auteursrechten van derdern op rusten loop je kans dat je het weer moet verwijderen en als je er geld mee hebt verdient zal je dat hoogstwaarschijIk weer moeten afstaan. De kans is wel heel klein hierop als je maar weinig plays hebt maar als je song viraal staat loop je groter risico. Ik gebruik in mijn muziek geen samples waar auteursrecht op rust en ik breng al mijn muziek uit via labels. Je staat wel een deel van je mogelijke winst af aan het label maar als er auteurrechten issues zijn handelen zij dat af (tenzij je verzwegen hebt dat je samples hebt gebruikt waar auteursrechten van derden op rusten). Voordeel van labels is dat ze je muziek ook in de download stores krijgen wat je alleen kan doen als je een label runt. Hoe je je muziek kan uitbrengen op een label heb ik samengevat in dit draadje
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top