lang effect op korte sample

Bobby

.com
Lid sinds
22 juni 2003
Berichten
463
Locatie
Belgium - Antwerp
hi guys!

ik vroeg me hetvolgende af:
stel ik heb een korte sample van bvb een crash die 1/4 maat lang is. Wanneer ik er graag een uitgerekte delay op wil hebben die 2 maten aanhoudt, moet ik er eerst voor zorgen dat de sample 2 maten lang is, anders stopt het delay effect waar de sample stopt, na 1/4 dus.
Om dit toch te kunnen verwezenljken, ga ik opt einde van m'n sample staan en druk ik [record] en neem ik wat stilte op tot ik m'n lengte van 2 maten heb,
maar is hier geen betere (ingebouwd in Cubase?) oplossing voor?? :eureka:
Aan de sample trekken naar rechts zoals je aan een MIDI-balk kan trekken, lijkt niet te lukken.
Ohja, ik gebruik Cubase SX.

cheers
 
Uh misschien snap ik de vraag verkeerd...

De lengte vd sample maakt toch niet uit voor je delay tijd?

Je zet hem op 1/2, 1/4, 1/8 of 1/16 maat

Ik zal de vraag wel verkeerd begrijpen denk ik :erm:

# Edit

Ow wacht, bedoel je dat je eerst zeg maar 1/4 crash laat horen en in de delay wel de hele sample laat afspelen.
 
wel 'de hele sample' is maar 1/4 lang. Maar de delay moet 2 maten aanhouden, en niet stoppen na 1/4.
De vraag draait niet op settings van de delay he, het kan evengoed gaan om een lange reverb. (iets met redelijk wat feedback laten we dan maar stellen ;))
 
je hoeft effecten natuurlijk niet op sample niveau aan te brengen. Dan heb je dit hele probleem niet. Vst-tje over de chan dus.
 
Ik zit ook met dezelfde vraag. In Cool Edit copieer ik de sample gewoon, plak die erachter en 'silence' dan de kopie en de kopie daarop etc etc totdat ik een lang stuk heb om een delay of reverb op toe te kunnen passen. Ik Cubase lijkt dit niet te kunnen, omdat je geen audiosamples aan elkaar kan plakken...of heb ik iets over het hoofd gezien en kan dit dan wel...??
 
plakken van audio samples kan je wel met het toolke glue dacht ik toch, dus messchien eens proberen je sample te zetten dan met je pencil een leeg stuk tekenene en aan elkaar lijmen messchien dat het dan werkt ???
 
Als je een lange delaylijn wilt hebben stel je toch gewoon de feedback hoger in of met reverb de decay tijd langer....?



gr. Tom
 
Back
Top