Behringer Poly D

Poly versie van de model D!

https://youtu.be/_lx-9mLB1V0

Screenshot_20191125-073405.png
Screenshot_20191125-073344.png
Screenshot_20191125-073352.png

​​​​​​
 
Ja maar, wat als er over 40 jaar een ruisje in zit? :beard:

Dan klinkt de clone die dan in de winkel (die zijn er dan weer volop) ligt niet als de originele clone. En, nog belangrijker: dan kunnen de hoarders er niets mee.
 
Mini keys? Ding is full scale, d'r zit massief hout in, qua behuizing is dit wel wat meer dan de Odyssey clone.
vind hem zijn geld meer dan waard eigenlijk.

Ach, de 37 toetsen zijn full size, had ik gemist, excuus. Maar jullie hebben ook mijn smiley een beetje gemist geloof ik. Ik realiseer me de absurditeit ook wel van het feit dat ik twijfel aan de meerwaarde vergeleken met het bizar goedkope "origineel"... maar toch doe ik dat :) Ieder z'n meug/moog :)
 
Jeej en met een juno - like chorus, echt tegek zeg. WILLIK!
 
Niet speciaal over deze Poly D, maar zijn er meer mensen die het hele circus rondom zo'n nieuwe synth een beetje beu zijn? Er komt iets nieuws op de markt, diverse websites brengen dit nieuws, op fora zoals deze is een draadje daarover in één keer het best gelezen van allemaal en natuurlijk druppelen in de loop van de dag allerlei video's binnen. Weer steeds van dezelfde figuren, allemaal maakt het deel uit van een voorgekookte marketingstrategie, hier zagen we al Sonic Lab, Loopop en Firechild. Ik zit nog te wachten op die andere Zweed, je weet wel, die zo vreselijk pompeus is.
 
Dat circus is nodig om spullen aan de man te krijgen in grote aantallen waardoor een lage prijs mogelijk is. Ik heb er geen probleem mee.
 
ik vond het juist wel leuk om dat circus te zien, begon me de prijs al af te vragen, of toch eerst maar een model-d waarvan er misschien al iemand is die er wel vanaf wil? .. van die dingen. is juist het leuke van deze hobbie. en het wordt steeds leuker want bereikbaarder. desondanks toch meer aan het kijken naar software voor aanstaande black vrijdag. hoop dat ze allemaal er flink wat vanaf doen.
 
Had toch liever een deftige patchbay gezien in de plaats van de chorus/distortion.

ik ben juist blij dat er geen patchbay op zit. In plaats van die dist en chorus had ik juist liever een goede reverb en delay gehad, met name een delay. Bij een synth als deze past een delay veel beter en kan er meer mee dan een chorus. Ik vind de chorus in dat eerste filmpje nog niet heel overtuigend. Tof dat er een sequencer op zit!! Jammer weer van die 8 steps.
 
Laatst gewijzigd:
Moet ik mij gaan schamen, ik ben een Behringer fanboy aan het worden vrees ik op deze manier. Leuke dingen voor de mens.
 
wow,plots heel duur voor een fake poly en zonder preset memory,

Het zal wel een impulsaankoop bak vooral worden .

Houtwerk beetje lomp voor die prijs,verder wel mooi.
 
Voor de prijs klinkt het toch wel errug goed en die 4e oscillator, sequencer en juno chorus zijn toch wel lekker om te hebben :{...keuzes keuzes keuzes..
 
wow,plots heel duur voor een fake poly en zonder preset memory,

Het zal wel een impulsaankoop bak vooral worden .

Houtwerk beetje lomp voor die prijs,verder wel mooi.

Nah.. plots heel duur, vind het meevallen, je kan ook zeggen, plots heel groot, plots een houten case met inklapbaar panel, plots 4 oscillators, een sequencer en een chorus.

Ik had hem eigenlijk nog iets duurder verwacht, als de afwerking goed is en de technische constructie ook, is het enorm veel bang voor buck. Ik zie het gewoon als een full scale formaat Minimoog clone, de extra's zijn meegenomen, maar alleen het formaat voegt wat mij betreft al veel toe tov de Boog en is alleen daarom zijn geld al waard imo.
 
Ik zie deze synth ook niet als een poly synth, maar als een vette mono met moog sound en grote knoppen. Alle extra's zijn meegenomen. Ik denk overigens dat je er prima stabs ('polyfoon') mee kan maken, oa wat ik er mee wil doen,
maar dat kan ik met mijn boog nu ook, alleen kan je niet zo makkelijk een ander chord spelen en de 4e osc mist, wat voor stabs toch een leuke toevoeging is ook.
 
Tof dat er een sequencer op zit!! Jammer weer van die 8 steps.

32 steps. Net als op die andere trouwens.
 
in de video van Sonic State zeggen ze 8 steps? Je kan dan wel 8 patronen maken en die aan elkaar maken. Dus in principe heb je dan 64 steps, alhoewel dat niet helemaal hetzelfde is. Kun je de sequencen wel opslaan trouwens?

Je kunt 64 patterns, van 32 steps, opslaan. Nick Batt zegt eerst 8 steps, corrigeert zichzelf twee seconden later met 64 steps en 64 sequences, en dat klopt ook niet. Loopop heeft de feiten altijd goed op een rjitje. 64 sequences van 32 steps dus. https://www.behringer.com/Categories...oogtrans(en|en)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top