• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

Behringer K-20 Synthesizer, KORG MS-20 Clone

[h=4]Features Of The Behringer K-20 (not confirmed but leaked)
k20.jpg
[/h]
  • Analog synthesizer with dual VCO design
  • Reproduction of original “MS-20” circuitry with matched transistors and JFETs
  • Analog signal path based on authentic VCO, VCF and VCA designs
  • Semi-modular architecture with default routings requires no patching for immediate performance
  • 4 variable oscillator shapes with variable pulse widths and ring modulation for ultimate sounds
  • First-generation filter design (high pass/low pass with peak/resonance)
  • Dedicated and fully analog triangle/square wave LFO
  • 2 analog Envelope Generators for modulation of VCF and VCA
  • 16-voice Poly Chain allows combining multiple synthesizers for up to 16 voice polyphony
  • Complete Eurorack solution – main module can be transferred to a standard Eurorack case
  • 36 controls give you direct and real-time access to all important parameters
  • External audio input for processing external sound sources
  • Comprehensive USB/MIDI implementation with MIDI channel and Voice Priority selection
  • 3-Year Warranty Program
http://www.synthanatomy.com/2019/04...iBRvkEP64iD7nbfhqkh80P4drlr3cSFIR6XSec4Gwqwhq

4-Tek

Overjarig lid
Staff member
Had liever polysix gezien.
Die komt vast ook nog wel.

First-generation filter design
Jammer dat ze alleen het eerste filter hebben gereproduceerd. Op mn MS-20m is juist het schakelbare filter een dikke plus.

Ik ben bij deze wel benieuwd naar de wijzigingen die ze doen. De oorspronkelijke MS-20 heeft wat 'features' die niet helemaal meer passen in een moderne synth. En volgens mij heeft korg die in zijn eigen remakes niet optimaal aangepakt. Ik ben wel benieuwd of deze nog steeds te patchen is om parafoon de twee oscillators apart aan te sturen en of ze pulsbreedte modulatie hebben toegevoegd. En gebruikt dit ding nog steeds Hz/Volt of is hij helemaal Volt/Oct om eurorack compatible te zijn?

deathspell

Ouwe rot
Misschien is het inmiddels eerder nieuws als Behringer een dag NIET aankondigt dat ze een oude synth gaan namaken.

AdDM

Tiroler Knie-schlempfer
Leuk, maar een MS-10 kloon was misschien interessanter geweest, want klinkt gewoon beter.

StiebZ

knob twiddlin'
Leuk, maar een MS-10 kloon was misschien interessanter geweest, want klinkt gewoon beter.

Voor de K-10 moet u nog een week wachten, eerst krijgen we nog de Bp-8, de MS-02 en de Pro 5

Timecop

Preset Manager
Somewhere in the vast nothingness of space...
Ik zal wel weer shit over me heen krijgen en ik kan maar misschien beter negeren, maar ik kan het niet laten om mijn ongenoegen te uiten. Dit is nummer 3234346 in rij van aangekondigde synths.

Hij mag van mij eerst weleens wat meer beloftes na gaan komen en ook daadwerkelijk iets uitbrengen van al die beloftes, voordat hij nummer 3234347 aankondigt.

barn

Detroit nerd
De model d doet best wel precies wat ie moet doen :D

stevaux

inverter
Van alle Behringers doet deze het meest pijn aan mijn ogen.

synthmann

Ouwe rot
Had ook liever een ms10 gezien, ms20 kun je in genoeg varianten nieuw en gebruikt vinden, ms10 alleen origineel, uitgezonderd software (fabfilter one).

marcuuu

Gepokt en gemazeld
Als ze daar dan clone van maken. MS-20 zijn er veel van gemaakt, later die MS20M etc

dnectar

Nieuwkomer
Polychain! Ik wou altijd een poly versie van de ms-20. Ik hoop alleen dat ze dat goed implimenteren. Als ik demos kijk op youtube van de model D polychain blijkt het nooit soepel te werken.