Behringer gooit prijzen 40% omlaag

dannykorrson

gebruik standaard
Lid sinds
27 juni 2017
Berichten
447
Locatie
in de alpen
Naast de oneindige stroom van synth-kloon-teasers, printplaten en ander nieuws, heb je via de Behringer Facebook-pagina misschien wel berichten gezien op forums - met aanbiedingen en prijsdalingen voor een aantal Behringer producten in recente weken, sommige behoorlijk significant. Is dit slechts een paar goede deals, of een deel van een bredere strategie?

Uli Behringer:

"We are now offering price reductions up to 40% - across all brands and products – and with immediate effect. Since then our order books have tripled and we’re working extremely hard to ramp up production in order to meet demand.
But we won’t stop here and the next step is to move towards complete Cobots or Collaboration Robotics (https://www.youtube.com/watch?v=5K5VYm8z4nY) as well as digital transformation. We feel confident that will be able to further lower our prices in the future."



Behringer is onlangs verhuisd naar een gloednieuw fabriekscomplex - Music Tribe City in Zhongshan aan de westelijke kant van de Pearl River, waar economies of scale, lagere arbeidskosten en productietechnieken in staat zijn de marges nog strakker te scheren - het is iets dat weinig andere bedrijven op deze schaal kunnen bereiken.
Dit niveau van dominantie zal onvermijdelijk door sommigen gezien worden als een kwaadwillende kracht, een soort kwaadaardig imperium, en het is waar, Behringer's agressieve prijsstelling en het ontwerp van producten met een recht kloonproduct hebben geresulteerd in een gespierde toegang tot bepaalde productassortimenten die golven maken.

"Btw Model D is now the best selling synth worldwide and closely followed by Neutron. We are thrilled:-) So much more to come:-)"

De flagrante commercialiteit zit niet altijd goed in de creatieve industrie, er zijn ontelbare voorbeelden van bedrijven die worden geleid door traditionele grootzakelijke paradigma's die falen en mislukken door een volledig gebrek aan begrip van de cultuur van creativiteit.

Uli Behringer zegt:

"Het gaat erom geweldige producten te leveren tegen ongelooflijke prijzen en onze klanten te belonen die ons hebben geholpen ons bedrijf op te bouwen."
 
Snapt er eigenlijk iemand dat dit de industrie totaal kapot maakt? Mensen worden uitgebuit? Ik koop niks van Uli. Zero.
 
Up to 40% betekent alles tussen 0 en 40% korting he. In de jaren 70/80 waren de Amerikaanse grote jongens ook niet zo blij met al die goedkope meuk die uit Japan kwam (Yamaha, Roland, en vooral Korg). Ze verpestten de markt! Wees blij dat er iemand is die zorgt voor goedkope instrumenten, dankzij Behringer kan een beginner ook ergens mee beginnen. Slechte kwaliteit? Ik heb de encoders op m'n DSI MEK moeten vervangen door dure pot boards. Geen excuus van Dave Smith. Mijn Andromeda is dood, dank je wel Alesis. Mijn Mackie Onyx mixer krijgt steeds meer problemen, dit is al de derde, no more Mackie. De ingangen van mijn Ensoniq DP4+ zijn brak, Sony DPS V77 braakt digitale ruisgolven uit en dat allemaal in een rookloze zolder studio die veel te weinig gebruikt wordt. En ga zo maar door. Slechte arbeidsomstandigheden? Wel eens in de VS geweest?
 
Daar heb je het al Vinnie,
je moet je gear meer gebruiken om het goed te houden.
Maar je hebt gelijk, andere merken hebben ook rommel als je tog al rommel koopt kun je net zo goed berhringer.
*Leuk voor de reperateurs trouwens, behringer gaat ietsjes vaker stuk.

Maar goed dat zelf bouwen nog goedkoper als behringer is, anders had ik veel te kopen.

Wat je doet met behringer je koopt bij een site die 3 jaar garantie geeft, dan verkoop je na die tijd.
 
Prima toch? Vraag en aanbod. Als andere fabrikanten niet op prijs kunnen concurreren zullen ze in moeten zetten op innovatie en/of kwaliteit. Ik denk dat er ruimte zat is voor zowel een Neutron van €299 als een Moog One voor €8700. Die bijten elkaar niet. En er zullen net-niet producenten zijn die het technisch of commercieel vermogen missen om mee te kunnen en ook dat hoort er bij.
 
Wel slim van Behringer om de prijzen zo ver omlaag te gooien, vrijwel iedereen met morele bezwaren wordt zo ook over de streep gehaald.
 
Waarom moet de Model D en Neutron veel kosten? Het is oude techniek. Geen dure amoled schermen en een goede inkoopstrategie. Markt is vraag en aanbod. Ik kan mij niet zo over opwinden. Heb ook een MEK gehad waarvan ik de printplaten moest vervangen. Kan mij niet voorstellen dat men dat niet eerder wist.
 
Het is of te duur of te goedkoop.... krijg er maar eens hoogte van. ikke niet begrijpen doen. mooie bakjes van behringer voor weinig, zodat ook mensen met een krappe beurs lekker muziek met hardware kunnen maken. niks mis mee. toch?
 
Slechte arbeidsomstandigheden? Wel eens in de VS geweest?

nou, je hebt uitbuiting en uitbuiting.

bovendien kinkt het leuk: 'fijn dat iedereen nu een synth kan betalen', maar we consumeren onszelf kapot met al die goedkope rotzooi. waarom moet iedereen zich alles maar kunnen veroorloven? het kan geen kwaad aan de ene kant mensen beter te belonen voor hun arbeid met als gevolg dat aan de andere kant niet iedereen zomaar alles kan kopen wat in z'n kop opkomt. een keuze moeten maken is niet zo erg, zo lang het niet om je laatste euro voor een brood of sinaasappel gaat.
 
Een pro-one clone, model d clone en de neutron voor 800 euro. Nobrainer.
Was dit al voorbij gekomen hier?
[h=1]Behringer Pro-One Clone Moves To Production With $299 Target Price[/h] http://www.synthtopia.com/content/2...ne-moves-to-production-with-299-target-price/

ik zag deze langskomen op RA, heeft wel een kern van waarheid ;)

Bildschirmfoto-2018-10-23-um-15-44-22.png
 
eerlijk is eerlijk, ik ken ze zelf niet, maar zijn die nieuwe dingen dan echt 'the real thing'? ik geloof er eigenlijk niks van,
 
we consumeren onszelf kapot met al die goedkope rotzooi.

Dat zou opgaan als Behringer producten wegwerpartikelen waren, maar volgens mij valt dat nogal mee. Wat Behringer doet is techniek die al jaren wordt gebruikt om consumentengoederen te massa-produceren in te zetten om muziekapparatuur mee te maken. We weten nog niet of het 40 jaar mee zal gaan (al zie ik geen redenen waarom dat niet zou kunnen), maar de bijdrage aan de plastic soep e.d. zal in vergelijking met ontelbare andere échte wegwerpzooi verwaarloosbaar zijn. Wat dat betreft kun je beter je beklag doen over de plastic verpakkingen om de biologische citroenen van de Lidl dan wat Uli in zijn uit de kluiten gewassen hobbyschuur in elkaar zet. Daarnaast zit er in de geliefde vintage bakken hier waarschijnlijk meer lood en andere giftige rotzooi dan in het moderne spul gezien de steeds strengere regelgeving op dat gebied.
 
we consumeren onszelf kapot met al die goedkope rotzooi. waarom moet iedereen zich alles maar kunnen veroorloven? het kan geen kwaad aan de ene kant mensen beter te belonen voor hun arbeid met als gevolg dat aan de andere kant niet iedereen zomaar alles kan kopen wat in z'n kop opkomt.

Ik vind ook dat alleen mensen met geld zich mogen vermaken met goederen die ze niet strikt nodig hebben - zoals modulaire synthesizers. We moeten wel een beetje aan de arbeidsomstandigheden van de mensen met weinig geld denken, kom nou !
 
nee, ik kom niet. ik heb gewoon mijn eigen mening. het is hier natuurlijk een synthesizerforum en ik ga me ook niet uitputten in het beargumenteren ervan, maar ik heb er wel recht op. bovendien draai je de boel ook om nu en geef je een andere voorstelling van zaken, die eigenlijk niets te maken heeft met wat ik zei.
 
Laatst gewijzigd:
Uli Behringer:

"We are now offering price reductions up to 40% - across all brands and products – and with immediate effect. Since then our order books have tripled and we’re working extremely hard to ramp up production in order to meet demand.
But we won't stop here and the next step is to move towards complete Cobots or Collaboration Robotics (https://www.youtube.com/watch?v=5K5VYm8z4nY) as well as digital transformation. We feel confident that will be able to further lower our prices in the future."

Minder vingertjes, productie omhoog, lagere kosten. :okdan:
 
Originally posted by Leo View Post

we consumeren onszelf kapot met al die goedkope rotzooi.


Dat zou opgaan als Behringer producten wegwerpartikelen waren, maar volgens mij valt dat nogal mee. Wat Behringer doet is techniek die al jaren wordt gebruikt om consumentengoederen te massa-produceren in te zetten om muziekapparatuur mee te maken. We weten nog niet of het 40 jaar mee zal gaan (al zie ik geen redenen waarom dat niet zou kunnen), maar de bijdrage aan de plastic soep e.d. zal in vergelijking met ontelbare andere échte wegwerpzooi verwaarloosbaar zijn. Wat dat betreft kun je beter je beklag doen over de plastic verpakkingen om de biologische citroenen van de Lidl dan wat Uli in zijn uit de kluiten gewassen hobbyschuur in elkaar zet. Daarnaast zit er in de geliefde vintage bakken hier waarschijnlijk meer lood en andere giftige rotzooi dan in het moderne spul gezien de steeds strengere regelgeving op dat gebied.

Neen hoor we consumeren ons kapot!!! We moeten consumeren of alles val stil tot aan de oertijd!!!!
Zielig en achterhaald maar zo is the jammer genoeg nog steeds.

Normaal gezien vind ik dat jij steeds wijze woorden spreekt van Nophoven maar deze keer sla je de bal (in mijn ogen )echt zwaar mis.

Ik lees hier opmerkingen(en waarschijnlijk terecht) over gerenomeerde muziek merken die zogezegd brol hebben gemaakt en verkocht, ,maar is dat niet logisch als een van u concurenten het steeds goedkoper weet te doen , en synhtliefhebbers enzo, we zijn toch niet meer naif om te denken dat dit allemaal kosher gebeurt, met normen en waarden wat he westen zo hoog in het vandaal draait
maar ja is ook in het westen maar een leuze die normen en waarden vanaf er geld mee gemoeid word en wanneer is er eens geen geld mee gemoeid.

Ook heb ik allang de naiviteit achterwegen gelaten op het gebied van, dat concurentie goed is vr de consument pure bulshit concurentie is enkel goed vr de investeerders en de aandeelhouders
 
Back
Top