Behringer gooit prijzen 40% omlaag

Hoe zou gebrek aan concurrentie dan goed zijn voor de consument? Doordat er een veel kleiner aanbod van veel duurdere producten ontstaat waar geen enkele noodzaak bestaat om te vernieuwen aangezien er toch geen alternatieven zijn die de marktpositie van de actieve fabrikanten kunnen bedreigen?

En de gerenommeerde concurrenten die brol hebben geproduceerd vanwege (te) goedkope concurrentie in een tijd dat Behringer nog niet eens actief was op de synthmarkt, hoe werkt dat precies? Een blik op het huidige elektronica aanbod vergeleken met 10 jaar geleden haalt dit allemaal onderuit.
 
Laatst gewijzigd:
Welkom als consument binnen het kapitalistisch wereldsysteem allen,ik ben blij met Behringer,kwaliteit lijkt me geen issue meer na zoveel jaren,ik koop meer na de Neutron.
 
Onbegrijpelijke discussie vind ik dit topic, met rare meningen, ik kan mezelf nog het meest vinden in de comments van Von Naphoven ,daar zit tenminste logica in.
In een vrije markteconomie vraagt men van detailhandel tot groothandel en fabrikant wat men wil voor zijn koopwaar, men speelt in op vraag, aanbod en concurrentie.
En de consument, die mag zelf bepalen wat en waar en aan hoeveel hij koopt, kwestie van wat ze hem aanbieden en wat je beurs kan trekken en wat je smaak is.
Tot slot, het lijkt me hier meer een discussie van smaken en kleuren, en daar heeft nooit iemand gelijk, dat is een persoonlijke kwestie.
 
Onbegrijpelijke discussie vind ik dit topic, met rare meningen, ik kan mezelf nog het meest vinden in de comments van Von Naphoven ,daar zit tenminste logica in.

Ik heb er ook voor geleerd he :D Maar goed, er worden heus wel punten aangehaald die hout snijden als het gaat om dingen die niet deugen in de wereld - ongebreideld consumeren, het uitputten van de planeet, uitbuiting van mensen in lage lonen landen. Wellicht dat Behringer van het laatste beticht zou kunnen worden, maar kijk dan eens kritisch op de labels van al je overige apparatuur, kleding en huisraad. Ja, ook de dure dingen! Hoeveel daarvan is ook niet 'made in China'? En heeft de gemiddelde Chinees het tegenwoordig beter of slechter dan pak hem beet 40 jaar geleden? Ik vind het persoonlijk nogal selectief om de ellende van de wereld op het bordje van Uli te schuiven terwijl je zelf waarschijnlijk ook een synth, interface, versterker, spelcomputer, staafmixer, telefoon, TV of computer uit een Chinese fabriek in je bezit hebt of een paar sweatshop schoenen aan je kaasplanken hebt hangen. Maar dat is anders! Ja? Hoe dan?
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb er ook voor geleerd he :D Maar goed, er worden heus wel punten aangehaald die hout snijden als het gaat om dingen die niet deugen in de wereld - ongebreideld consumeren, het uitputten van de planeet, uitbuiting van mensen in lage lonen landen. Wellicht dat Behringer van het laatste beticht zou kunnen worden, maar kijk dan eens kritisch op de labels van al je overige apparatuur, kleding en huisraad. Ja, ook de dure dingen! Hoeveel daarvan is ook niet 'made in China'? En heeft de gemiddelde Chinees het tegenwoordig beter of slechter dan pak hem beet 40 jaar geleden? Ik vind het persoonlijk nogal selectief om de ellende van de wereld op het bordje van Uli te schuiven terwijl je zelf waarschijnlijk ook een synth, interface, versterker, spelcomputer, staafmixer, telefoon, TV of computer uit een Chinese fabriek in je bezit hebt of een paar sweatshop schoenen aan je kaasplanken hebt hangen. Maar dat is anders! Ja? Hoe dan?

Idd, maar dat heeft inhoudelijk weinig te maken met het topic, het feit dat Behringer 40 procent korting geeft.
En hetgeen je in deze reply opsomt ben ik het eens mee
Bovendien het tegendeel zou protectionisme zijn en alles in eigen landen gaan produceren zoals president Trump voor ogen heeft met handelsoorlogen tot gevolg.
Denk niet dat ze er dan beter van worden, eender waar. Niet de bedrijven, de consumenten of arbeiders.
 
Ik vind het allemaal fantastisch, maar als mijn mening je niet aanstaat wil ik die wel veranderen.

Ik veronderstel dat je het tegen mij hebt aangezien je vlak na mij een reply post.
Waarom zou jouw mening mij niet aanstaan aangezien je voor mijn comment niet eens een reply gepost hebt?
Leg me dan bovendien geen woorden in de mond die ik niet gezegd heb, een mening of meningen raar vinden binnen de context van een topic is nog altijd iets anders dan zeggen dat de meningen je niet aanstaan.
 
Letterlijk en figuurlijk minder voor de mensen die DM12 ooit voor 1200 bij introductie kochten..
https://www.bax-shop.nl/synthesizer/...12-synthesizer
https://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/...SYN0005543-000

Misschien moet je het 'now' in het bericht hieronder ook lezen als in het 'nu'? :)

We are now offering price reductions up to 40% - across all brands and products – and with immediate effect. Since then our order books have tripled and we’re working extremely hard to ramp up production in order to meet demand.
 
Laatst gewijzigd:
De Neutron en Model D zijn toch ook nog maar 299 ipv 349?

Het is overigens TOT 40% korting, niet per se 40% korting op alles.
 
Ik heb er ook voor geleerd he :D Maar goed, er worden heus wel punten aangehaald die hout snijden als het gaat om dingen die niet deugen in de wereld - ongebreideld consumeren, het uitputten van de planeet, uitbuiting van mensen in lage lonen landen. Wellicht dat Behringer van het laatste beticht zou kunnen worden, maar kijk dan eens kritisch op de labels van al je overige apparatuur, kleding en huisraad. Ja, ook de dure dingen! Hoeveel daarvan is ook niet 'made in China'? En heeft de gemiddelde Chinees het tegenwoordig beter of slechter dan pak hem beet 40 jaar geleden? Ik vind het persoonlijk nogal selectief om de ellende van de wereld op het bordje van Uli te schuiven terwijl je zelf waarschijnlijk ook een synth, interface, versterker, spelcomputer, staafmixer, telefoon, TV of computer uit een Chinese fabriek in je bezit hebt of een paar sweatshop schoenen aan je kaasplanken hebt hangen. Maar dat is anders! Ja? Hoe dan?

Was bezig aan een epistel, toen ik deze zag op een pagina verder, dus +1

Los daarvan, het is wel heel erg treurig hoe weinig creativiteit Behringer aan de dag legt als het gaat om productontwikkeling, hij heeft nu zo veel resources, en zo veel capabele design teams, maar toch komt er elke keer weer een kloon van iets uit, armoede.
Als je op basis daarvan zegt dat je Behringer vermijd, dan snap ik dat wel, maar ja, alle gitaristen willen een Fender Strat, alle bassisten een Jazzbass of Precision, alle toetsenisten een minimoog, saaaaaaai. Dus daar kun je als consument wel wat mee, consumeer wat creatiever.
 
Het merk lijkt een beetje de Mac Donalds in muziekinstrumentenland te worden. En daar kan je van alles van vinden. Ik vind daar in ieder geval van alles van :frons::beard:

​​​​​​
 
Was bezig aan een epistel, toen ik deze zag op een pagina verder, dus +1

Los daarvan, het is wel heel erg treurig hoe weinig creativiteit Behringer aan de dag legt als het gaat om productontwikkeling, hij heeft nu zo veel resources, en zo veel capabele design teams, maar toch komt er elke keer weer een kloon van iets uit, armoede.
Als je op basis daarvan zegt dat je Behringer vermijd, dan snap ik dat wel, maar ja, alle gitaristen willen een Fender Strat, alle bassisten een Jazzbass of Precision, alle toetsenisten een minimoog, saaaaaaai. Dus daar kun je als consument wel wat mee, consumeer wat creatiever.

Je kan dat ook als een bepaalde handelsstrategie zien, als je bekijkt hoeveel procenten die originele toestellen de afgelopen 25 jaar gestegen zijn, hoe zeldzamer ze worden en hoe meer vraag er naar is.
 
Het merk lijkt een beetje de Mac Donalds in muziekinstrumentenland te worden.

Er worden naast wat synthclone plannen iig nog veel meer producten gemaakt en bedacht door ze.. Hun digi mixers, hun daw controllers bv.. en daarnaast nog zoveel meer producten..
Goed dat dat even gezegd wordt dat ze van alles en nog wat maken.. en niet alleen maar klassiekers kopieëren. :)
 
Los daarvan, het is wel heel erg treurig hoe weinig creativiteit Behringer aan de dag legt als het gaat om productontwikkeling, hij heeft nu zo veel resources, en zo veel capabele design teams, maar toch komt er elke keer weer een kloon van iets uit, armoede.

De Deepminds en Neutron waren nieuw en zeker de Neutron is een hartstikke leuk ding.
 
De Deepminds en Neutron waren nieuw en zeker de Neutron is een hartstikke leuk ding.

bv :)
Deepmind was eigenlijk geïnspireerd op de J106 maar is zo doorgeëvalueerd dat Roland zich met alle crap die ze de afgelopen jaren hebben uitgebracht eigenlijk diep zou moeten schamen..

Al die synths in eigthees leken eigenlijk op elkaar qua opzet.. 2 VCO/DCO's >VCF>VCA 4, 6 of 8 stemmen.. al dan wel niet schuiven of pots.. tot de hybride bediening kwam.. .. ieder merk deed hetzelfde.. behalve Yamaha.. die bracht echt iets nieuws met de DX7 in 83. :)
 
Letterlijk en figuurlijk minder voor de mensen die DM12 ooit voor 1200 bij introductie kochten..
https://www.bax-shop.nl/synthesizer/...12-synthesizer
https://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/...SYN0005543-000

Misschien moet je het 'now' in het bericht hieronder ook lezen als in het 'nu'? :)

We are now offering price reductions up to 40% - across all brands and products – and with immediate effect. Since then our order books have tripled and we’re working extremely hard to ramp up production in order to meet demand.

De Neutron en Model D zijn toch ook nog maar 299 ipv 349?

Het is overigens TOT 40% korting, niet per se 40% korting op alles.

Deepmind 12 is 700 euro sinds begin september. Model-D is 300 euro ook sinds begin september. Nu is dus begin september. :)
 
Back
Top