Behringer gooit prijzen 40% omlaag

Ik heb er ook voor geleerd he :D Maar goed, er worden heus wel punten aangehaald die hout snijden als het gaat om dingen die niet deugen in de wereld - ongebreideld consumeren, het uitputten van de planeet, uitbuiting van mensen in lage lonen landen. Wellicht dat Behringer van het laatste beticht zou kunnen worden, maar kijk dan eens kritisch op de labels van al je overige apparatuur, kleding en huisraad. Ja, ook de dure dingen! Hoeveel daarvan is ook niet 'made in China'? En heeft de gemiddelde Chinees het tegenwoordig beter of slechter dan pak hem beet 40 jaar geleden? Ik vind het persoonlijk nogal selectief om de ellende van de wereld op het bordje van Uli te schuiven terwijl je zelf waarschijnlijk ook een synth, interface, versterker, spelcomputer, staafmixer, telefoon, TV of computer uit een Chinese fabriek in je bezit hebt of een paar sweatshop schoenen aan je kaasplanken hebt hangen. Maar dat is anders! Ja? Hoe dan?

Dat is inderdaad niet anders. Het is voor velen een goede vrijbrief om zich nergens druk over te hoeven maken behalve over zijn eigen portomonee. En geef ze eens ongelijk...
 
Uiteindelijk zijn het de regeringen die de kaders moeten aangeven, je kunt als consument proberen de productie van wit brood te stoppen door zelf geen wit brood meer bij de bakker te kopen, maar of dat veel uithaalt is de vraag. Ik wil niet de zin "als ik het niet doe, dan doet iemand anders het" niet gebruiken, want daar gaan de nekharen van overeind staan. Het is niet zo dat je als consument niks kunt doen, maar uiteindelijk moet de regelgeving kinderarbeid verbieden en minimum lonen vaststellen. Wat dat betreft haalt het misschien meer uit door Uli gewoon zelf een bericht te sturen, Behringer is namelijk de uniek in dat de hoogste baas zelf op fora rondhangt. "Hee Uli, we horen veel over arbeidsomstandigheden in fabrieken in China, hoe staat het met de arbeidsomstandigheden van het personeel in Behringer fabrieken en hun toeleveranciers?"
 
Leuke prijzen voor de deepmind! zou er bijna een kopen nu! 500 voor de 6 en 700 voor de 12! Blijft deze korting lang? Dan kan ik nog even nadenken zonder over te gaan tot een impuls aankoop.

edit> al sinds begin september zie ik?! Blijft dit? Dan kan ik nog eens rustig nadenken!
 
Laatst gewijzigd:
Sommige mensen blijven zich verzetten tegen een proces wat al zoveel jaren aan de gang is en nog steeds doorgaat.
Vroeger had je kruideniertjes en melkboeren en die zijn allemaal weg geconccureerd door de supermarkten en ik heb niet het idee dat hier mensen op het forum niet hun boodschappen bij de supermarkt doen?
Net zo goed als dat de omstandigheden bij bijv Amazon ook niet geweldig schijnen te zijn, bijv naar de wc gaan schijnt al lastig te zijn als je daar werkt.
Maar ik ben bang dat we in een ratrace zitten die wat we er ook van vinden gewoon doorgaat, zeker met de steeds slimmere AI en verdergaande robotisering.
Ik heb ook oa een Boog, een Neutron en een Deepmind en ik hoop en verwacht ook dat als hij de komende tijd de meest gevraagde synths gekloond heeft dat hij meer producten als de deepmind en de neutron in de markt zet voor een prima prijs waar we allemaal van kunnen genieten.
Tenslotte bouwde hij z'n eerste synth toen hij 16 jaar was dus hij lijkt me liefhebber genoeg om nog met hele leuke dingen te komen.
 
Het is toch niet of/of, maar en/en?
Ik heb zelf een 0-coast nieuw gekocht van Make Noise, wat een prachtig bedrijf is.
De 0-coast kan volgens mij Behringer ook niet voor minder maken dan 500/600 euro, als ze dat al zouden willen.
Maar ik schroom niet om iets van Berhinger te kopen, vooral een clone van oude synths waarvan de orginelen onbetaalbaar zijn, lijkt me geweldig.
Nieuwe technieken met bekende sounds en dito gebruiksgemak(midi/usb/patches)
Win win.
 
??? Behringer doet niks anders dan namaken......dingen van Roland bijvoorbeeld zoals de 808

Er zijn honderden brands die geschiedenis apparaten na maken. Alleen Behringer krijgt de schuld. Ik begrijp alleen je probleem niet. "leg dat eens uit" je kan toch een Tr-808 origineel kopen? Waarschijnlijk kan JIJ dat niet betalen, maar dat is een andere zaak. "Het is JOUW probleem" "doe er wat aan zou ik zeggen".
 
eerlijk is eerlijk, ik ken ze zelf niet, maar zijn die nieuwe dingen dan echt 'the real thing'? ik geloof er eigenlijk niks van,

heb model d en boog hier:
hij komt dichter bij dan andere cloons die ik gehoord heb
ook de reissue van moog zelf kon me niet echt bekoren
als je een goede instalatie hebt en je zet ze naast elkaar dan klinkt de ( vintage) moog wel iets beter / mooier en ruimer in klank over hele frequentie gebied.
voor mee te nemen naar een feest is de boog onovertroffen
echt veel synth en dicht bij de orginele moog dit keer van behringer.
had voor 300 euro minder verwacht

het blijft natuurlijk wel pielen met die kleine knoppies :-)
 
Er zijn honderden brands die geschiedenis apparaten na maken. Alleen Behringer krijgt de schuld. Ik begrijp alleen je probleem niet. "leg dat eens uit" je kan toch een Tr-808 origineel kopen? Waarschijnlijk kan JIJ dat niet betalen, maar dat is een andere zaak. "Het is JOUW probleem" "doe er wat aan zou ik zeggen".

Beetje overtrokken reactie.....
 
Nu we het toch over kopieëren hebben.. weet iemand waar de MDX8000 van Behringer op is gebaseerd? Een multiband compressor is er natuurlijk in vele soorten maar ik ben nog niets tegengekomen waar de MDX8000 qua ontwerp op gebaseerd is..

@ Sunny: Kijk, aan deze info hebben we wat:okdan:
Ik hoorde trouwens wel dat er iets in het triggeren (of re-triggeren) van de envelopes zat wat afweek van het origineel.. maar het fijne weet ik er niet van..
 
Het mag nog gratis zijn... Geen Tehringer voor mij...

Cheers,
Exo. :mega:

Goh...Behringer is niet meteen mijn eerste keuze, maar ze hebben wel een paar goede, betaalbare producten. Die DM12 lust ik wel. Moet het nog goedkoper ? Neuh.
En terwijl iedereen zijn al dan niet gefundeerde mening over dit merk fulmineerd, lopen we allemaal op sportschoenen made door kinderhandjes in China en gooien we jaarlijks in Europa 88 miljoen ton voedsel weg.
Heeft u ook de nieuwste Iphone ? (ik nog steeds 4S) Of misschien ook een curved 65" LED TV ? (die wel)
Ik denk dat wat dit soort verhalen betreft, we allemaal beter onze mond kunnen houden. We leven in een (over) consumptie maatschappij. En daar zal de mensheid op gegeven moment de (zware) prijs voor betalen... (oeps, weeral betalen !)

Ik vind het allemaal fantastisch, maar als mijn mening je niet aanstaat wil ik die wel veranderen.
:okdan::okdan::okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Laten we blij zijn dat Behringer het zo leuk doet, de producten die ze op dit moment maken doen het erg goed en voor een hele leuke aantrekkelijke prijs. Wat betreft het namaken of clonen, doet niet elk bedrijf dat? Ik kan er niet echt wakker van liggen en ik denk juist dat het andere bedrijven aanzet om ook nieuwe producten te maken met een aantrekkelijke prijs, wat mij betreft zijn de prijzen te lang kunstmatig hoog gehouden en ik en vele anderen slikte het alsof het normaal was. Als ik nu nadenk over wat ik over de afgelopen jaren aan centen uitgaf aan gear zonder te blikken of blozen, was het toen echt een andere tijd. Het is gewoon nodige concurrentie wat de synth wereld eens flink wakker schud, laten we hopen dat Behringer nog veel meer aantrekkelijke gear op de markt brengt en het andere bedrijven pusht om met Behringer mee te concurreren.
 
Als hier een Deckard's Dream CS80, TTSH ARP 26000 of Korg Arp Oddessey clone opduikt is iedereen in een jubelstemming..
Als Behringer nu wel een goeie 808 clone kan neerzetten tegen een goeie prijs? Wat is het probleem?? Een Yocto was toch ook een bless voor velen?

WTF is er nu mis dat Behringer naar zijn gear behoeftige muzikanten /producers op Gearslutz luistert? Dat was een beetje de aanstoot die deze golf van analoge remakes op gang heeft gebracht toch? :)
 
Back
Top