BAX Laagste prijs garantie verdwenen?

Met een collega twee weken geleden besloten om samen een nieuw hardware setje hardware te kopen. Hij had een 15% kortingsbon van Bax met de opdruk in de trant van 'we missen je (als klant)'. 's Avonds laat de laatste knopen doorgehakt: Roland System 8 - € 1.212, Roland Integra € 1.250, Sequential OB-6 € 2.450 en nog wat kleiner spul. Van al deze prijzen zou dan nog de 15% korting af gaan. Toen we de lijst net helemaal hadden ingetikt en wilden bestellen bleek in de minuten daarvoor de nieuwe Bax price policy te zijn doorgevoerd, en letterlijk alle prijzen waren tijdens het invoeren enorm verhoogd: System 8 naar rond de € 1.650, Integra ook rond de € 1.650 (is nu € 1.550), O-6 rond de € 2.649 etc. We waren totaal verbijsterd. Een prijsverhoging van bijna € € 1.500 op de hele bestelling. Bax de volgende ochtend gemaild met de vraag wat de reden daarvoor was. Music Store en Thomann e.a. zaten met bijv. System 8 op dat moment nog op €€ 1.212. Gevraagd of Bax die prijzen wilde matchen.

Reactie: Nee, prijsmatchen gaat niet. Bax zou dan teveel verlies lijden met zulke lage prijzen. Ons werd met een lang verhaal voorgeschoteld met het advies om ons goed te realiseren dat Bax vele grote voordelen biedt t.o.v. de andere winkels: omruilgarantie, gratis verzending etc.

Om in je broek te pissen van het lachen. Wij realiseren ons niet dat de Quote 500 multi-millionair broertjes Bax al die tijd fors verlies maken met al die verkopen. En dat verdienen ze natuurlijk niet, vinden ze zelf. Maar waar verdienen die Bax'jes hun geld dan eigenlijk wel mee? Ze maken enorme verliezen met hun winkels, maar hun vermogen wordt toch steeds groter. MusicStore en Thomann verhoogden kort na elkaar ook de prijzen richting Bax niveau, al is bijv. de OB-6 daar nu weer € 2.465. Wie zou het verbazen als er prijsafspraken zijn gemaakt door die grote jongens... Bax ziet ons in ieder geval nooit meer terug.
 
Jeetje grandaddy, wat een verhaal en goed dat je het deelt hier. Ik zou me flink genaa... voelen. En zou het ook kunnen zijn dat het aantal "gezamenlijke klikken" op producten de prijs beïnvloedt ? (ik ben een digibeet) Ik heb trouwens Tom Carpenter (Analogue Solutions) een mail gestuurd over de prijzen bij "dealerschap Bax" die veel hoger zijn dan bij AS zelf. (Fusebox 1433, bij Bax 1556 en de Generator sequencer 666, bij Bax 725) Trouwens de OB-6 is nu bij Bax weer 250 euro duurder dan de rest.
 
Het kan nog gekker.... ADX-1 (vette drumdoos a la DRM) Bij Thomann 379 euro, bij NAX dik 40% duurder 639 euro... en dan vraag ik of ze hierin meegaan en dan krijg je na 2,5 dag reactie: Nee dat kunnen we niet en wijzen ze op de XXL service die veel uitgebreider is dan die van Thomann. Oh dat legitimeert die 40%.
 
Ik keek gisteren en vandaag naar de prijs van de Deepmind 12. 699 bij Thomann en 862 bij Bax (gisteren nog 884) en dan zetten ze er ook nog zo'n zogenaamde doorgestreepte adviesprijs bij van 1149 waardoor het toch een koopje moet lijken. Ik heb nooit dure spullen gekocht bij Bax, maar meer kabeltjes, een rackje en dat soort werk, maar dit ziet er nogal wanhopig uit allemaal. Uit service oogpunt is echt niemand bereid om bij Bax een hogere prijs te betalen.
 
Ik heb 2 weken geleden een novation circuit aangeschaft, normaal kocht ik bij Bax omdat die in principe goed (snel mits op voorraad) leverde en aan de onderkant van de prijzen zat. Uiteraard wel eerst wat prijsvergelijking gedaan en Bax zat echt flink boven de concurrentie €322,- ipv €274,- bij Thomann & Gear4Music, dat verschil vond ik dus wel ff wat te gortig. Voorlopig dus voor mij ook geen Bax meer. Ik heb ze ook een mail daarover gestuurd, nog niks van teruggehoord.
 
Jeetje grandaddy, wat een verhaal en goed dat je het deelt hier. Ik zou me flink genaa... voelen. En zou het ook kunnen zijn dat het aantal "gezamenlijke klikken" op producten de prijs beïnvloedt ? (ik ben een digibeet) Ik heb trouwens Tom Carpenter (Analogue Solutions) een mail gestuurd over de prijzen bij "dealerschap Bax" die veel hoger zijn dan bij AS zelf. (Fusebox 1433, bij Bax 1556 en de Generator sequencer 666, bij Bax 725) Trouwens de OB-6 is nu bij Bax weer 250 euro duurder dan de rest.

Ja, even de pest in gehad omdat we een klik van de bestelling af zaten. Inmiddels duidelijk dat vrijwel alles ook elders voor een nette prijs te bestellen is. Finito Bax.

Mijn maat werkt veel voor en met vaak wat bekendere artiesten en bands, en deelt de verhalen over de Bax bullshit inmiddels volop. De Bax mannetjes hebben blijkbaar ingeschat dat ze mensen zelfs wijs kunnen maken dat hun gebrek aan service eigenlijk een pluspunt is waarvoor iedereen een premium prijs heeft te betalen. Ze worden nu de echte laughing-stock Ze kunnen misschien beter een paar grote spades kopen om een flinke kuil in de Zeeuwse klei te gaan graven.
 
gewoon niks meer kopen bij Bax-shop!
ik zit al maanden te wachten op een nieuwe Apollo twin , had een b stock gekocht die defect was , deze terug gestuurd 2 weken later had ik een mail of ik nog 150,- wilde betalen in de mail stond niks vermeld waar dit voor was. (verder niks meer met deze mail gedaan) 2 weken later maar weer is gemaild hoe het er voorstond Antwoord: ze hebben momenteel 4weken levertijd. 4weken later weer gemaild hoe het er voor stond, 2weken later antwoord: je bestelling is geannuleerd omdat je het openstaande bedrag nog niet betaald hebt, over deze annulering ben ik nooit geïnformeerd.
 
gewoon niks meer kopen bij Bax-shop!
ik zit al maanden te wachten op een nieuwe Apollo twin , had een b stock gekocht die defect was , deze terug gestuurd 2 weken later had ik een mail of ik nog 150,- wilde betalen in de mail stond niks vermeld waar dit voor was. (verder niks meer met deze mail gedaan) 2 weken later maar weer is gemaild hoe het er voorstond Antwoord: ze hebben momenteel 4weken levertijd. 4weken later weer gemaild hoe het er voor stond, 2weken later antwoord: je bestelling is geannuleerd omdat je het openstaande bedrag nog niet betaald hebt, over deze annulering ben ik nooit geïnformeerd.

Beetje vreemd. Bij thomann is ie direct leverbaar en bij anderen 2-5 werkdagen. En bax.... 3-4 weken..... :frons:
 
Prijzen is één ding, die kan je simpel online vergelijken. En als het in stock zit en de volgende ochtend al geleverd kan worden ipv 4 weken later kan ook nog iets waard zijn maar ik heb bij Bax de laatste jaren toch ook een aantal keren iets als nieuw gekocht wat toch al duidelijk gebruikt geweest was en zelfs bekrast was... Na lang aandringen en zelfs dreigen hebben ze het wel altijd opgelost maar het veroorzaakt toch telkens een hoop frustratie en kosten (zowel voor hun als voor mij). Dat zou eigenlijk toch niet mogen en maakt de ervaring toch extra negatief... Een oprecht excuus of een kortingsbon voor een eventuele volgende aankoop zou dan toch mooi geweest zijn...
 
Zaterdag was ik in een Bax-shop. Ik was al lang niet meer in een muziekwinkel geweest, want ik vond het altijd enorm intimiderend als gitaristen hun Hendrickx-solo's stonden te demonstreren.

Het is duidelijk: snaren zijn uit, want de gitaarafdeling was piepklein. De toetsenafdeling niet. Wat een mooie spullen stonden daar bij elkaar! Ik herkende veel synths, die vaak veel kleiner waren dan verwacht.

Maar ik zocht naar het rekje met Pocket Operators van Teenage Engineering, want mijn dochter had interesse. Na mijn vraag werd er een doos op de balie gezet met een hele rits niet al te nieuw ogende dingen "om te proberen", maar hoe gingen ze aan? De verkoper zocht op internet. Alle batterijen bleken leeg, en sommige hadden gelekt. Er zaten ook nog wat nieuwere modellen in de doos (in een kartonnetje, maar in mijn ogen ook niet splinternieuw). Met twee nieuwe batterijen kreeg ik er een aan de praat, maar de animo was niet erg groot meer. De verkoper gaf me gelijk want "hij had er thuis wel eentje maar deed er niks mee". Toen toch maar Andy Warhol-sokken aangeschaft: spuuglelijk maar wel nieuw.

Tja, hoogstens anekdotisch bewijs, maar het was niet echt een vreugdevolle ervaring. En ik blijf me maar afvragen wat ze met die "proef"-modellen gaan doen.

NB. De sokken werden weer ingeruild, en met een flinke bijbetaling heeft m'n dochter er nu toch eentje bij Thomann besteld.
 
Bax heeft zijn laagste prijsjes ingeruild voor bax punten. Oftewel eerste kreeg je de korting direct nu moet je het bij elkaar sparen. Slimme constructie. Nederlanders houden van puntjes sparen. Mij win je er niet mee.

Bax is dusdanig groot geworden dat ze niet meer aan de onderkant van de markt kunnen opereren. Teveel overhead.
 
Bax heeft zijn laagste prijsjes ingeruild voor bax punten. Oftewel eerste kreeg je de korting direct nu moet je het bij elkaar sparen.
Klopt niet helemaal, met Baxcoins kun je sparen voor gratis producten, niet voor korting. Je kunt alleen kiezen uit producten die Bax hiervoor heeft uitgekozen, niet uit alle producten dus. Erg jammer, met die kortingsacties wilde ik nog wel eens wat kopen bij Bax, maar die (hoofdzakelijk) rommel waarvoor je nu kunt sparen doet me niet veel.
 
Ik zie dat ik een rookmachine kan kopen met mijn Bax Coins. Dit biedt mogelijkheden.
 
Back
Top