BAX Laagste prijs garantie verdwenen?

Ik laat de machine roken zodat ik het niet hoef te doen!
En zo nemen de machines dus de wereld over. Is het misschien een rookmachine van Cyberdyne?
Ik neem me elk jaar voor om op 1 januari te beginnen met roken, maar ik heb er de wilskracht niet voor. Misschien is zo'n machine toch wel een uitkomst.
 
Wacht nu al 9 dagen op m'n geld (plm 1000 euro)...

Artikel is op 5 december geleverd en ook via RMA dezelfde dag (binnen 10 minuten) retour aangemeld. Het was overduidelijk een gebruikt artikel, zonder manual, vol vette vingers, incomplete verpakkingsmaterialen en zonder omdoos (dus volop stickers van voorgaande verzendingen) Heb daar ook foto's van gemaakt en deze ter verduidelijking bijgevoegd. 7 december mail van ontvangst en procedure geld terug mogen ontvangen. Gisteren ruim 25 minuten aan de telefoon gehangen en komen ze met een verhaal van 7 werkdagen (terwijl in de tijd van de Bax-Shop het binnen 1 werkdag was geregeld) en banktransacties binnen de EU is toch 1 werkdag ? vertellen ze mij ongevraagd hoe goed hun XXL service is ? Ik nog een verhaal over de verdwenen laagste prijs garantie en dat een Thomann en MS soms honderden euro's eronder zitten... Nee dat is niet zo, u koopt bij ons XXL service en dat heeft ook een prijskaartje ? Ok, tuurlijk... en vanmorgen was mijn geld nog niet bijgeschreven maar mijn geduld begint op te raken. Het geretourneerde artikel (nu weer vooraad:1) staat sinds woensdag gewoon weer te koop (en niet als B-Stock) TRIEST.
 
ik vermoed dat bax hier meeleest en onder andere jouw voortdurende opmerkingen over b-kwaliteit, gebruikt spul, slechte service, dozenschuiven en te hoge prijzen niet kan waarderen. zou mij niet verbazen dat als jij iets bestelt, ze het nieuw uit de doos halen, ff een paar kroketten bakken, vette vingers erop maken, manual eruit etc. en het dan opsturen. gewoon om alle kritiek waar te maken.

ik heb eigenlijk nooit slechte ervaringen gehad met bax. ook niet met retour zenden. alles werd altijd perfect en vlot geregeld. en als iets te duur is bij bax, koop ik het gewoon niet.
het zal best geen perfect bedrijf zijn, maar als het echt allemaal zo erg is, koop er dan gewoon niet.
en het begint natuurlijk bij de mensen die dingen terugsturen, waaraan je kan zien dat ze gebruikt zijn. sowieso. mooi die bescherming van de consument, maar er is als je goed nadenkt heel wat aan te merken op de regeling dat iedereen alles maar terug moet kunnen sturen. het kost de maatschappij klauwen met geld (en dus gewoon jou, mij, de gele hesjes en noem maar op.)
maar goed, dat gaat dan al lang niet meer over synthesizers.
 
......en het begint natuurlijk bij de mensen die dingen terugsturen, waaraan je kan zien dat ze gebruikt zijn. sowieso. mooi die bescherming van de consument, maar er is als je goed nadenkt heel wat aan te merken op de regeling dat iedereen alles maar terug moet kunnen sturen. het kost de maatschappij klauwen met geld (en dus gewoon jou, mij, de gele hesjes en noem maar op.)
maar goed, dat gaat dan al lang niet meer over synthesizers.

Dat dus !
We zijn allemaal strontverwend met onze dikke gear (en schoenen, enz) die we de dag na bestelling thuisbezorgd verwachten, weer op laten halen als de kleur niet aanstaat en dat ook nog met laagste prijs garantie ! :D
 
Ik wil ook 2 voorbeelden delen (lang verhaal);

Ooit eens een NI Kontrol S keyboard gekocht bij Bax met 10% korting. Ik dacht nog, ze zullen toch geen B-stock sturen? Jawel hoor, hij kwam in een beschadigde doos, overal vette vingerafdrukken. Het was zo erg, alsof iemand patat en chips had gegeten met de meest vette mayo die te krijgen is. Ik heb nog gevraagd aan Bax waarom ze dat niet even een beetje schoonmaken voor ze hem weer in de verkoop doen...

Na een flinke schoonmaakbeurt wou ik hem aanvankelijk wel houden, in ruil voor wat korting, maar toen kwam ik tot de ontdekking dat de software ook al geactiveerd was. Retour gestuurd, en ik kreeg snel een nieuwe. Helaas was bij deze de mod-wheel defect. Weer retour. Daar kan Bax niks aan doen. Uiteindelijk een goed exemplaar. Met de klantenservice heb ik wel goede ervaringen moet ik zeggen.

Een paar maanden geleden een mengpaneel gekocht bij Bax. Deze was niet meer in productie, maar Bax had nog 2 nieuwe op voorraad. Toen ik hem ontving bleek er op een phono kanaal constante ruis en storing te zitten.

Ik pak alles altijd voorzichtig uit, dus netjes weer retour. Ik kreeg vrij snel een nieuwe, en die was wel goed. Maar tot mijn verbazing zag ik dat de voorraad weer '1' was op hun website. Ze hebben dus mijn retour gewoon weer als nieuw te koop gezet. Ik vind dat soort praktijken echt zeer betreurenswaardig.

Aan de andere kant vind ik dat wanneer iemand een product retour stuurt in gebruikte/ vieze staat, er kosten in rekening kunnen worden gebracht. Ik heb een aantal keren een b-stock ontvangen, terwijl ik voor nieuw betaald had. En de staat van die producten was om te huilen. Ik vind het echt schandalig dat mensen zo iets terug durven te sturen en hun volledige aankoopbedrag + verzendkosten terug verwachten.

Ik heb uiteraard ook wel eens iets retour gestuurd, maar altijd in nette conditie, en ik zeg er bij dat ik de verzendkosten niet terug hoef. Dat is (in geval van spijtoptant) voor mijn eigen rekening vind ik.

Ik ken uit mijn omgeving een voorbeeld; iemand had een nieuwe wasmaschine gekocht met veel korting. Na een week besloot die persoon dat de kleur toch niet helemaal paste bij het interieur en heeft hem dus weer op laten halen. De levering en retour waren op kosten van de webwinkel, en dat kost nogal wat met zulke zware apparaten. Deze kosten zitten uiteraard verwerkt in het aankoopbedrag, we betalen er allemaal aan me.
 
Laatst gewijzigd:
Mee eens!

Dat dus !
We zijn allemaal strontverwend met onze dikke gear (en schoenen, enz) die we de dag na bestelling thuisbezorgd verwachten, weer op laten halen als de kleur niet aanstaat en dat ook nog met laagste prijs garantie ! :D

inderdaad. Dat terugsturen kost de maatschappij handenvol geld en heeft tot gevolg dat B stock vaak weer als nieuw verkocht wordt. We zijn met zijn allen te verwend geworden. Eigenlijk vind ik dat als je iets terugstuurt je ook zelf voor de verzendkosten moet opdraaien, tenzij er echt iets defect is. En die 60 dagen termijn kan ook wel wat minder. Een maand is meer dan genoeg.
 
Wacht nu al 9 dagen op m'n geld (plm 1000 euro)...

Artikel is op 5 december geleverd en ook via RMA dezelfde dag (binnen 10 minuten) retour aangemeld. Het was overduidelijk een gebruikt artikel, zonder manual, vol vette vingers, incomplete verpakkingsmaterialen en zonder omdoos (dus volop stickers van voorgaande verzendingen) Heb daar ook foto's van gemaakt en deze ter verduidelijking bijgevoegd. 7 december mail van ontvangst en procedure geld terug mogen ontvangen. Gisteren ruim 25 minuten aan de telefoon gehangen en komen ze met een verhaal van 7 werkdagen (terwijl in de tijd van de Bax-Shop het binnen 1 werkdag was geregeld) en banktransacties binnen de EU is toch 1 werkdag ? vertellen ze mij ongevraagd hoe goed hun XXL service is ? Ik nog een verhaal over de verdwenen laagste prijs garantie en dat een Thomann en MS soms honderden euro's eronder zitten... Nee dat is niet zo, u koopt bij ons XXL service en dat heeft ook een prijskaartje ? Ok, tuurlijk... en vanmorgen was mijn geld nog niet bijgeschreven maar mijn geduld begint op te raken. Het geretourneerde artikel (nu weer vooraad:1) staat sinds woensdag gewoon weer te koop (en niet als B-Stock) TRIEST.

Wat heeft je eigenlijk überhaupt doen besluiten om toch te bestellen bij Bax? Ik heb deze hele thread eens doorgelezen en op basis van eerdere reacties van jouw kant verbaast het me een beetje dat je toch een bestelling van zo'n €1.000 Euro hebt gedaan.

Persoonlijk heb ik geen slechte ervaringen met Bax. Altijd correct en tijdig geleverd, daar ben ik nooit in teleurgesteld. Gisteravond ook nog wat kabels en ander spul besteld en dat werd vandaag weer keurig bezorgd. Moet wel bekennen dat ik nooit echt dure spullen bij Bax besteld heb.
 
Ik heb mede dankzij deze draad en reviews op het web mijn nieuwe geluidskaart maar gewoon bij Thomann besteld. Duurt wel wat langer maar daar heb ik nog nooit gezeik mee gehad.

Bij Bax 1 keer een B-stock item besteld. Verpakking zag er niet uit, item was gelukkig wel ok!
 
Twee keer iets kleins gekocht bij Bax: een MIDI interface en een T-Rex Fuel Tank (multi voeding). Daarna eigenlijk niks meer.

Ik zie inderdaad dat Bax (in vergelijking met andere winkels) steevast _boven_ de prijs van anderen zit (niet veel) en op zich vind ik het niet erg om wat meer te betalen, maar als ik de verhalen zo lees. dan laat ik Bax voolopig even links liggen.

De laatste (duurdere) zaken die ik heb aangeschaft komen bij Thomann (goedkoper dan Bax) of MIDI-Amsterdam (iets duurder dan Bax) vandaan.

JurgeN
 
Ik zie net dat ik een 10% korting code gekregen heb bij Bax. Ik heb afgelopen zondag een bestelling bij Thomann gedaan voor totaal € 1013,-; als ik hetzelfde zou bestellen bij Bax scheelt me dat € 17,-:doei:.

Sorry, niet de moeite waard.....
 
Ik ben nog steeds bezig , met het terug halen van me geld, de reactie snelheid ligt daar zo laag. En elke keer het zelfde excuus door drukte duurt het allemaal langer, nu moesten we me bank rekening weer hebben... ze kunnen toch gewoon zien met welke bankrekening de order betaald heb. Zal wel weer minimaal 2 weken duur voor ik wat hoor of me geld terug heb.
 
Wat heeft je eigenlijk überhaupt doen besluiten om toch te bestellen bij Bax? bla bla bla
Genoodzaakt om een tegoedbon te verzilveren, met enorme tegenzin overigens en geen geld terugkrijgen maar wederom de koopverplichting handhaven, die ik nog toegestuurd moet krijgen... (inmiddels 14 dagen verder)

Met de lovende reacties hier kan je ook niets doen, daar zal iedereen zelf een keuze in maken, eigen ervaringen zijn dan bepalend. Ik bestel doorgaans bij Thomann omdat die prijzen veelal goedkoper zijn, zonder misleidende kortingsbonnen (vs recent aangepaste prijzen :r) Bovendien is hun retourbeleid sneller en biedt dus ook minder kans op 3e hands (of meer) producten.
 
Laatst gewijzigd:
zijn gewoon een stel prutsers daar..... van de week wat besteld voor 23:00 uur, zou dus de volgende dag geleverd worden.... nee hoor.. dan maar eens bellen, na 45 minuten een medewerker aan de lijn welke me vertelde dat het een drukke periode is.. ja daar heb ik als klant niets aan.
 
Back
Top