BAX Laagste prijs garantie verdwenen?

Ze gaan zelfs niet meer mee in de prijzen elders... laat staan eronder. Vond het al NAX
 
Zag onlangs al dat thomann goedkooer was

voor het gehele assortiment? ik moet eerlijk zeggen, ik ben geen expert, zo vaak koop ik geen nieuwe spullen, maar als ik eens wat nakijk, is het de ene keer musicstore of thomann, dan weer bax of signal sounds die de beste prijs heeft.
 
Zo jammer dat dit soort dozenschuivers zo succesvol zijn ten koste van echte winkels. Ik probeer er niks te kopen maar ja, vind maar eens in de buurt wat je zoekt. Het gemak is zo groot, je valt er toch voor af en toe. En toch staat het me tegen. Het maakt zoveel kapot.
 
Inderdaad man-T... ben dezelfde mening toegedaan.
Gelukkig kan ik nog steedsd (sinds 1987) bij mijn zelfde muziekinstrumentenboer terecht voor alle apparatuur die ik nodig heb voor in de studio.
Zowel voor synths als outboard, low-, mid-, en high-end.
Je vindt ze nog zelden, zulke goede leveranciers...

Cheers,
Exo. :mega:
 
hopelijk gaat de mediamarkt. jumbo enz. er ook mee stoppen want ik word er wel een beetje gek van.
van die laagste prijsgaranties en wat ze allemaal niet meer verzinnen voor de klant.
nee gewoon mijn product kunnen aanschaffen is voldoende. :)
 
Zo jammer dat dit soort dozenschuivers zo succesvol zijn ten koste van echte winkels. Ik probeer er niks te kopen maar ja, vind maar eens in de buurt wat je zoekt. Het gemak is zo groot, je valt er toch voor af en toe. En toch staat het me tegen. Het maakt zoveel kapot.

Welke echte winkels? Op een enkele uitzondering na blinken de lokale winkels voornamelijk uit in klein assortiment, amper voorraad, slechte service en hoge prijzen. En dat was al vele jaren voordat internetwinkelen een vlucht nam. Het cliché van de achter in de winkel rokende morsige uitbater die verstoord op kijkt als de bel van de winkeldeur rinkelt, zuchtend en steunend naar de toonbank komt en je vervolgens aankijkt alsof je zijn winkel leeg komt jatten terwijl je even rondkijkt is mij in elk geval welbekend en komt me mijn strot uit. Wat dat betreft krijg ik bij Bax betere en vriendelijkere service dan ik ooit bij de lokale trompettenboeren heb gekregen in de verschillende plaatsen waar ik heb gewoond.
 
Laatst gewijzigd:
Bij BAX zullen ze dit artikel gelezen hebben en eindelijk tot besef gekomen zijn :).

https://www.emerce.nl/achtergrond/ecommerce-domste-businessmodel-webwinkel-sterfhuisconstructie

Cheers,
Exo. :mega:

Kende dit artikel niet, da's een knap staaltje kill-the-webshop-toekomst met een prima verhaal. Maar volkomen gelijk natuurlijk, elke site is hetzelfde en qua service is er ook weinig verschil meer. Elkaar kapot concurreren totdat er eentje overblijft of die het kan compenseren met bricks-and-mortar.

Anyway, voor ons als consument is zo'n bax/thoman/musicstore/schneidersladen/keymusic check toch wel prima. Altijd wel eentje die het op voorraad heeft, de goedkoopste is en het morgen kan leveren. Emotie en sfeer van zo'n winkel is daarmee wel weg. Ga toch liever normaal de winkel in (zo'n grote in dat geval), Bax is okee, maar spring maar eens naar binnen bij een MusicStore in Keulen, hemel op aarde :)
 
Welke echte winkels? Op een enkele uitzondering na blinken de lokale winkels voornamelijk uit in klein assortiment, amper voorraad, slechte service en hoge prijzen. En dat was al vele jaren voordat internetwinkelen een vlucht nam. Het cliché van de achter in de winkel rokende morsige uitbater die verstoord op kijkt als de bel van de winkeldeur rinkelt, zuchtend en steunend naar de toonbank komt en je vervolgens aankijkt alsof je zijn winkel leeg komt jatten terwijl je even rondkijkt is mij in elk geval welbekend en komt me mijn strot uit. Wat dat betreft krijg ik bij Bax betere en vriendelijkere service dan ik ooit bij de lokale trompettenboeren heb gekregen in de verschillende plaatsen waar ik heb gewoond.

Herkenbaar inderdaad. Een vervelende arrogante houding is wat mij vooral ook bijgebleven is als ik terugdenk aan de lokale muziekwinkels waar ik vroeger wel eens kwam. Vooral de geïrriteerde blik van de eigenaar toen ik voor de derde keer in twee weken tijd wat kabeltjes kwam kopen inclusief de vraag waar ik dat allemaal voor nodig had was voor mij de reden wel om daar nooit meer terug te komen. Ik had echt het idee dat zo'n winkel meer een soort hobby was en op het moment dat je daar dan binnenstapt je die hobby bruut onderbreekt.
 
Bax is nu veelal de duurste van de drie grote (Thomann MusicStore) geworden. Ik keek vanmorgen naar de seq generator van Analogue Solutions en die kost overal 666 en bij Bax 725. (adviesprijs AS: 666 ?) Toevallig keek ik ook even naar DFAM die ze voor 609 aanbieden en bij de andere twee (555) zelfs bij Cool Blue (?) Ook de kleine artikelen zoals rackmounts Neutron 50 euro, elders 37. Bax shop ging in begin altijd eronder zitten, nu (Bax Music) zonder het te moeten vragen erboven :stupid
 
Dat lijkt me niet slim, de internetconsument is snel gewonnen en nog sneller geronnen. Beter hou je ze vast met scherpe prijzen en goede aanbiedingen want de concurrent is maar 1 klik verwijderd.
 
Bij Bax lijkt het me zelfs dat ze de afgelopen weken stelselmatig prijzen opdrijven en niet enkel niet meer bij de voordeligste zitten qua prijs.
 
Mijn ervaring is dat de ene keer iets bij de ene winkel, de andere keer iets bij de andere winkel goedkoper is. Nou ben ik zo'n aards-conservatieveling die bij voorkeur naar de winkel toe rijdt om z'n zooi te scoren. Een synth wil ik zien, ruiken, voelen en horen voor ik 'm koop, maar ander spul geloof ik zo ook wel. Laatst had ik nog een zooi degelijke stereojacks nodig die bij keymusic het goedkoopst waren, die zitten gelukkig ook hier in de buurt. Maar ik rijd net zo lief naar Goes om iets op te halen. Dan maar wat extra benzine verstoken, maar dat kid-in-a-candystore gevoel blijft zelfs voor een halve grijsaard nog een fijn gevoel :)
Thomann is soms goedkoper en te ver om even naartoe te rijden (de flightcases van hun zijn de bom !), dan maar bestellen.
De keren dat ik bij musicstore iets gekocht heb ben ik er ook voor naar Keulen gereden, ook goed te doen vanuit hier (Eindhoven), maar vind hun site maar wazig tegenwoordig en hoor/lees slechte verhalen over hun recentere service bij online verkoop.

De ene keer is Bax goedkoper, de andere keer een ander. Even shoppen blijft het devies, maar of dat nou zo erg is...
Bax heeft soms fijne aanbiedingen, al dan niet op het hele assortiment. Voor m'n laatste synth ben ik 2 keer naar Goes gereden, de eerste keer op het mototje met kopfoon in de jas, waarbij ze voor mij een B-stock model uit het magazijn gehaald hebben en me een hoekje gegeven hebben om dat ding is een uurtje of wat onder handen te nemen, de tweede keer om hem met een bak open dag-korting te kopen.
Die korting was voldoende om 2x de benzine te bekostigen en wel mooi 2x zwaar bevredigd naar huis. Geen klachten over de service en prijs dus.

Gun jezelf die lol van even rondneuzen en kijken wat er nog meer aan je vingers blijft hangen ipv alleen maar 100% gefocused op de prijs achter je scherm te blijven zitten.
 
Shoppen en ophalen vind ik ook leuk, zeker voor grote dingen. Wat betreft service is dat toch iets wat je meestal achteraf pas nodig hebt bij een defect of iets dergelijks. En dan heb je niet meer die aardige spontane verkoper te maken maar een helpdesk jockey die je tijdens het aankoopproces niet hebt gezien. Vooraf kun je eigenlijk makkelijk zelf alles uitzoeken en opzoeken via de talloze forums, online manuals, review sites en YouTube video's.
 
Back
Top