Nieuw project, The Search

Origineel geplaatst door Zoidsity
ff klein vraagje voor ALLE duidelijkheid:

Ik gebruik één synth voor de geluiden en een 'losse sequencer' (à la RM1X/MC-serie/RS7000 etc.) alleen als aansturings bron.
Ik multi-track dan een compleet nummer op een HD-recorder (of pc).

Dat valt binnen de beperking? Of moet die losse sequencer er tussenuit?


Ben benieuwd; heb wel zin (als 'k een keer tijd heb..).

Zolang je de sequencer maar niet gebruikt als een ritmebron.

Phochos

Of zijn er mensen die hier tegen zijn of geheel tegen deze thread zijn??:confused:
 
En als ik een drumpatroontje opneem met de sequencer, dat mag... maar zodra ik "quantize" doe dus dat het rechtgetrokken is (en dat je dus het verschil niet hoort tussen gegenereerd of 'opgenomen') dat mag dan eigenlijk toch weer niet?

Of ben ik nu flauw? ;)
 
We kunnen ook met z'n allen besluiten om alleen trance-nummers te maken. Kunnen we meteen kijken of het echt zo makkelijk is en we een kwalitatief hoogwaardig CD'tje af kunnen leveren.

Als extra zou je kunnen toevoegen dat er geen gebruik mag worden gemaakt van een JP-8000.

Of misschien iets met electro ofzo. Krijg je waarschijnlijk wat meer variatie in je muziek.
 
Laten we dan afspreken dat we gewoon één polyfone synth gebruiken, wel of geen sequencer gebruikt (bekijk het maar). Of het ritmisch wordt of kosmisch, mag allebei, als het nummer maar niet langer duurt dan 5 minuten, zodat er een top 15 van beste nummers uit kan komen en die na 31 december dan gaan verschijnen op de cd "The Search For The Poly One" van Synthforum.

Veel succes iedereen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D
 
Ik weet wel wat grappigs: maak een muziekje met behulp van de OPL3 chip van een SB16 of AWE32, als je die nog hebt liggen. Of is dat te erg? :D
 
Origineel geplaatst door Frer!k
Hé en een multitimbrale synth?

Is ie polyfoon? Dan mag het!!:D
 
Alleen moet er tegen het einde van dit jaar nog wel een onafhankelijk jury worden gevormd die de beste 15 stukken uitkiest, die uiteindelijk op de cd komen te staan.:confused:
 
Gewoon zelf doen, JIJ hebt 't verzonnen!
Kan je best wel, weet ik zeker: als ik zo naar wat muziek van je geluisterd heb, heb je zeker wel muzieksmaak.

En anders krijg je weer van die ellenlange discussies over smaak...

't Is ook weer niet zo dat er wereldfaam of €10.000,- op 't spel staat...





toch?


:biertje:
 
Ik denk dat een beperking van bvb een maatsoort 5/4 (eerdergenoemd) een betere oplossing is, dit is naar mijn mening een betere beperking ;)
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
Gewoon zelf doen, JIJ hebt 't verzonnen!
Kan je best wel, weet ik zeker: als ik zo naar wat muziek van je geluisterd heb, heb je zeker wel muzieksmaak.

En anders krijg je weer van die ellenlange discussies over smaak...

't Is ook weer niet zo dat er wereldfaam of €10.000,- op 't spel staat...





toch?


:biertje:

Yep, je hebt gelijk. Dan zal ik het ook maar zelf uitgeven via mijn eigen Orion Records label. Zal vragen of 6trak een mooi hoesje wil ontwerpen.

Phochos:D
 
Het hoesje voor de cdr The Search For The Poly One.
 
Geachte d.j. conflict,

Die thread gaat over het gebruik van een keyboard of een orgel, in deze thread draait het om het gebruik van een polyfone synthesizer met of zonder sequencer, dus dat is iets anders dan een keyboard, dacht ik??????:confused:
 
Conflict had het meer over de gelijkenis tussen het bepalen van de criteria voor deze twee wedstrijden. Beide hadden eerst zeer geanimeerde gesprekken over wat nu wel of niet mocht...
Omdat het ook nu weer het geval is - onduidelijkheid over de precieze beperkingen - is het gevolg dat eigenlijk niemand al iets gepost heeft ondanks het feit dat deze thread al 8 dagen open is.

...ik zou begot ook niet meer weten wat ik zou moeten beginnen... blijft mij een beetje te vaag.
 
:slotje: :slotje: :slotje: :slotje: :slotje:
 
Origineel geplaatst door hermax
Toch niet :( op mij?
Ik bedoelde er niets kwaad mee. Eerlijk waar.

Hermax,

Nee hoor, ik ben helemaal niet boos op je.
Maar omdat ik inderdaad nog een andere thread open heb staan, ga ik wel met die door, zet er wel een extra bericht in.

Vind het overigens prima dat mensen gewoon op dit soort threads reageren, zowel positief als negatief.

Phochos:D
 
Back
Top