Voor mijn volgende nummer had ik precies hetzelfde idee: alleen de MS-20 (software) gebruiken, dus de iPad versie en die van Cherry Audio. Dus nu ik jouw nummer hoor is dat idee kansrijk. De zang is prima, maar mag van mij juist iets verder weg in de mix, maar d'as persoonlijk. Verder heerlijk eenvoudig, juist omdat je studio nog niet klaar is. Dat bewijst maar weer dat beperkingen juist goed werken.
 
Mooi!
Die lage stem is heel warm en mooi ingemixt.
Op de 'hogere stukken' had je wat mij betreft wel wat meer los mogen gaan, de tekst is tenslotte best desperaat.
Maar hier accepteer ik je disclaimer, je kunt niet lekker los als iedereen slaapt :).
 
Mooie track, mooi ingehouden.
En ook erg tof dat er geen drums inzitten.
Het komt op mij heel oprecht over en is echt een song.

Tof!
Thanks! Ja, zonder drums werken is wel iets waar ik meer mee wil gaan doen. Het blijft lastig om als niet-drummer iets neer te zetten wat niet statisch is en daadwerkelijk iets toevoegd. Hoewel EZDrummer dat wel voor een deel op lost, maar blijft toch een beetje een surrogaat voor een echte drummer.

Deze is zeer zeer mooi. Zo ingetogen. Maar als je de weg naar huis niet weet, moet je eens een paar uurtjes met Gloomy praten. Overal waar ie komt is thuis :) STEM natuurlijk!
Dank! Misschien moet ik gewoon maar weer eens de kaart van mijn TomTom bijwerken... :D

Helemaal niks op aan te merken, lekker eenvoudig, zang is super, dat zijn voor mij meestal de beste tracks!
Merci!

Dit is muziek voor mij. Tot nu toe mijn favoriete inzending.

Alles geluisterd,
Dit is mijn favoriet
Nogmaals :okdan:
Kijk, met comments als deze voel ik me al een winnaar!

Eenvoud siert ... zo siert deze track ook :okdan:. Als dit slechts een schets is, wil ik wel eens horen wat het volwaardige schilderij zal worden!
Haha, ik hoop het schilderij ietwat meer detail te geven. Maar ik worstel ook nog steeds een beetje met het arrangement. Ik vind het lastig om dat wat "uitdagender" te maken.

Mooi! Ik hoor een beetje de vroege Depeche Mode hierin, genieten hoor :-)
Ik heb een tijdje de vocals gedaan in een DM tributeband dus daar zal vast wel wat van doorgesijpeld zijn. DM is sowieso 1 van mijn favoriete bands.

Laat de disclaimers maar achterwege, dit klinkt echt heel goed. Niets te veel en niets te weinig. Als ik dan toch iets mag noemen, is dat het synthgeluidje dat er op 1:14 bij komt. Het geluid klinkt me íets te clean, en ik zou denk misschien wat doen met panning-automation, om de luisteraar nog wat meer te prikkelen. Maar dat is echt geneuzel op micro-niveau. Het is gewoon een ijzersterke track zo 👍
Ja, automation heb ik helemaal niet gedaan bij deze. Daar zou zeker nog wel meer uit te halen zijn. Dat geluidje op 1:14 heb ik bewust wat cleaner/simpeler gehouden om niet teveel de aandacht op te eisen. Wellicht had ik die juist beter met de echte MS-20 gedaan ipv de PS-20, maar ik had teveel ruzie met mijn MIDI-gebeuren..

Lekker die MS-20 sounds. Dat het niet altijd helemaal strak is ingespeeld vind ik juist wel een meerwaarde. Nice!
Niet strak spelen kun je wel aan mij over laten! :engel:

Heel mooi ingetogen en klein gehouden. Echt top synthsong! :okdan:
Gracias!

ietswat gemixt met marilyn manson. Ik hoor er volgens mij wat heart shaped glasses en sweet dreams in, zowel in de stem als in de synths. De vocal misschien iets te hard, maar verder ongelooflijk mooie track zeg :halleluja
Van Manson ken ik eigenlijk alleen Antichrist Superstar en Mechanical Animals goed, is destijds ook echt wel een invloed geweest. Daarna echter uit het oog verloren totdat hij een paar jaar terug het voorprogramma deed van Rob Zombie. Dat was zo abominabel slecht dat ik ook niet heel erg genegen was om de latere platen nog eens te gaan beluisteren... Van Sweet Dreams hoor ik toch liever het origineel, haha!

Dit is wel even wat anders dan je grunts bij the gathering. Lijkt een beetje hetzelfde verhaal als Anathema of Opeth, begonnen met grunts maar vervolgens ook bewijzen dat er een mooie natuurlijke stem achter zit. En deze track is wel echt mijn cup of tea!
Mijn Death Metal stem gebruik ik tegenwoordig alleen nog maar tegen de kinderen... :duivels: Mooie comment om te lezen!

Excellent Bart
:okdan:

Lekkere stem heb je toch Bart, da's echt genieten, je stem roept bij mij altijd associaties op met Scott Walker en ook Liam McKahey van de band Cousteau.
Dit is wel een track in een stijl die bij jou hoort, niet erg vrolijk maar wat ingetogen/melacholisch, wel een mooie gevoelige track qua sfeer in ieder geval!
Dank! Scott Walker vind ik ook erg tof, niet mis om daar mee geassocieerd te worden!

Mooi nummer...
Mooi ingezongen...
Beetje die treur/slowpunk, New-wave uit de jaren 80/88 :okdan: 8)
Treurpunk mag van mij het woord van 2023 worden, thanks!

Vet gedaan die vocal in de mix, super op de voorgrond zonder dat het storend is. Ook die MS-20 is heel tof, het begeleidende ritme/plucks had net wat spannender gemogen, maar dat is natuurlijk lastig om dan toch het ingetogen karakter te behouden. Pure track!
Ja, @kobuz en @bijlevel vonden 'm inderdaad ook wat te hard staan. Blijft een moeilijke balans, ik had eerst de neiging om mezelf altijd wat te zacht te zetten, dit is misschien een tegenreactie. Beetje beïnvloed door een gezamenlijke kennis die ook de zang vaak vrij hard in de mix zet.. ;)

geweldige stijl, vergelijkbaar met deine lakeien. heel gaaf
Deine Lakeien ken ik wel van naam uit mijn tijd dat ik me een beetje in dat genre begaf, maar ik moet bekennen dat ik de muziek eigenlijk niet echt ken. Wat vind je een beetje vergelijkbaar nummer van hun?

Nice een ms20 gala, welke is je favo? (naast de echte natuurlijk) Mooi stukje hoor!
Oeh, da's een lastige.. De Arturia variant is in ieder geval wat uitnodigender qua interface, die van Cherry Audio ziet er toch een beetje uit als een plugin uit de jaren '00. Maar qua sound doen ze niet veel voor elkaar onder. Wat wel frappant was; ik heb geprobeerd om ook wat sounds van de plugins na te maken op mijn echte en dat bleek toch een stuk lastiger dan gedacht. De echte reageerde toch best anders t.o.v. de plugins. Total recall is overigens wel erg fijn aan de plugins uiteraard...

Voor mijn volgende nummer had ik precies hetzelfde idee: alleen de MS-20 (software) gebruiken, dus de iPad versie en die van Cherry Audio. Dus nu ik jouw nummer hoor is dat idee kansrijk. De zang is prima, maar mag van mij juist iets verder weg in de mix, maar d'as persoonlijk. Verder heerlijk eenvoudig, juist omdat je studio nog niet klaar is. Dat bewijst maar weer dat beperkingen juist goed werken.
Afgelopen jaar had ik nog het idee om een Monoktober of Monovember op SF te starten met datzelfde doel: maak een track met 1 monosynth. De beperking maakt inderdaad dat je wat anders te werk moet gaan. Ik zou graag eens van meer mensen dat soort benaderingen horen!

Mooi!
Die lage stem is heel warm en mooi ingemixt.
Op de 'hogere stukken' had je wat mij betreft wel wat meer los mogen gaan, de tekst is tenslotte best desperaat.
Maar hier accepteer ik je disclaimer, je kunt niet lekker los als iedereen slaapt :).
Ja, zangtechnisch kan het allemaal wel wat beter. Dit was in 1x ingezongen en een beetje met Melodyne getweaked. Ik moet nog eens naar een oplossing gaan kijken om met zang los te kunnen gaan zonder dat de omgeving er last van heeft. Bewust en onbewust houd ik er toch altijd rekening mee en werkt het een beetje belemmerend.
 
zelf gezongen/ingespeeld is direct respect.
die disclaimers waren niet nodig denk ik. originele track.
kan inderdaad wel wat gepolijster, maar dit soort tracks kan prima zonder perfectie... dat 'ruwe' geeft het ook gewoon karakter vind ik.
 
Práchtig liedje. Knap werk!

"Between the Devil and the Deep Blue Sea" was de werktitel van mijn inzending.. van álle uitspraken deze ineens langs horen komen, haha... dat was bijzonder..

Mix is prima! De zang harder of zachter kan een galm-dingetje zijn. Die iets (echt heel iets) droger zetten maakt 'm "harder", zonder dat je het volume van het spoor verhoogt.

Ergens halverwege/op driekwart een volledige(re) begeleiding die erbij komt, zou gaaf zijn, mocht het ooit tot een volgende versie komen.. maar niet te veel, het ingehouden karakter wel behouden inderdaad..


ik hoop het schilderij ietwat meer detail te geven. Maar ik worstel ook nog steeds een beetje met het arrangement. Ik vind het lastig om dat wat "uitdagender" te maken.

Ik hoor nog ruimte voor een elektronische sound.. een arpeggiated synthpartij.. of je eigen zang door de effecten-molen, subtiel op de achtergrond.. zulke dingen.. sound-design met de sporen zelf als bron-materiaal, voor wat sparkles.. het pingeltje van 1:14 / 2:18 leent zich er ook al goed voor trouwens...


Ik moet nog eens naar een oplossing gaan kijken om met zang los te kunnen gaan zonder dat de omgeving er last van heeft. Bewust en onbewust houd ik er toch altijd rekening mee en werkt het een beetje belemmerend.

Misschien een middagje oefenruimte huren, voor jezelf? Laptopje en een geluidskaart mee, lekker losgaan.. (desnoods de desktop, bij gebrek aan laptop)
 
Top track..
Gave Sounds..
Hier en daar wat bijschaven en release maar :okdan:
Bedankt!

zelf gezongen/ingespeeld is direct respect.
die disclaimers waren niet nodig denk ik. originele track.
kan inderdaad wel wat gepolijster, maar dit soort tracks kan prima zonder perfectie... dat 'ruwe' geeft het ook gewoon karakter vind ik.
Nee, perfectie zoek ik inderdaad niet, maar ik denk dat er nog wel wat meer uit te halen valt. Misschien komt het er dit jaar wel van om het eindelijk eens goed uit te werken...

Práchtig liedje. Knap werk!

"Between the Devil and the Deep Blue Sea" was de werktitel van mijn inzending.. van álle uitspraken deze ineens langs horen komen, haha... dat was bijzonder..

Mix is prima! De zang harder of zachter kan een galm-dingetje zijn. Die iets (echt heel iets) droger zetten maakt 'm "harder", zonder dat je het volume van het spoor verhoogt.

Ergens halverwege/op driekwart een volledige(re) begeleiding die erbij komt, zou gaaf zijn, mocht het ooit tot een volgende versie komen.. maar niet te veel, het ingehouden karakter wel behouden inderdaad..
Great minds think alike... :D
Mixen is niet mijn sterkste punt, dus alle tips zijn welkom. Ik zal er eens wat mee gaan experimenteren idd, maar voor een releasewaardige versie laat ik het mixen en masteren sowieso graag over aan mensen die er echt verstand van hebben.
Het arrangement zal nog wel wat aan gesleuteld gaan worden, hoewel ik het opbouwen met laagjes wel leuk vind. Maar het is nog een beetje voorspelbaar misschien. Ik ben daarentegen wel fan van de simpele benadering, bijvoorbeeld een nummer als How can we hang on to a dream van Tim Hardin. In 2 minuten eigenlijk alles zeggen wat er gezegd moet worden, niks teveel en niks te weing.

of je eigen zang door de effecten-molen, subtiel op de achtergrond.. zulke dingen.. sound-design met de sporen zelf als bron-materiaal
Ja, het lijkt me leuk om dat te doen met mijn modular, zang met de Phonogene en Morphagene bewerken bijvoorbeeld. Heb ik nu bewust niet gedaan om niet teveel afgeleid te raken (ik had niet veel tijd om iets in elkaar te steken) en om puur alleen voor de MS-20 vibe te gaan. Ik denk dat de definitieve versie niet alleen maar uit MS-20 zal bestaan.

Misschien een middagje oefenruimte huren, voor jezelf? Laptopje en een geluidskaart mee, lekker losgaan.. (desnoods de desktop, bij gebrek aan laptop)
Ik dat dat het ook gaat worden op het moment dat ik voor het echie wil gaan. Een bevriende band heeft vanaf februari een eigen ruimte waar ze ook opnames gaan maken, dus die kan ik dan eens iief aankijken...
 
geweldige stijl, vergelijkbaar met deine lakeien. heel gaaf
Deine Lakeien ken ik wel van naam uit mijn tijd dat ik me een beetje in dat genre begaf, maar ik moet bekennen dat ik de muziek eigenlijk niet echt ken. Wat vind je een beetje vergelijkbaar nummer van hun?

Je moet maar eens luisteren naar reincarnation. :)
 
Goed gemaakt, mooi gezongen. :okdan:
Zang is warm en mooi laag inderdaad, maar denk dat het de mix ten goede zou komen als je toch iets aan laag uit de zang weghaalt zodat de synths wat meer ruimte krijgen.
 
Wow... Ik vind dit mooi!
Ik hoor hier een boel Depeche Mode maar dat is alleen maar een plusPUNT. Lang leve de jaren 80!!
Fantastische stem en erg mooi opgenomen.
Tekst mag misschien meer diepgang maar het is jouw tekst en feel.
Ergens halfverwege zou het van mij wel wat dynamischer (vetter) mogen gaan klinken om dan weer rustiger naar het eind te gaan, maar dat is hoe ik het waarschijnlijk graag hoor.
Het is zeker ook niet de bedoeling azijnpisserig over te komen want echt, .... super track!!
Als gitarist zijnde zou ik hier maar wat graag sounds aan toe voegen... mijn vingers jeuken gewoon! ;-)
 
meesterwerkje om stil naar te luisteren, sommige synth sounds grijpen me diep in mijn ziel waar ik graag gegrepen word
ah ik had gehoopt dat bij de auto je nog n keer terug kwam.
topding dit, ik heb 30 dingen geluisterd en so far this is da best
 
Back
Top