Behringer RD-9

8d22f716-a9fe-4cfd-9b0f-d0ec017152cd

Verrassend? Nee! Interessant? Misschien...

Verder nog geen details.

Click image for larger version  Name:	RD909.jpg Views:	1865 Size:	66,8 KB ID:	3639104
 
Last edited by a moderator:

Na het zien van deze sound demo, ben ik nog enthousiaster geworden.
Juli kan wat mij betreft niet snel genoeg komen 8)



zal wel een mij liggen maar het lijkt wel alsof hij niet lekker grooved. Er is iets mee.. klinkt niet 'organisch' qua groove.. Houterig..
 
t zijn niet de meest lekker in het gehoor liggende patterns idd, maar los daarvan lijken de individuele sounds wel lekker te klinken.
 
Je zou verwachten na 80 jaar dat ze een doos kunnen maken die normaal open te krijgen is. (thomann omverpakking ;p)
Dat plasticje waar rd-9 in zit kan ook beter.
Voor de rest gaat het goed. (alleen direct via usb geprobeerd met extern midi, zonder rd-9 sequencer .)
Er kan op zich ooit een 2de komen, ik vind 'm echt heel erg leuk en het ziet er gelukkig niet lelijk uit.
 
Die demo klinkt wel een stuk meer 909 dan de meeste andere clones/varianten die ik gehoord heb. Lijkt me een no brainer voor de liefhebber.
 

Wat ik zelf wel vet vind, is de creatieve toepassingen die note repeat bieden (check video vanaf 33 min).
Gecombineerd met de waveshaper and the filter kan je zo hele nieuwe gave dingen creëren.
 
Awel, op basis van de filmpjes die ik heb gezien en vooral heb gehoord, klinkt die Behringer RD-9 absoluut niet slecht. Nog meer zelfs, die RD-9 klinkt als een echte TR-909. Ze hebben dit zeer goed gedaan.
 
Awel, op basis van de filmpjes die ik heb gezien en vooral heb gehoord, klinkt die Behringer RD-9 absoluut niet slecht. Nog meer zelfs, die RD-9 klinkt als een echte TR-909. Ze hebben dit zeer goed gedaan.
Wat een positieve reactie Nick :okdan: Ben ik bijna niet meer van je gewend ;)
 
Laatst gewijzigd:
zal wel een mij liggen maar het lijkt wel alsof hij niet lekker grooved. Er is iets mee.. klinkt niet 'organisch' qua groove.. Houterig..

Pas tegen 10:42 (met de House flam) gaat het een beetje bouncen.
 
Klinkt goed hoor.
Die Duitser maakt wel hele toffe reviews, van de RD-8 had ie ook al eentje van een minuut of 40 en die was ook erg goed.
 
Sounds zijn goed op de clap na,maar als je de sequencer laat lopen is de TR-909 groove er niet,klinkt hoorbaar super strak.
 
Sounds zijn goed op de clap na,maar als je de sequencer laat lopen is de TR-909 groove er niet,klinkt hoorbaar super strak.
Hoeft niet per se een nadeel te zijn, de sloppy timing kan ook in de weg zitten:

 
Hoeft niet per se een nadeel te zijn, de sloppy timing kan ook in de weg zitten:
Voor een handvol die niet weten waarom ze een TR-909 gekocht hebben wel ja.

Het is dan ook makkelijk een sloppy timing strak te zetten dan omgekeerd (bvb als je het opneemt in je daw).

Als je classic TR-909 groove jams wil dan moet je die sloppy micro timing erbij hebben.
 
Ik heb de Airbase 99 gehad, die roste altijd wel goed hard en lekker, maar een 909 vibe kreeg ik er nooit echt van. Als ik mijn oude tracks uit die tijd terug hoor denk ik altijd 'ha, Jomox' en nooit 909.

heb ook de airbase gehad (en overigens gaan deze ook voor belachelijke prijzen nu) en juist dattie niet als een 909 klinkt vond ik juist het mooie eraan. Kick knalt echt en vond de hats altijd wat romig oid.

Heb nu weer een mbase en gebruikt deze in elke track, desnoods als soort bass synth (voor de klassieke bd’s gebruik ik dan de r8m)

aniwie, ik denk dat we over een tijdje veel van de behringers op marktplaats zien staan. Veel mensen zullen toch teleurgesteld zijn hoe een 909 droog klinkt. Bovendien is het niet de techno sound van nu, ik zou dan sowieso voor een tr8(s) gaan (tenzij je echt per se die sounds zoekt natuurlijk).
 
Back
Top