TimeQube - Don't Hold Back

Coole melodie, ik vind de stem er nog wat 'gezocht' bij klinken. En die zangeres , inderdaad .

Wat ik bedoel is dat ik het niet mooi gezongen vind. Ik hou niet zo van dit soort stemmen, ik vind de stem een hoog top40band-in-een-feesttent hebben.
 
Hmm.. melodielijn klinkt lekker. De zangeres "haalt" het af en toe maar met moeite vind ik. Da's jammer want dat doet af aan de kracht van zo'n nummer.

Wat me echter opvalt is dat de 'S' klanken in de zangpartijen, vooral in "solo" stukjes nogal bruut oversturen hier :(
 
Wacht effe.. Je hebt een Sh1000. Hoppakee :) zang eruit, SH erin :-) :D :D :D
 
ik heb er eens kritisch naar geluisterd, ik vind het supersaw themaatje lekker commercieel, en past mooi in de mix.
De zang daarentegen vind ik echt heel slecht. Door de manier waarop de zang erin zit en hoe die afgemixt is wordt de track naar mijn mening gedegradeerd tot de zoveelste home made productie. Ik denk dat de productie een stuk sterker gaat worden als je de zanglijn eruit haalt of dat je de zanglijn echt gaat uitproduceren in de track.

Het 'kopieer' aspect is al in deze thread aan de orde geweest, daar oordeel ik niet over, dat is gewoon een keuze of je dat wel of niet wilt doen.
 
nogmaals: aan de zang is nog nauwelijks iets gedaan. je verandert natuurlijk nix aan de uitspraak maar de zang zal uiteindelijk veel lekkerder in de mix zitten...
 
Jazper heeft gelijk zang eruit....nee ho een s'even ....alles eruit en sh1000 erin!!:D
Klinkt wel leuk hoor. Best goed gedaan. Dit genre vind ik alleen zo uitgemolken
:erm:

Begrijp dat er wat geld in zit hier en daar maar denk dat je met iets originelers toch nog eerder bij het geld in de buurt komt!

Ik wil niet zeggen dat je het daarvoor doet hoor! Tis alleen een redenering!

Gr,

Chris
 
ik doe het voor een deel wel uit een financieel oogpunt hoor, en ik schaam me daar totaal niet voor...
 
Groot gelijk heb je Hans,

Er is helemaal niets mis met geld verdien en helemaal niet op die manier : door rete hollandse platte trance te maken!
Wat er momenteel gebeurt in de hitlijsten stemt mij wel!
Ik hoor juist de kaas (jp8000 preset arp. sounds) er uit gaan.
Er komt meer smaak voor analogica bij de burger!:{ (zal misschien wel aan mijn eigen selectieve gehoor liggen;))
Ik denk ook dat je veel leipere tracks kan maken, dat hoor je aan de effort en de opbouw van je nummers.
Ik hoop voor je dat het lukt hiermee een leuke cent te verdienen.
Ik denk dat de melodieen toch veel dieper en reizender moeten zijn in dit genre wil je er met kop en schouders boven uit steken.

Denk trouwens ook dat dat wel nodig is als je er serieus geld mee wilt maken!
:)

Maak eens wat anders!

Gr,

Chris
 
ik doe het voor een deel wel uit een financieel oogpunt hoor, en ik schaam me daar totaal niet voor

Waarom zou je? Wat is er leuker dan (veel) geld verdienen aan de dingen die je ook nog leuk vind om te doen?
Hoe heet dat in de volksmond ook alweer? Van je hobby (eventueel) je werk maken, kan alleen als je er aan verdiend. Laat de rest op dit forum maar lekker die underground maken waarvan er misschien geen dertien in een dozijn zitten, maar waar er maar dertien van worden verkocht. (No offense guys). On topic: klinkt lekker commercieel, vind dat de stem niet bij de song past en ben benieuwd of een engelse stem het nummer sprekender maakt. Nu klinkt het een beetje als een belgische productie en over het algemeen ben ik over de hollandse trance meer te spreken, vaakl ook vanwege de engelstalige zangeressen (tiesto, rank 1 enz.) die maken het nummer gewoon beter.
Ik heb al vaker gezegd dat je talent hebt en met deze song heb je dat weer bewezen. Ga zo door!
 
ik had eerst dit nummer gehoord in je minimix. eerst reactie was wowiezowie!! :)
heel lekker ding.
vervolgens heb ik een paar uur geleden de ganse track kunnen beluisteren op mijn laptop... op... jawel...
laptopspeakers. niet helemaal eerlijk dus.
Hoewel... een retevet nummer klinkt nog steeds vet zelfs op crappy boxen.
Jouw nummer kwam die test half doorheen.
Zoals reeds herhaaldelijk gezegd is er nog wat werk met de vocalen, maar dat komt dik in orde.
de geluiden passen bij elkaar, de structuur is zeer trenzie, de geluiden ook, en dan natuurlijk
de machtige lead (voor de liefhebbers van het genre uiteraard).

Toch een negatief punt: de track kon nog wat meer power gebruiken. Al moet ik hier bijzetten dat
dat dus kan liggen aan de laptopspeakers. Ik luister binnekort nog eens opnieuw met hoofdtelefoon
en stereo en zo om te zien of dat nog klopt dan.

anyway... doe zo verder man :okdan:
ps: andere avatar?

groetz

wolkie
 
Origineel geplaatst door trancer
Waarom zou je? Wat is er leuker dan (veel) geld verdienen aan de dingen die je ook nog leuk vind om te doen?
Hoe heet dat in de volksmond ook alweer? Van je hobby (eventueel) je werk maken, kan alleen als je er aan verdiend. Laat de rest op dit forum maar lekker die underground maken waarvan er misschien geen dertien in een dozijn zitten, maar waar er maar dertien van worden verkocht.

Wat is leuker dan als je de kracht en de knowledge hebt om iets creatiefs te maken dan te leunen op andermans ideeen,en daar je geld mee te verdienen?
 
Wat is leuker dan als je de kracht en de knowledge hebt om iets creatiefs te maken dan te leunen op andermans ideeen,en daar je geld mee te verdienen?

Sjapoo en ook mee eens:geslaagd:
 
mmm...
even over je track

Het is niet mijn stijl, voorkeur etc maar dat is subjectief...>

Alles zit er in wat het 'commericeel' maakt maar vindt het dan nog toch wat 1 dimensionaal klinken. Dwz.mis toch punch in het lage gebied. Heb nu het gevoel dat de vocaal en misschien ook de lead wel op zich goed hard uitgemixed zijn, maar misschien toch te hard. Klinkt echt 'radio' nu. (iets te luchtig)

Maar dit kan ook je voorkeur zijn voor het uitmixen.

Mijn mening ( en vaak ook mijn aanpak):

Voor jezelf mag je de mix echt wel diep maken. Op een radio gaat het namelijk toch wel weer platter klinken. Niet opeens de bas dus keihard gaan maken (wordt weer overdreven), maar gewoon over het gehele freq gebied alles nog eens kriitish nalopen.

Zit zelf in de Progressive sound op het trancelabel Gesturemusic. (www.Gesturemusic.com) Ik zat de eerdere commentaren te lezen in dit forum en dacht "ook maar eens even luisteren'. Het bovenstaande waren mijn eerste gedachten. Dus die heb ik maar opgeschreven.

Vind de stem op zich niet slecht opgenomen, maar ben geen fan van vocalen als deze 'vechten' met de leadpartij. Dan denk ik: Waar gaat het nu om om de vette lead of om de vocaal'? en dan krijgt de plaat voor mij een net niet'-gevoel. Toch heb ik er respect voor dat je zang gebruikt. Als je nl. wel net die magische snaar' bij het publiek raakt heb je in één keer een nummer dat het misschien heel goed kan doen.
 
Overigens mijn opmerking over het freq gebied. Ik zeg dit omdat ik hierzelf altijd het meeste werk aan heb. Zelfs nog met monitors. En dan ben ik pas tevreden als het over meerdere boxen gemiddeld dus ''goed'' klinkt.

Maar de saw klinkt wel lekker krachtig, maar ja is natuurlijk al wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel gebruikt. Maar de stottering in het leadlijntje maakt het dan toch wel weer leuk.

Kijk in de technoscene/ of Drum'n Bass scene heb je ook een heleboel tracks met een 'klinkt als...'gehalte en zijn er ook tracks die niet bijster origineel zijn. Maar een eigen sound creeëren is het moelijkste wat er is.
-----------------------------------------------------------
 
Dit is helemaal niet mijn ding, maar ik vind 't zeker een compliment waard. Een goede commerciële track neerzetten is naar mijn idee altijd lastiger dan wordt aangenomen door velen.

Over de zang is eigenlijk alles al gezegd, maar ik denk dat je misschien wel nog even naar de 'lyrics' moet kijken. Zoals het nu is vind ik ze wel erg cheesy. Doorgaans is de feel die de vocal geeft veel belangrijker in dit soort tracks dan de tekst, daar wordt door de gemiddelde tiener volgens mij niet eens naar geluisterd. No offence, maar dat is toch wel een beetje de doelgroep dit genre. Maar goed, ik denk dat een wat originelere tekst toch indirect kan meerwerken aan het geheel, ook bij dit soort tracks.

De lead vind ik goed, is catchy en krachtig, alleen vraag ik me af of je ook met andere, misschien wat minder uitgemolken geluiden hebt geëxpirimenteerd.

Kortom, waarom niet binnen dit raamwerk wat meer spelen, zodat het wat meer een eigen handschrift krijgt. Ik denk dat dat een voorwaarde is om uit te stijgen boven de gemiddelde home-studio commerciële trance productie.

Maar, al met al, goede track! :okdan:
 
nou hans wat een reakties weer
over het nummer
lijkt erg op blondie
color me with blabla
weet niet hoe het heet
heb het gevoel dat het inzakt
na het intro, alsof het even in tempo zakt
verder zou ik eens beter naar tiesto luisteren
die heeft aardig wat zakgeld
hoop dat je eens wat anders laat horen
volgens mij mix jij eigenlijk alleen maar,toch
en alex componeerd:duivels:
 
Back
Top