TimeQube - Don't Hold Back

Heey

Heey

Dank u allen voor de reacties!!! s klanken die oversturen kan idd kloppen , dit heeft alles te maken met de mic die gebruikt is bij het opnemen van de vocals, namelijk een beringher condes. mic. , weinig transparant en bij eq op het hoog (om transperantie te krijgen ) al snel last van die sss klanken. Nou laten er nog maar vele reacties volgen !!! Komt u maar !!!:D
 
Re: Heey

Re: Heey

Origineel geplaatst door DJ_LecZ
Dank u allen voor de reacties!!! s klanken die oversturen kan idd kloppen , dit heeft alles te maken met de mic die gebruikt is bij het opnemen van de vocals, namelijk een beringher condes. mic. , weinig transparant en bij eq op het hoog (om transperantie te krijgen ) al snel last van die sss klanken. Nou laten er nog maar vele reacties volgen !!! Komt u maar !!!:D

Lex...volgens mij ligt het slissen meer aan een over zn nek gaande multiband compressor...en het is een mp3'tje...
maar goed.



We gaan iig maandag even goed voor de mix zitten. ( en verder met de remix!)
 
wist niet dat je kwaad werd
ik ben gewoon eerlijk en dacht dat
jij de opnamen voor je rekening nam
zo gaat het vaak bij sae
enne niet iedereen is een fan van jou/jullie
niet persoonlijk nemen
dan kom je een eind in hilversum
 
Origineel geplaatst door technosoul
wist niet dat je kwaad werd
ik ben gewoon eerlijk en dacht dat
jij de opnamen voor je rekening nam
zo gaat het vaak bij sae
enne niet iedereen is een fan van jou/jullie
niet persoonlijk nemen
dan kom je een eind in hilversum

werd niet kwaad...moest er juist om lachen, aangezien alex meer van de beats/mixing is en ik meer van compositie/arrangement...wie zegt trouwens dat iedereen een fan zou moeten zijn...ik heb liever goeie kritiek dan een simpele "leuk nummer man!"...

hoezo begin je trouwens over de sae?

nix aan het handje dus :)
 
we zijn nu vooral opzoek naar productionele tips...het arrangement staat nu vast in deze vorm...
 
ok man
bas uitdunnen tussen 140/222 hrz ff zoeken
bij de lead 350/500 hrz ff zoeken
dan word het wat helderder hh
o ja blondie heet call me
nou laat het nog maar eens horen
als je verder bent
sae ,ken ik een paar boys die
studeren voor geluidstechnicus
protools en co uche uche
 
Origineel geplaatst door hansbakker
we zijn nu vooral opzoek naar productionele tips...het arrangement staat nu vast in deze vorm...

Persoonlijk mis ik wat midlaag in de zin van een basslijn, die electrozaag vind ik wat misplaatst kwa sfeer,
een sequencerbas die (mits je de zaag erin laat een octaaf hoger) wat doet kan voor wat meer drive zorgen,
de zaag ligt ook niet erg fijn in het gehoor kwa toonhoogte in met name de couplet(blondie)stukjes.

De superstringachtige patch onder de sequencerlead zou er een part later in mogen komen (houd je arrangement ook wat spannender) en misschien wat zachter, het doet de impact van de stabs wat teniet, zonde van de power.

En die vocalen..tsja het mist een bepaalde kracht/uitstraling, klinkt gewoon erg hollands kwa sfeer en dan bedoel ik niet de uitspraak.

Een ander belangrijk punt is de "diepte" in de track, het klinkt voor mijn gevoel allemaal erg 2-dimensionaal als je
de sound vergelijkt met de "helden" in dit soort genre moet je nog wel wat aan de sound sleutelen.

Ik vind het een hele prestatie die je met Lecz hebt neergezet maar je bent er nog niet ben ik bang,
buiten Critical Mass ben ik wel vaker bij commerciele projecten betrokken geweest, maar de markt waar je op
gokt is minder makkelijk als je denkt ben ik bang.

Veel succes in ieder geval,

Ed
 
Sorry hoor Hanz, waarschijnlijk heb je geen ruk aan mijn opmerking maar ik vind de track echt heel erg "artificial" klinken. Dat wil zeggen, echt een product zonder gevoel zeg maar, geen 'sponaniteit'. De vocals bv klinken erg opgelezen en zefs verveeld, dat zal wel komen door het kaas-accent. Als je het ook nog lukt een gevoel neer te zetten heb je het dik voor elkaar (ok, nog wel beter eq-en IMO). ..Nu ga je natuurlijk zeggen dat je het een echte commerciele draai wil geven, maar dan alsnog kan je er dan wel iets van jezelf instoppen!

succes
R
 
Zoals ik eerder had gezegd, beluister ik ook nog eens de track.
hoofdtelefoon nu. :)

deze is wel erg leuk... :) (ooh ja, da mochten we niet meer zeggen :P )

productionele tips dus... wel, de lead mag "sterker".
Dat geluid mag eventueel nog wat distortion gebruiken of zo, of via EQ nog veel harder opvallen en er uit springen.
denk dat dit goed te doen is in de mix. die supersaw-lead, daar draait het immers om.
Dat is de blikvanger, dat is wat een trance-junkie nodig heeft, hij of zij moet er
van omver geblazen worden. Dat wow-gevoel zit klaar... maar die lead moet nog veel sterker
naar voor komen in de mix vind ik. Het moet je als het ware bij de strot grijpen.
al komt dit nu al heel aardig in de buurt.

heel leuk is de baslijn ook. die vind ik eveneens prachtig. vooral wat er op het einde van de track mee gebeurd.
ook dat laatste zou nog mogen opvallen. een donker staartje zeg maar.
iets dat je laat hongeren naar meer. de belofte van iets vaags.

Eigenlijk zijn mijn ideeen ook nog zeer vaag denk ik. en een geluid sterker maken of in het oog laten springen,
houdt natuurlijk een risico in: de rest mag niet weggedrukt worden.
Op dit moment is dat net nog goed: de geluiden komen niet in elkaars weg te zitten.
en dat is een subtiel evenwicht om te doen stand houden...


hopelijk heb je hier wat aan...


groetz

wolkie
 
Opzich geen slechte track, heeft een lekker zomerse sound!

Ik vind de rhytm track goed klinken, zit een goeie groove in, maar ligt voor mijn gevoel iets te ver op de achtergrond of beter gezegd word overstemt door de lead. Daardoor mist de track power/ energy. En daar gaat het tenslotte om in een dance track.
Persoonlijk zou ik niet gekozen hebben voor die over bekende supersaw sound. Voor mijn gevoel hebben we die nou wel gehad. De vocal mag zachter in de track, zeker in de 2e verse staat hij echt te hard. En ik zou wat creatiever met de vocal omgaan....een delayed hier en daar, gewoon met wat fx stoeien. Daardoor valt ook de matige kwaliteit van de zangeres minder op. Misschien een idee om de vocal lijn eens door Melodyne te halen.

greetz,
André Pascal
 
Origineel geplaatst door Nolet
PROEST! Als jij deze track ook maar enigzins in de verste verte op Blondie - Call me vind lijken dan moet je echt nieuwe oren kopen....

Ik moest eerder aan FUN FUN denken "Colour my love" of "Happy station"

Misschien wil Ben Liebrand er een remix van maken (bijv. scratch en vallend glas er doorheen)
 
bedankt jongens! keep it comming! ;)

wolkie: dat zijn zeker dingen om over na te denken!
 
Origineel geplaatst door Catalunya
Ik moest eerder aan FUN FUN denken "Colour my love" of "Happy station"

Misschien bedoelde hij Call Me van SPAGNA ?? Aangezien jij het op Fun Fun vindt lijken
(ik heb Hans' track nog niet beluisterd, geen audio op deze PC helaas)
 
Ik vind het thema erg goed, blijft meteen hangen:)
Zoals de track begint en de stukken met de zang vind ik wat 'wiebelig..' een beetje gezocht, en een beetje vlak nog, en niet sterk genoeg. Blijft ook niet hangen ( is misschien ook niet erg omdat het thema dit wel doet.)
Ik zou misschien wel met het melodietje beginnen in een verkapte vorm ( filter dicht ofzo..)
Wanneer het themaaatje op het eind zich herhaald mag ie wel wat meer uitpakken qua spanning.
Verder erg commercieel, alleen die combi van die zang met dat thema weet ik niet zo..
doet me trouwens een beetje denken aan een track van Peran.
 
Technisch mankeert zoals we van je gewend zijn hier weinig aan.
Het refrein vind ik goed met die haperende stringlead. Moest daar in begin even aan wennen.
Ik vind de zang niet echt mooi als ik eerlijk ben. Een beetje erg mat. Klinkt zelfs een beetje depri. Alsof ze het niet met plezier zingt.
ik vind de zanglijn melodisch niet verkeerd maar ook niet super sterk.
Wil je dat oppeppen denk ik dat je de zang op meer gedeelten 2 stemmig moet maken.
Nu hoor ik dat ergens maar 1 keer. Of nog aanpasingen in de zang/melodielijn.
Maar ja ik heb begrepen dat het arangement al vast staat.
 
Ik denk toch dat wanneer je echt gefocused bent op het commerciele genre je toch echt wel met iets doorslaggevends moet komen. Je zit er verder wel in en je zult alwel genoeg gemaakt en gedaan hebben maar nogmaals heb ik nog steeds niet iets gehoord binnen deze tak wat me toch even geinterreseerd en aandachtig mee laat nemen. Ik zou als ik jouw was je eens wat meer focussen op je eigen dingen in een commerciele context. Vind het persoonlijk allemaal geheel zeker goed gedaan maar wat afgedaan qua trackje. Jij zal er wel verstand van hebben maar kom nou eens met iets orrigineels. Vind dit meer slappe track,flikker er eens wat meer progressie,stoere sounds en wat emotie in. Allemaal makkelijk gezegt uiteraard maar wil je echt wat in deze genre zul je toch ook eens met wat nieuws moeten komen. Stoer is hellemaal in volgens mij en om eerlijk te zijn krijg ik hier gewoon spontaan een slappe penis van. Waar zijn de kippevel melodyen gebleven en de vette climaxen. Kan wel tegen je zeggen Hans wta is dit weer een fantastische track van je en ik ga nogmaals weer compleet uit me dak. laten we even eerlijk wezen Hans daar heb jij uiteraard ook niks aan en dan heb je liever dat men je nog eens kan benadrukken op bepaalde dingen die jij mee kan nemen in het produceren of maken van je volgende track. Je hebt de dingen maar gooi het ook eens over een andere boei.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door joep
Ik vind het thema erg goed, blijft meteen hangen:)
Zoals de track begint en de stukken met de zang vind ik wat 'wiebelig..' een beetje gezocht, en een beetje vlak nog, en niet sterk genoeg. Blijft ook niet hangen ( is misschien ook niet erg omdat het thema dit wel doet.)
Ik zou misschien wel met het melodietje beginnen in een verkapte vorm ( filter dicht ofzo..)
Wanneer het themaaatje op het eind zich herhaald mag ie wel wat meer uitpakken qua spanning.
Verder erg commercieel, alleen die combi van die zang met dat thema weet ik niet zo..
doet me trouwens een beetje denken aan een track van Peran.

Als je het nummer na 10x hoord kun je hem langzamerhand wel mee zingen ja. Sorry hoor maar volgens mij blijft er niets hangen. Mijn kritiek gaat uiteraard naar het nummer en niet naar Hans,op het synthforum willen ze de zaken nog weleens omdraaien,vandaar. Ik vind het knap opgezet maar als je in dit stadium verkeerd dat je leuke commerciele tracks kunt neerzetten zoek het dan aub dan ook eens wat meer daar buiten. Of moeten mensen tegenwoordig alleen maar referentie hebben om iets te kunnen neerzetten in een bepaalde genre. Ga er eens tegenaan zitten en zoek eens de grens op waarin een nummer commercieel gezien door kan gaan maar met een andere insteek of opzet qua melody,progressie,emotie etc... vul maar aan.

voort borduren op een originele manier is mijn antwoord hierop.
 
Origineel geplaatst door justin
Als je het nummer na 10x hoord kun je hem langzamerhand wel mee zingen ja. Sorry hoor maar volgens mij blijft er niets hangen. Mijn kritiek gaat uiteraard naar het nummer en niet naar Hans,op het synthforum willen ze de zaken nog weleens omdraaien,vandaar. Ik vind het knap opgezet maar als je in dit stadium verkeerd dat je leuke commerciele tracks kunt neerzetten zoek het dan aub dan ook eens wat meer daar buiten. Of moeten mensen tegenwoordig alleen maar referentie hebben om iets te kunnen neerzetten in een bepaalde genre. Ga er eens tegenaan zitten en zoek eens de grens op waarin een nummer commercieel gezien door kan gaan maar met een andere insteek of opzet qua melody,progressie,emotie etc... vul maar aan.

voort borduren op een originele manier is mijn antwoord hierop.


;) Sorry hoor, niet lulig bedoeld, maar als jij de leadmelodie pas na 10 keer een beetje in je hoofd hebt, zegt dat
meer over jou muzikale gevoel dan over de melodie:D

Ik ben het wel met je eens dat de sounds niet bijster origineel zijn etc. maar het themaatje is gewoon goed en niets op aan te merken.
 
Back
Top