TimeQube - Don't Hold Back

hansbakker

Audiobakery
Lid sinds
21 november 2003
Berichten
1.337
Locatie
Apeldoorn
Een tijdje geleden al een demo in een andere eigen thread gepost, maar na de zangopname's maak ik er even een aparte thread van: Don't Hold Back...
http://home.planet.nl/~spies143/dont_hold_back.mp3

hij is nog niet definitief klaar dus, er wordt misschien een Engelse zangeres ingevlogen door Patriott....
Deze track is overigens samen met DJ_LecZ (alex) geproduceerd.
 
Bij het begin zou ik, net na de eerste zin (Don't hold back the music), een korte pauze inlassen m.b.v een stevige knal of zo. Daarmee trekt het nummer onmiddellijk de aandacht. Nu komt de begeleiding er stilaan ingeschoven en dat vind ik minder krachtig.

Dus bv. Don't hold back the music ....BAM ... en dan de rest infaden.

Ik vind het een alvast een goed nummer.
 
Ik vind het niet veel beter of slechter klinken dan alle andere trens-knallers uit de top40, dus die productie zit wel snor denk ik zo. Misschien dat je de climax nog wat meer kan uitmelken. Dat is juist zo leuk aan dit soort nummers produceren!

Alleen zou ik zeker die engelse zangeres laten invliegen en misschien de lyrics iets minder 'aap, noot, mies'. De vocal is niet slecht opgenomen ofzo, maar de uitspraak en de intonatie is een beetje brak.
 
Knappe produktie hoor!! Klinkt vet!! Of dit de Top 40 haalt valt te betwijfelen. Er zijn zoveel Vocal house produktie in omloop die niet eens de tipparade halen. Maar ik wens je alle succes!

De vocal aan het begin zou ik schrappen. Aangezien het de single is, zou ik niet al met de kick beginnen. Misschien een stukje thema ingekort. Dat is het sterkst aan het nummer, dus heb je direkt de aandacht van de luisteraar

Succes!!
 
Ik denk dat dit zeker wel de top40 kan halen!
Die andere zangeres zal het verschil ook zeker maken. (Patriots reputatie kennende)
De zangeres die nu gebruikt is, is niet eens slecht imo.


Ik vind de break alleen wat minder... dus bassline met zangeres en beats. dat mag van mij nog wel wat spannender.
de hoofd lead is catchy en blijft zeker hangen. top man! hoop echt dat dit wat wordt

toevoeging,

het melodietje is echt geweldig, echt een vincent de moor stijl melodietje. lekker vrolijk...
vincent de moor is mijn held, jullie nu ook ;)
 
hahaha thnx!

maarehm...hoe bedoel je patriott's reputatie kennende?
 
Coole melodie, ik vind de stem er nog wat 'gezocht' bij klinken. En die zangeres , inderdaad ;{ .
 
de stem, de zangeres...ik vat em niet helemaal...heb je het over de klank van de stem en de uitspraak?
 
Vette track! :okdan:
Dit gaat een zomerhit worden!
Ik vindt alleen de vocals net ietsje te veel op de voorgrond, iets meer delay op de vocals mag ook wel.
Maarja dat is smaak, de track klinkt iig professioneel, synthlead is zeer catchy!
 
Laatst gewijzigd:
thnx, maar volgens mij is het een tikkie laat voor een zomerhit :D

ik heb de zangopname's er even snel onder gezet, dus aan volume's en delays wordt nog gesleuteld...
:dj:
 
Origineel geplaatst door hansbakker
thnx, maar volgens mij is het een tikkie laat voor een zomerhit :D
Het kan soms maanden duren voordat een nummer ook daadwerkelijk in de winkels ligt, of zie ik dat verkeert?
 
dat klopt...het hangt even af hoe snel de contractbesprekingen met patriott gedaan zijn..dan komt het rondsturen nog, eventueel wachten op een goed moment ivm verzamelaars..maar buiten Nederland zal hij er redelijk snel uitgaan hoop ik...
 
En nu wat anders.

Mischien komt dit over als een diss richting jou,maar zo is het niet bedoeld.
Het is meer zo,dat ik denk dat je wel meer in je mars hebt dan dit.
Is het geen uitdaging voor je om wat vernieuwends te doen,dan steeds zwaar te leunen op producties van anderen.
Je houd de jeugd dom:D
Of speel je op zeker,en daarmee je portomonee?
Ik zou heel graag je beweeg redenen weten.
Als hku student,hoge school voor kunsten,ik zie de kunst niet zo:)
 
Origineel geplaatst door trash
En nu wat anders.

Mischien komt dit over als een diss richting jou,maar zo is het niet bedoeld.
Het is meer zo,dat ik denk dat je wel meer in je mars hebt dan dit.
Is het geen uitdaging voor je om wat vernieuwends te doen,dan steeds zwaar te leunen op producties van anderen.
Je houd de jeugd dom:D
Of speel je op zeker,en daarmee je portomonee?
Ik zou heel graag je beweeg redenen weten.
Als hku student,hoge school voor kunsten,ik zie de kunst niet zo:)

kijk dit is precies waarom er zoveel negativiteit over de HKU op het forum staat: veel gaan er vanuit dat als je de HKU doet, dat je alleen maar met "kunstzinnige" projecten bezig bent...absoluut niet. Ik speel het voor een deel op zeker, maar dat komt ook omdat ik er denk ik leuk geld mee kan verdienen. Ik blijf het wel als een hobby zien. Ik heb wel meer dan Dance/Trance in mn mars hoor, en ik ga binnenkort ook een aantal andere dingen doen..

Ik ben nu als project op de HKU met 6 anderen een "virtueel" bedrijfje begonnen waarbij we interne en externe opdrachten aannemen. Zo hebben we een multi user i-net game van KPN, we gaan een (interactieve?) stellage bouwen in de lounge voor het crossing border festival, een movietrailer, een bioscoopcommercial, leaders enz enz...
maar deze dingen zijn nog volop in ontwikkeling en sommige dingen post ik liever( nog ) niet op het forum ;)
 
ow en ik zie het absoluut niet als een diss hoor, juist als een compliment! blijkbaar denk je dat ik meer kan dan dit :D
 
Origineel geplaatst door hansbakker
kijk dit is precies waarom er zoveel negativiteit over de HKU op het forum staat: veel gaan er vanuit dat als je de HKU doet, dat je alleen maar met "kunstzinnige" projecten bezig bent...absoluut niet. Ik speel het voor een deel op zeker, maar dat komt ook omdat ik er denk ik leuk geld mee kan verdienen. Ik blijf het wel als een hobby zien. Ik heb wel meer dan Dance/Trance in mn mars hoor, en ik ga binnenkort ook een aantal andere dingen doen..

Ik ben nu als project op de HKU met 6 anderen een "virtueel" bedrijfje begonnen waarbij we interne en externe opdrachten aannemen. Zo hebben we een multi user i-net game van KPN, we gaan een (interactieve?) stellage bouwen in de lounge voor het crossing border festival, een movietrailer, een bioscoopcommercial, leaders enz enz...
maar deze dingen zijn nog volop in ontwikkeling en sommige dingen post ik liever( nog ) niet op het forum ;)

Wat ik mis is originaliteit. Zelfs binnen een genre als trens of dens of hoe je het ook noemen wil, kan je nog steeds met een originele en geinspireerde productie komen. Dat kan nog steeds rete-commercieel zijn en hoeft niet meteen arty-farty te zijn. Zoiets zou ik wel meer verwachten van HKU-ers.

Voorbeeldje: Sugarbabes. Rete-commercieel, niets vernieuwends aan, maar wel originele en geinspireerde producties.
 
hmm ik vind het nog steeds een beetje over één kam scheren maarja...
kijk ik maak dit voor een bepaalde doelgroep, that's it. ik geef er wel mn eigen draai aan maar het blijft binnen een bepaald genre.
 
Origineel geplaatst door hansbakker
hmm ik vind het nog steeds een beetje over één kam scheren maarja...
kijk ik maak dit voor een bepaalde doelgroep, that's it. ik geef er wel mn eigen draai aan maar het blijft binnen een bepaald genre.

Dan hoor ik die eigen draai niet echt denk ik. Ik hoor een 1-op-1 kopie van alle 13 in een dozijn top40 trensknallers...
 
Back
Top