in cubase: vensters niet weg bij klikken.

Naton.Rozenburg

Ouwe rot
Lid sinds
5 oktober 2002
Berichten
2.688
Een simpele vraag: elke keer als ik bijv. de mixer te voorschijn haal, en dan op een ander venster klik, gaat de mixer weer weg. Zo gaat dat met alle vensters... heel irritant!
Is er een mogelijkheid om alle vensters permanent te laten blijven..
bij voorbaat dank.8)

oeps, dit hoort bij sequencing,excuses.
 
Re: in cubase: vensters niet weg bij klikken.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Een simpele vraag: elke keer als ik bijv. de mixer te voorschijn haal, en dan op een ander venster klik, gaat de mixer weer weg. Zo gaat dat met alle vensters... heel irritant!
Is er een mogelijkheid om alle vensters permanent te laten blijven..
bij voorbaat dank.8)

oeps, dit hoort bij sequencing,excuses.

ja dat kan heel simpel, op de mixer klikken met de rechtermuis en dan always on top kiezen.

klaar. dan blijven ze permanent. Deze instelling wordt onthouden dus je hoeft dit maar 1 keer te doen.
voor je prefered scherm indelingen kun je vervolgens cubase layouts maken. dan kun je verschillende schermlayouts koppelen aan hotkeys.

dit soort dingen kun je dus doen, en nog veel meer.
 
misschien ligt het aan mijn windows xp instellingen.. maar als ik met rechter muisknop op de mixer window klik zie ik (overigens een heel handig) menu met Link Channels, save selected channels, etc. maar geen always on top.. hmm.
 
om welke cubase versie gaat het, want in sx heb je in je mixer venster gewoon boven link channels in het context menu always on top, heeft niks met xp te maken
 
Tja, weet ik ook niet echt oplossing voor..

Met CTRL-TAB krijg je al je openstaande plugins e.d. weer in beeld, misschien heb je daar wat aan?
Anders is het gewoon een extra monitor kopen ;)
 
denk dat een 2e monitor een stuk makkelijker werkt

bij mij duiken alle vensters ook onder elkaar.. ze zijn r wel.. maar je moet de rest opzij slepen.. werkt niet...
dus snel een 2e monitor

:)
 
Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
ik dus niet.. * huil huil * geen always on top for me. overigens heb ik de SL versie.


Dat wordt upgraden! Ik heb ook Cubase SL 2.0 en bij mij werkt het wel. Je moet op de bovenste horizontale balk van de mixer klikken. Dan zie je 'always on top' wel staan. Geldt ook voor plugins enzo.
 
wat me trouwens ook niet zou verbazen is dat dit alleen werkt met nvidia grafische kaarten waarbij nview geinstalleerd is.
die heeft namelijk ook een addon voor alle windows met always on top.

misschien is dat het waarom wij het wel standaard zien.
 
Origineel geplaatst door quifster
wat me trouwens ook niet zou verbazen is dat dit alleen werkt met nvidia grafische kaarten waarbij nview geinstalleerd is.
die heeft namelijk ook een addon voor alle windows met always on top.

misschien is dat het waarom wij het wel standaard zien.

nope. Hier werkt het ook gewoon met een ATI readon.
Volgens mij gaf Nolet al de gouden tip:
Je moet op de bovenste horizontale balk van de mixer klikken.
 
Origineel geplaatst door quifster
wat me trouwens ook niet zou verbazen is dat dit alleen werkt met nvidia grafische kaarten waarbij nview geinstalleerd is.
die heeft namelijk ook een addon voor alle windows met always on top.

misschien is dat het waarom wij het wel standaard zien.

Laat ik nouw toevallig zo'n nvidea kaart hebben met dat *&^ nview geinstalleerd. extra monitor kopen.. tsja ik kan het 2e beeld ook op de groteTV aansluiten. Maar dat kost wel veel extra energie;{
 
Back
Top