Gitaar pedaaltjes

zo eentje?
lider2.jpg


Vet ding, heb je audio-demo ergens staan?
Ben wel benieuwd naar dat Rhythm effect

Jeps dat is hem ik gebruikte hem laatst op wat drones.
 
Tja ik blijf't vreemd vinden, maar als hij niet analoog is kan hij wel van mijn verlanglijstje. Dan maar die behringers, BBE en carboncopy van MXR. BTW nog bedankt voor de waarschuwing, ik had er bijna twee besteld.

als het maar goed klinkt, zoveel mogelijk verschillende pedaaltjes uitproberen is de boodschap
of het nou digitaal, analoog, hybrid, modelling of tape is ...

cheapo analoog die beestig goed klinkt = de Arion SAD-1
 
@ bieke Kijk ik heb zoiets van als ik analoog wil kopen, moet het geen digishit hebben. Want dan voel ik me behoorlijk belazerd. Die arion SAD-1 is hij echt analoog? en is hij nog makkelijk verkrijgbaar?
 
@ bieke Kijk ik heb zoiets van als ik analoog wil kopen, moet het geen digishit hebben. Want dan voel ik me behoorlijk belazerd. Die arion SAD-1 is hij echt analoog? en is hij nog makkelijk verkrijgbaar?

de jongere SAD-1 hebben een mn3012 BBD chip, ietwat kortere delaytijd ± 300msec
de oudere SAD-1 hebben een mn3205 BBD chip, da's dezelfde chip als in een Boss DM-3 geloof ik, ietwat langere delaytijd ± 330 msecs

de SAD-1 wordt al een tijdje niet meer gemaakt, en zijn dus niet zo snel te vinden en eerlijk gezegd valt het me op dat ze ook alweer gauw duurder dan 75 euro moeten kosten ... blijkbaar zijn ze dus toch gegeerd ... tot voor een paar jaar waren ze vlot te vinden op eBay of zo rond de 40-50 eurootjes

mjah, de Behringer zal dan wel budget zijn, en ze hebben niet zo'n beste reputatie als het op betrouwbaarheid aankomt, de VD-400 heeft een Cool Audio BBD chip, dus analoog is ie wel
 
Heb nu een paar weken de Boss RE-20 en ben ik best tevreden over. Sound komt toch wel in de buurt van een Space Echo, bij hoge feedback hoor je wel degelijk een verschil natuurlijk, en ook de verengalm overstuurd nogal snel en niet helemaal overtuigend.
Maar wel (stevig gebouwd) leuk pedaaltje (stereo overigens).
 
De enige digitaaltjes die ik nog wil hebben zijn de echohead delay en de reverb van marshall. Die kunnen beide achteruit. Maar een reverb acheruit klinkt wel anders dan een delay achteruit.
 
by the way, mijn Artec SE-ADL is gisteren aangekomen.
is precies wat ik verwacht had, klinkt erg aangenaam. toegegeven, de korte delaytijd is een beperking, maar voor hetgeen dat ik het gebruik is het prima!

ik vind hem het allerbeste klinken op mijn drumcomputer... met ultrakorte delay en de repeat tegen zelf-oscillatie aan doet het heel erg Cabaret Voltaire aan!!
voor slapback echo op gitaar is ie ook super - instant rockabilly sound!
voor op mijn synths zal ik nog even verder moeten zoeken naar iets met wat langere delays...

al bij al een goede aanwinst voor een mooie prijs. ik wil de Fuzz van datzelfde merk ook wel eens uitproberen 8~
 
Die classic fuzztown is idd erg tof met black&white fuzz die je met elkaar kan combineren. Maar de way huge swollen pickle fuzz is ook zeer de moeite waard. Veel plezier met je delay trouwens. Ik ga 2 behringer VD-400's bestellen, die haal ik uit de behuizing en stop ze samen in een behuizing. Jack ingangen vervangen nieuwe schakelaar erin.
 
Foto's word lastig, want als ik ook maar iets in die richting probeer eindigd dat meestal in woede uitbarstingen. Dus ik ga nix meer met foto's en geluid op mijn computer doen. Dan blijft hij langer heel. ben al blij dat ik een beetje kan meelen en op't forum reageren zonder dat ik mijn computer te lijf wil gaan.
 
Zo weer een MXR flanger(die je ook als kamfilter kan gebruiken) erbij. Zit BBD in maar helaas wel surface mounted printplaat met van die SMD shit, dat is wel weer jammer. maar gelukkige heeft hij wel het magiese woord ANALOOG. Hij is ook erg stil, maar wat een heftige flange en je kan de sweep stil zetten.
 
Heb net dit pedaaltje binnen:

ibanez_af-201_001.jpg


Ibanez af-201: Heerlijk funky:koffie:

Da's nog uit de tijd dat ze wel goeie FX maakten. Werkt deze ook op 18volt? Die troep die ze nu bouwen kunnen ze beter onder de naam behringer verkopen. Da's minder verwarrend.
 
Da's nog uit de tijd dat ze wel goeie FX maakten. Werkt deze ook op 18volt? Die troep die ze nu bouwen kunnen ze beter onder de naam behringer verkopen. Da's minder verwarrend.

Zit gewoon een 9v blokje in. Maar hij klinkt als 18v!:maffia:
 
Back
Top