Mijn gear/setup - wat veranderen?

Een controller kan een hele nieuwe benadering van de VST's tot gevolg hebben, waarmee je nieuwe dingen kan ontdekken, omdat je er opeens een knop voor hebt waar je aan kunt draaien.
EEN CONTROLLER!!!!
een van de belangrijkste dingen om in huis te hebben als je met de pc muziekjes maakt is controle... echt er gaat een wereld voor je open als je je synth kunt bewerken zonder die muis.
hoewel ik een voorkeur heb voor hardware lijkt me dat je in jouw geval niet zonder controller kunt. koop desnoods eerst zo'n plastic korg knoppenbakje voor 40,- en vul het aan met goede speakers. hoe is je geluidskaart? en dan met speeltjes als de electribe en idd de ms2000 :koffie:
 
Mijn gear / setup

Mijn gear / setup

Hallo beste mede producers,

Ook ik zit wel eens met mijn handen in het haar van wat the F&%k moet ik nu als eerste gaan kopen, waar ga ik de meeste vruchten van plukken? Ga ik geen miskoop doen ? kan ik dit in de toekomst nog uitbreiden? Ik ben nu 2 jaar bezig om weer wat hardware bij elkaar te krijgen wat ik vroeger noodgedwongen moest verkopen. Ik wil op de ouwe tour want ik vind het prettig om apparaten met mijn handen te bedienen in plaats van een muis op een scherm. wat de sequencer betreft als het om alleen midi gaat heb ik liever wel een muis en een scherm. Maar een instrument op een scherm vind ik niks hoe minder onbetrouwbare pc`s hoe beter (een mac in de toekomst zou mss wel een idee zijn?). Maar goed terugkomend op het onderwerp, wat zou ik aan deze setup als eerste het beste kunnen toevoegen of aanpassen zodat er meer resultaat geboekt kan worden?

Genre: Techno/Techhouse, Deephouse, electro/dub

Sequencer:

-Atari TT030 20MB ram 100MB scsi disc met 15inch LCD scherm en optische usb muis(jaja dat kan tegenwoordig gewoon) Steinberg SMP24, Cubase 3. Het is ouwe shit ik weet et maar als ik een midi sequencer moet kiezen dan is het dit of een mac maar een mac viel buiten het budget gezien er nog allemaal dingen bijkomen zoals soundcard/mixer en software etc. vandaar voorlopig een atari die toch een beetje power heeft.

Synth:

-DSI prophet 08PE
(in aantocht de Acces virus TI2)

Sampler:

AKAI S6000 met CF card reader 16GB, 256MB ram

Mixer:

Phonic MU1002X (heb hierop bespaard omdat ik nog niet veel hardware heb en iets simpels nodig had om voorlopig toch alles aan te kunnen sluiten

Monitoren:

Adam A7 active monitor
Sennheiser HD650
 
Mijn Korg Triton is eindelijk de deur uit, dus kan ik op zoek naar een leuk mengpaneel voor in m'n mini-studio. Ik heb nu een soort van basis-setup, maar die zou ik later wel willen uitbreiden. Vandaar ook dat een eventueel mengpaneel op de groei zou moeten gekocht worden.

Dit moet er sowieso nu al op kunnen:
TB-303, SH-101, TR-606, TR-727, TR-707, TR-808, DX-21

Het genre muziek waar ik mee bezig ben, is electro/house/acid.
Welk mengpaneel zou ideaal zijn? Ik heb al zitten kijken naar een Mackie SR-24-4 of 32-4. Zijn deze een beetje geschikt voor het genre? Mijn budget is 700-750 euro, voor moest iemand anders een ander idee hebben.

Verder zou ik ook moeten beginnen met de aankoop van wat effecten.
Wat zou een stevige basis kunnen zijn?

Ha, Luke Vibert :okdan:
 
Ha allen!
Ik ben ook zeer benieuwd naar jullie suggesties...

Genre: Pop-dance-electro-punk, soft-dance, (Air, LCD Sndsstm, Beta Band, MGMT, Phoenix, Underworld, Talking Heads)

Synth's: Korg ms20, Roland SH101, Juno 106, Moog Satelite, Crumar Multiman S (orchestrator), Korg X5D, en verschillende MIDI keyboards/controllers

Macbook, firebox, yamaha o2r, Dynaudio BM6A speakers

verder een hoop microfoons, enkele drumcomputers (electro harmonix, tr606, e.a.) en aardig wat software synths (IK Multimedia's Sample Moog, Sonik en ander spul / Logic Studio)

Het meest benieuwd ben ik naar wat voor analoge synth ik hier aan toe zou moeten voegen die een 'agressief' geluid geeft a la de baslijntjes van LCD Soundsystems 'Dance Yerself Clean' of 'Someone Great'. Zo'n 'levende' sound die je noway uit een softsynth trekt...

Ik denk nu soms aan een SX-240. Er staat vandaag een SCi Sixtrack op markplaats. Zit ik in de goeie hoek?

budget ligt tuusen 0 en 600 euris...

bedrankt alvast!
 
Een mooie Oberheim mis ik ook nog in het lijstje dan... :D

Matrix 6 ofzo..?
 
(edit)
ik zou in jouw geval eerder opzoek naar iets wat niet specifiek voor baslijntjes is, of een gitarist ;)[/QUOTE]

Inderdaad! het beste wat je aan je studio kunt toevoegen is natuurlijk andere muzikanten met hele mooie spullen!:mexico:
 
Muzieksoort maakt me niet echt uit.
Maar ik wil alles weg doen (alle drumstellen, synth, module effecten) en gewoon de Korg Oasys kopen.
Gewoon alles in een, geen gezeik over aansluiten (midi en audio).
Maar ik raak die spullen niet kwijt. K.U.T.
 
Ik wil een andere mixert

Heb nu Mackie 1604 Vlz, maar die wil ik houden voor Live gebruik..

vereisten: uitgebreide en goed klinkende analoge EQ, 100mm faders.
gebruik= enkel in de studio, synths en drumcomputers
budget= ±2000
kanalen= 16 (niet meer, ivm plaats en hevig patchbay gebruik)


Ik zit te geilen op Soundcraft GB4-16
Somebody talk me out of it :)
http://www.soundcraft.com/products/product.aspx?pid=130
De GB2-16 is een pak goedkoper maar schiet echt tekort qua routing en returns..

Nog ideeen?
Valt me op dat ik steeds op "live" mixers val, terwijl het echt wel de bedoeling is om enkel thuis in de studio te gebruiken
 
Ghost? Als je van de Soundcraft sound houdt... Alleen teveel kanalen.. Maar 24 valt wel mee qua groote hoor...

Ik was voor live altijd erg tevreden met mijn Mixwizard 16:2 van A&H, maar ik kan me voorstellen dat je in de studio je groepen mist en dat hij wel heeeel compact is. Wel mooie klank vind ik...

Daarvoor heb ik een Mackie gehad, maar daar was ik niet weg van qua klank en layout (VLZ1604 pro was dat). Ik kon ook niet wennen aan het feit dat de EQ onder zat en de aux sends boven bij elk kanaal..

Ik zeg Ghost...
 
Thanks voor de tips

Ghost ja, leuk.. wel beetje groot idd.. En niet meer nieuw te verkrijgen.. wat leuk is om een goeje tweedehandsdeal te doen natuurlijk, ik kijk er vooruit.

Toch nog steeds GB4-16 in gedachten
Ik versta wel niet waarom de Soundcraft lx7-16 II dan direct bijna 1000 euro cheaper is
 
Ik ben zelf ook wat dingen aan het weg doen, en aan het zoeken naar nieuwe dingen,
Ik weet alleen nog niet precies wat ik nou echt nog moet hebben om het helemaal af te maken.
Hier mijn lijst; advies/ideeën zijn dus heel erg welkom!

Genre; Hardcore (de techno variant)

Hardware;
Synths:
Novation X-station (vooral voor pads of kicks/FX geluiden),
Roland alpha juno 1 (voor het scheurwerk)
Mam MB 33 (met een filter mod)
Drumcomputers:
Jomox Mbase 11 (die niet goed werkt dus die gebruik ik niet veel)
Alesis HR-16 met een custom patch bay.
Alesis DM5, D4 (vroeger gebruikt voor 909 snares/kicks)
Tama Techstar (gaat er uit binnekort)
Samplers:
Akai s2000 (standaard model)
Akai S950 met digital in/out en alle maximale upgrades.
FX/extra apparatuur etc.
Soundcraft spirit folio met 12 kanalen.
Yamaha Tapedeck voor het oversturen van kicks en andere dingetjes.
Boss Turbo Distortion, RAK analoge delay.

Computer en toebehoren:

Imac 27 inch 1 terabyte harddisc, quadcore I5 2.7 GHZ.
TC electronic impact twin,
Alesis MKII monitors en mackie R8 monitors ter afwisseling
AKG K242 HD headphones.

Software die ik daar bij gebruik:
Daws:
Renoise, Logic.
Softsynths e/d:
Albino 3, Absynth 5, Phosychon, Drumazon, Korg MS20 Legacy, Cameleon.
FX plugins;
Audiodamage freeware plugins, automaton en replicant.
Effectrix, Devastor van D16 group, Roughrider Pro, Voxengo Gliss EQ
Camelphat.
 
Studio uitbreiden

Studio uitbreiden

Hallo!


Ik wil mijn studio(tje) ook uitbreiden. Ik weet alleen nog niet zo goed hoe ik dit het beste kan doen (ik heb niet veel verstand van hardware). Dus graag jullie mening en tips :)

Huidige situatie:

Ik heb 2x KRK RP 6 G2 rechtstreeks aangesloten met tulp (ongebalanceerd, geen idee of dat verder nog veel uitmaakt qua geluidskwaliteit, maar heb geen andere kabel. Kan ik toch beter een kabel kopen voor gebalanceerd? Ik heb in mijn hele studio geen geaarde stopcontacten) op mijn 2-kanaals dj mixer (Behringer DX052), waar ook 2 technics draaitafels op zijn aangesloten. Dit is dan zeg maar mijn DJ-set.

Voor het produceren heb ik een laptop, welke is aangesloten op een Edirol PCR-A30 (is een usb audio interface icm midi keyboard/controller) waar ik ook een midi keyboard (met meer toetsen) op heb aangesloten.
Deze edirol is weer aangesloten op die 2-kanaals mixer (ik kan elk kanaal switchen tussen phono/line en line). Dus wanneer ik aan het produceren ga, moet het van de laptop naar de usb audio interface en dan naar de dj mixer en dan pas naar de speakers. Ik denk dat dit onnodig veel ruis oplevert (vooral op hoog volume hoor ik behoorlijk veel ruis), maar op het moment kan het niet anders.

Maar die edirol geeft een erg vervormd geluid wanneer ik daar het volume redelijk hoog zet. Volgens mij zit er niet een super goede geluidskaart in. Dus ik wil zowiezo een nieuwe audio interface. Hier moet dan in ieder geval een midi in op zitten om mijn midi keyboard op aan te sluiten.

Maar hoe kan ik dan het beste het spul aansluiten? Wat kan ik het beste kopen, een mengpaneel ofzo? En een geluidskaart? Of een mengpaneel met ingebouwde geluidskaart zoals de Edirol M-16DX?
 
@manic Je hebt relatief dure monitors en dan gebruik je een of andere behringer dj mixer... Ik zou bijna zeggen; koop dan ook een goede mixer met meer kanalen - tenzij je edirol audio-interface prima is voor jouw doeleinden - en sluit een of ander groovebox ding aan (voorbeeldjes: rm1x, mc303, mc 505, rs7000, mpc 500 t/m 2000 allemaal prima) en sluit je midi-keyboard daar op aan. Misschien vind je het een onzin-advies ;-) maar daar word je denk ik lekker muzikaal van. Dan kan je altijd nog overstappen op een laptop-setupje. En zeg liever 'muziek maken' dan 'produceren', want anders neem je jezelf wel erg serieus....... Ik maak ook muziek, maar produceer poep, plas en sperma en soms een goed binnen te houden maaltijd ;-) Geenszins offensief bedoeld. Hoop dat je er serieus wat mee kan. Groovebox is helemaal niet nodig als je de laptop fijn vind werken, maar scoor op z'n minst iets anders dan een Behringer-mixer. Die is voor mijn gevoel niet in verhouding met je KRK monitors. Groet! daan
 
@manic Je hebt relatief dure monitors en dan gebruik je een of andere behringer dj mixer... Ik zou bijna zeggen; koop dan ook een goede mixer met meer kanalen - tenzij je edirol audio-interface prima is voor jouw doeleinden - en sluit een of ander groovebox ding aan (voorbeeldjes: rm1x, mc303, mc 505, rs7000, mpc 500 t/m 2000 allemaal prima) en sluit je midi-keyboard daar op aan. Misschien vind je het een onzin-advies ;-) maar daar word je denk ik lekker muzikaal van. Dan kan je altijd nog overstappen op een laptop-setupje. En zeg liever 'muziek maken' dan 'produceren', want anders neem je jezelf wel erg serieus....... Ik maak ook muziek, maar produceer poep, plas en sperma en soms een goed binnen te houden maaltijd ;-) Geenszins offensief bedoeld. Hoop dat je er serieus wat mee kan. Groovebox is helemaal niet nodig als je de laptop fijn vind werken, maar scoor op z'n minst iets anders dan een Behringer-mixer. Die is voor mijn gevoel niet in verhouding met je KRK monitors. Groet! daan

Bedankt voor je reactie

Die edirol wil ik dus zowiezo vervangen ja. En ik wil dan het geluid rechtstreeks vanuit die nieuwe interface naar de krk's gaan. En dan die behringer (is alleen voor het draaien, hoeft niet perse super goed geluid te zijn) wil ik dan aansluiten op die interface en dan dus naar de KRK's. Of is dat niet slim?
Wat is trouwens een groovebox?
 
Even ter verduidelijking een schematische weergave van de huidige situatie:

huidigesituatiestudio.png


Ik wil dus in ieder geval die edirol vervangen. En de setup moet denk ik dus anders.

Wat kan ik het beste doen, een usb audio interface met een losse mixer oid? of zo'n 2 in 1 ding? En hoe werkt zo'n mixer icm een DAW? En dan dus de KRK's rechtstreeks op de usb interface en de dj mixer via de usb interface naar de KRK's?

Mijn budget is max 300 euro.

Wat in ieder geval belangrijk is: mijn midi keyboard moet met zo min mogelijk latency VST instrumenten op mijn laptop kunnen bespelen.
 
Back
Top