Mijn gear/setup - wat veranderen?

Als ik dit zo zie zou ik juist niet die midi/audio-interface wegdoen, maar de dj-mixer vervangen voor iets beters, want ik zie dat je vrij professionele draaitafels hebt (Pioneer SL1200?). Mijn broertje heeft die draaitafels ook en heeft geloof ik een dj-mixer van het merk Denon. Voor dj-mixers zijn er volgens mijn vrij goede (nederlandstalige) forums (of is het 'fora'?) te vinden om je van advies te dienen. Alle andere hardware kan je - als die Edirol genoeg ingangen heeft - volgens mij gewoon via die Edirol aansluiten. Het is maar net wat je wilt; de ene kiest ervoor om veel te investeren in een analoge mixer en dat signaal eventueel op te nemen op een computer. De ander wil alles aan kunnen sluiten op zijn/haar geluidskaart en 'op het beeldscherm' mixen, al dan niet met behulp van een controller, zodat je toch faders hebt om e.e.a. te bedienen i.p.v. de muis. Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd en niet teveel reacties over me heen krijg ;-) Ik durf zelf namelijk al jaren niet de overstap te maken van hard- naar software, omdat ik niet zo van menuutjes enzo houd; het enige wat ik op de Mac gebruik is Garageband en dat is nog best primitief...
 
Als ik dit zo zie zou ik juist niet die midi/audio-interface wegdoen, maar de dj-mixer vervangen voor iets beters, want ik zie dat je vrij professionele draaitafels hebt (Pioneer SL1200?). Mijn broertje heeft die draaitafels ook en heeft geloof ik een dj-mixer van het merk Denon. Voor dj-mixers zijn er volgens mijn vrij goede (nederlandstalige) forums (of is het 'fora'?) te vinden om je van advies te dienen. Alle andere hardware kan je - als die Edirol genoeg ingangen heeft - volgens mij gewoon via die Edirol aansluiten. Het is maar net wat je wilt; de ene kiest ervoor om veel te investeren in een analoge mixer en dat signaal eventueel op te nemen op een computer. De ander wil alles aan kunnen sluiten op zijn/haar geluidskaart en 'op het beeldscherm' mixen, al dan niet met behulp van een controller, zodat je toch faders hebt om e.e.a. te bedienen i.p.v. de muis. Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd en niet teveel reacties over me heen krijg ;-) Ik durf zelf namelijk al jaren niet de overstap te maken van hard- naar software, omdat ik niet zo van menuutjes enzo houd; het enige wat ik op de Mac gebruik is Garageband en dat is nog best primitief...
Je bedoelt Technics SL1200 ja. Maar je hebt gelijk, een betere dj mixer wil ik ook nog eens aanschaffen, maar dat heeft bij mij geen voorrang, aangezien ik de laatste tijd vooral met muziek maken (:P) bezig ben.

Maar ik denk dat het beter is om de KRK's rechtstreeks op de audio interface aan te sluiten toch?

Mja ik denk dat ik wel voor kies om alles op de pc te mixen (zoals ik nu ook altijd al doe). Aangezien - tot nu toe - al mijn synths ook softsynths zijn, heeft het toch ook weinig zin om een analoge mixer te nemen denk ik toch?

Maar is zo'n edirol qua geluidskwaliteit wel te vergelijken met een goeie usb geluidskaart? Ik heb er zo mijn twijfels bij omdat het een geluidskaart, midi keyboard en controller in 1 is.
 
Iemand hier die weet wat voor mij het beste is?

Als niemand meer reageert hier, maak ik wel een nieuw topic aan.
 
@maniac,

Wellicht dat (b.v.) een E-MU 0404 USB interface iets voor je is.

prod15185_hdr2_1_1_70.jpg


Kun je gewoon je midi klavier op aansluiten je monitoren, maar ook je mixer of wat dan ook. En de kwaliteit van de EMU is ook goed. Op Marktplaats gaan ze ook wel regelmatig voorbij.

Je zult echt verschil gaan merken. Hier een review van de interface.

Natuurlijk zijn er ook andere audio interfaces, maar alles heeft ook zijn prijskaartje natuurlijk.
 
@maniac,

Wellicht dat (b.v.) een E-MU 0404 USB interface iets voor je is.

prod15185_hdr2_1_1_70.jpg


Kun je gewoon je midi klavier op aansluiten je monitoren, maar ook je mixer of wat dan ook. En de kwaliteit van de EMU is ook goed. Op Marktplaats gaan ze ook wel regelmatig voorbij.

Je zult echt verschil gaan merken. Hier een review van de interface.

Natuurlijk zijn er ook andere audio interfaces, maar alles heeft ook zijn prijskaartje natuurlijk.
Thnx, dat lijkt me inderdaad een geschikte. Ik kan hem alleen zo gauw nergens vinden waar ik hem kan kopen (nieuw). Ik zie bij bax shop wel de E-MU 0204 USB staan, is dat nog een groot verschil met deze? http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/e-mu-0204-usb-audio-interface/product-details.html
Ik heb er te weinig verstand van om te weten wat nou precies het verschil is 8o)
 
Het lijkt er op dat het verschil is dat die 0204 geen digitale I/O heeft, wat dus 2 uitgangen minder is. De typenummers duiden op het aantal inputs/outputs minus hoofdtelefoon.

De reden dat die 0204 dus toch op 4 zit is omdat er behalve L/R ook nog een stereo mini jack output op zit. Daar heb je echter niet echt veel aan, lijkt me.

Wat kwaliteit betreft weet ik het niet, maar elke keer als je iets opnieuw moet ontwerpen kost 't centen. Kans zit er dik in dat ze gewoon een stuk geluidskaart van hun USB-dingen hebben getransplanteerd en in die controller hebben gezet.
 
Oke het is mij duidelijk! Dank jullie!

edit:

Oja nog 1 vraagje, iemand nog tips voor een goede dj mixer? budget 200-300 euro.

Eisen:
- goede geluidskwaliteit (zo min mogelijk ruis etc)
- 2 draaitafels en 2 cdspelers moeten tegelijk aangesloten kunnen zijn
- 3 bands EQ's over elk kanaal.

FX zou leuk zijn, maar is niet persé nodig.
 
Laatst gewijzigd:
Oke het is mij duidelijk! Dank jullie!

edit:

Oja nog 1 vraagje, iemand nog tips voor een goede dj mixer? budget 200-300 euro.

Eisen:
- goede geluidskwaliteit (zo min mogelijk ruis etc)
- 2 draaitafels en 2 cdspelers moeten tegelijk aangesloten kunnen zijn
- 3 bands EQ's over elk kanaal.

FX zou leuk zijn, maar is niet persé nodig.

Ben zelf heel tevreden van Reloop mixers - veel beter dan hun cd-spelers. Voor 4 kanalen/max 300 euro zal je het wel tweedehands moeten zoeken..
 
Ik ga volgende maand me geluidskaart al uitbreiden met nog een zetje dsp's, dus dan kan ik de modulare 3 synth weer gebruiken dit levert weer een extra sound op.

Ik mis nu nog 1 synth de gene die ik wil is eigenlijk een nordlead3 rack maar dat zit er voorlopig niet in...
alhoewel ik ook wel een tret4 ook leuk zou zijn

Of mischien weten jullie nog wel iets wat ik nu over het hoofd zie

Kortom Wat zouden jullie hier aan toe voegen?? of juist het huis uit smijten :P

lijstje gear
PC Win7,quadcore op 3,5 ghz 8gb mem op 1600mhz
soundcard uit sonic-core Luna2 en Pulsar 2 (9dsp totaal) 5.x sfp software
soundcard In EMU Dua fire (puur voor opnemen)
Monitoren magnat 550
Midi Controller Korg MikroControl
Mic japans merk goede kwaliteit studio mic

mengpaneel A&H Zed 24 usb

synths

Korg radias
korg microkorg
waldorf blofeld
Korg micro x
Fx

Lexicon mx 400
Alesis quadraverb
Digitech 200xl
Compressors
Tc electronics c300
Behringer Vintage tube

De synths hebben allemaal hun eigen stukje fx
Van de radias gaat 1 uit gang gelijk naar de mengert de andere gaat eerst door de tc compresor en dan naar de lexicon, microkorg gaat direct naar de lexicon

Ik heb ook nog een paar behinger pedaaltjes die ik er wel een tussen prop maar die laat ik de laatste tijd links liggen (behalven de reverb die staat standaart op de microkorg)

De behringer Vintage tube compressor staat ge mixed op me AUX 3 en 4 van de mengert
Dit zo dat ik per kanaal kan kiesen voor paralle compressie

Het gerne muziek die ik maak is hoodzakelijk dance georienteerde muziek,(trance techno minimal tech house ectra)

Soms maak ik ook wel andere zaken zoals Hiphop triphop muziek ala klausschulse of een mix van dit alles of chiptune achtige beats,

Dus wat zouden jullie hier aan veranderen ??
Groetjes Gijs
 
aansluiten

aansluiten

Oke nu alleen nog even een vraagje over het aansluiten, welke kabels heb ik nodig etc.


Ik heb nu zometeen het volgende in huis:

Laptop -> via usb aangesloten op een E-MU 0404 audio interface
http://nl.wikizic.org/1-003-003196-E-Mu-0404.jpg

Dan heb ik zo dus een Reloop RMX-40 DSP mixer
http://www.djkit.com/images/products/221791_RELOOP_BA.jpg

KRK RP 6 G2 monitor speakers
http://czakmusic.pl/sklep/images/product_images/popup_images/3865_1.jpg

Hoe kan ik dit nu het beste (en met welke kabels) op elkaar aansluiten?

Zou ik het beste de E-MU aansluiten op de reloop mixer en dan naar de speakers, of andersom? Maakt dit uit qua geluidskwaliteit? (want dat wil ik wel zo hoog mogelijk)
Fijnste zou zijn dat ik de E-MU heb aangesloten op 1 kanaal van de reloop mixer, zodat ik ook bijvoorbeeld een eigen track kan afspelen op mijn laptop en dan met mijn draaitafels een plaatje erover kan inmixen. Maar als dit zorgt voor een minder goeie geluidskwaliteit, dan laat maar zitten.

Wie kan een leek op dit gebied helpen? :)
 
emu out puts naar je krks.
outputs van de RMX naar de line ins van de emu.

dan gaat alles wat je in je mixer steekt via de laptop.
bv samplen is dan een optie....

master1 L/R met tulp-jack bv naar emu line a/b en dan jack-jack of jack-tulp van de emu naar de rockits.

Ik weet niet of de EMU gebalanceerd is namelijk.
 
emu out puts naar je krks.
outputs van de RMX naar de line ins van de emu.

dan gaat alles wat je in je mixer steekt via de laptop.
bv samplen is dan een optie....
Ja is dat qua geluidskwaliteit beter ook?

Samplen van vinyl bedoel je? en zowiezo mixjes opnemen is dan ook mogelijk ja, das inderdaad ook wel goeie.

Maar dan heb je dus niet wat ik graag wou: dat de laptop ook aangesloten is op 1 kanaal van de mixer. Of kan dat alsnog?

En welke is eigenlijk de goeie input van die E-MU? En wat voor kabels kan ik het beste gebruiken? (sorry ik heb er echt nog weinig verstand van :P)

thnx!
 
als je de outputs van je mixer direct op de monitors zou aansluiten dan zou het geluid wel ietsjes beter zijn.

[edit]als je muziek aan het maken bent is het geluid natuurlijk beter als je de outputs van de emu weer direct op de monitors aansluit.
Je zou even kunnen testen wat het verschil is wanneer je mixer direct of via de geluidskaart naar de monitors laat gaan[/edit]

je hebt zo helaas geen outputs meer over om weer terug naar je mixer te gaan. een track mixen op je mixer gaat dan niet.
andersom zou het wel lukken, op de laptop kan je wel mixen. maarja als je dan moet pitchen weet ik het ook niet meer, :D ben geen dj.

Anders zou je de outputs van de emu in 2 kanalen van de mixer moeten steken en de outputs van je mixer naar de krks.
Echter nu heb je weer wat kleuring van het geluid door de mixer.
 
Zit zelf al een tijdje met een probleempje:

heb nu 24ch mixer (Soundtracs Topaz Macro Plus), maar wil meer kanalen/send-return/subgroupen. Nu kan ik op marktplaats genoeg tafels vinden voor een niet belachelijk bedrag, maar aan de andere kant is voor die prijs misschien een geluidskaart met digitale uitbreidingen (bv ADA8000) ook een idee.

Nu is mijn computer niet de snelste meer (AMD XP1800) en gebruik ik Cubase vooral voor midi en af en toe ook vst/audio (voice). Ik twijfel dus of dan een andere mixer niet beter is omdat ik misschien met een grotere geluidskaart m'n computer ook meteen moet vervangen ivm snelheid van verwerken.

Het met de hand pielen en pluggen steken heeft wel mijn voorkeur wat dan meer neigt naar een harware mixer alhoewel je dan ook weer een dedicated controller/firewire mixer kan kiezen.

Ik heb dus geen idee wat een goede oplossing is.
 
iemand?
 
Is het dan niet simpeler om een nieuwe tafel te halen?

Je werkwijze blijft dezelfde, alleen heb je meer plaats om uit te breiden.
Als je eerst overschakelt op andere geluidskaart moet je daar weer aan wennen, en als je dan ook een hele nieuwe pc gaat maken, dan ben je ook al een tijd bezig met alles terug installeren en configureren.
 
Back
Top