Mijn gear/setup - wat veranderen?

Origineel geplaatst door Putzi
Die laatste optie is voor mij zeker radicaal. Ik vind het mooie geluidsbronnen, alleen ze missen dus de effecten en reverbs. En waarom een Elektron Monomachine? Zou dit niet een beetje overkill zijn icm met een RS7000? Ik vind de tip van een patchbay een heel goeie, zo kan ik voorlopig aan de slag en later nog altijd overstappen op digitaal.

waarom je geluidbronnen inruilen voor iets anders als je er tevreden mee bent :)
dan zou ik een patchbay aanschaffen, en een leuke effectbak, kun je alles fijn hoe je wil van en naar je effectbak patchen!

kosten ca. 50 voor patchbay + ca. 500 euro (of minder) voor fx bak.
 
Origineel geplaatst door Roel
beatboxen! yeah! nieuwe uitdaging :) moet ik alleen nog een microfoon hebben!
Of hard genoeg roepen ;)
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Putzi
Die laatste optie is voor mij zeker radicaal. Ik vind het mooie geluidsbronnen, alleen ze missen dus de effecten en reverbs. En waarom een Elektron Monomachine? Zou dit niet een beetje overkill zijn icm met een RS7000? Ik vind de tip van een patchbay een heel goeie, zo kan ik voorlopig aan de slag en later nog altijd overstappen op digitaal.

Als je er echt tevreden van bent van ze moet je ze idd niet verkopen,
maar 1 FX moduletje gaat echt niet het verschil maken op al deze synths.

Vergeet niet dat een 'degelijke' patchbay aardig wat (dure) kabels vereist en
dit ook al een flinke hap uit je budget zal nemen en dan is het nog altijd
een tijdelijke workaround met kans op ruis/kraak/signaalverlies.
Dit is ook niet ideaal voor je 'creatieve workflow'...

De Elektron SFX-60 (tabletop) sluit echter perfect aan bij je instrumenten en
leek me de perfecte vervanging van degene mij "overbodig" leken.
Er zitten namelijk verschillende synthese technieken in die stuk voor stuk
ideaal voor electro zijn. De extra stepsequencer is dan echt geen overkill hoor.

Ga hem zeker eens uitproberen voordat je hem afwijst of lees er de reviews eens op na en
schrijf je eens in op de actieve elektron Yahoo group. De songs die je daar ziet passeren
(oa van Rob Acid) overtreffen wel degelijk de demootjes van Elektron. :D

Ik heb redelijk lang over je setup moeten nadenken maar als je dit zou doen:
-Yamaha RS7000 (sampler/sequencer)
-Yamaha AN1x (VA synth + master keyboard)
-Elektron SFX-60 (SID/FM/VoiceModeling/VA/Percussieve/Rompler +
. uitgebreide (locks/slide/accent), x0x style sequencer)
-Nord Micro Modular (modulaire synthese / ranzige filterbak).

dan heb je een volledige electro setup met een reeks topsynths,
kom je toe met je mixer zonder on-intuitieve noodoplossingen (patchbays) en
je hebt dan zelfs nog een 250€ over voor een leuke fx module.

Maar ja, dat is wat ik zou doen en als je tevreden bent met je huidige synths
moet je het zeker niet doen en moet je zeker eens naar die auxpander kijken.

:doei:
 
Origineel geplaatst door r.5
Als je er echt tevreden van bent van ze moet je ze idd niet verkopen,
maar 1 FX moduletje gaat echt niet het verschil maken op al deze synths.

Vergeet niet dat een 'degelijke' patchbay aardig wat (dure) kabels vereist en
dit ook al een flinke hap uit je budget zal nemen en dan is het nog altijd
een tijdelijke workaround met kans op ruis/kraak/signaalverlies.
Dit is ook niet ideaal voor je 'creatieve workflow'...

De Elektron SFX-60 (tabletop) sluit echter perfect aan bij je instrumenten en
leek me de perfecte vervanging van degene mij "overbodig" leken.
Er zitten namelijk verschillende synthese technieken in die stuk voor stuk
ideaal voor electro zijn. De extra stepsequencer is dan echt geen overkill hoor.

Ga hem zeker eens uitproberen voordat je hem afwijst of lees er de reviews eens op na en
schrijf je eens in op de actieve elektron Yahoo group. De songs die je daar ziet passeren
(oa van Rob Acid) overtreffen wel degelijk de demootjes van Elektron. :D

Ik heb redelijk lang over je setup moeten nadenken maar als je dit zou doen:
-Yamaha RS7000 (sampler/sequencer)
-Yamaha AN1x (VA synth + master keyboard)
-Elektron SFX-60 (SID/FM/VoiceModeling/VA/Percussieve/Rompler +
. uitgebreide (locks/slide/accent), x0x style sequencer)
-Nord Micro Modular (modulaire synthese / ranzige filterbak).

dan heb je een volledige electro setup met een reeks topsynths,
kom je toe met je mixer zonder on-intuitieve noodoplossingen (patchbays) en
je hebt dan zelfs nog een 250€ over voor een leuke fx module.

Maar ja, dat is wat ik zou doen en als je tevreden bent met je huidige synths
moet je het zeker niet doen en moet je zeker eens naar die auxpander kijken.

:doei:

Die demos van de elektron klinken wel erg goed ja. Misschien iets voor later, als ze 2e hands op de markt komen (ik koop nooit iets nieuw, nou ja qua synths dan:) ). Ik denk dat ik er voorlopig toch maar een klein mixertje (voor naar mijn RS' inputs) of een patchbay bij neem. Eerst maar eens kijken hoever ik daarmee kan komen. Maar ik moet zeggen dat het voorgestelde "less is more" concept me zeker aanspreekt.
 
Origineel geplaatst door Steven V
Koop de FX kaart voor in je MPC4000. Of misschien toch een externe effector, your choice.



Deze snap ik niet... Je hebt al een K2000, �n een Virus... Leer ze programmeren zou ik zeggen. En bovendien heb je een (super) sampler >>> ga naar de rommelmarkt en koop een hoop vinyl. Of koop een sample cd.

Als je kant en klare geluiden wilt is een Motif Rack of Fantom Rack zeer goed naar het schijnt, maar je kunt net zo goed een paar sample cd's gebruiken me dunkt.

Kwa sound is de k2000 top, maar dat beestje heeft ook zn beperkingen. De polyphonie gaat nogal snel op omdat ik veel layer. En de virus gebruik ik alleen voor bassen en moog achtige dingetjes, voor andere dingen (sweepy pads en fx) vind ik hem niet geschikt.

Wat voor sample cds raad je aan?
 
Origineel geplaatst door justin
Oke, wat kan ik veranderen?

Heb nu een jv1080,micro modular,an1x,akai s3000xl en een tx81z en een novation bass stadion. Oja.. heb al monitors,mixer en geluidskaart en daarnaast een nette pc met een uad.


Ik vind die uad een beetje raar in je set up liggen. Hoe werk je met die uad?? Je hebt nu niet echt een lekkere communicatie met je pc.

Mischien zit je op de rand van die keuze om: of bij hardware te blijven: of om volledig digitaal te gaan. Een digitale tafel mischien??
 
Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Wat voor sample cds raad je aan?

Tja, ik heb zelf geen ervaring met samplen... Voor housemuziek zou Houseworx! van Uebershall zeer geschikt zijn.
 
Wat denken jullie van mijn setup?:

Yamaha An1x
Waldorf MicroQ
Jomox Airbase
Akai S2000

Lexicon MPX550
DBX166XL compressor
24 kanaal sountracs Mengpaneel

Verder een nieuwe PC (geluidsstil, 1Gb Ram, AMD64 3200) met Soundtrak Maya44MkII geluidskaart.

waarschijnlijk komt hier binnenkort nog een Korg M1 bij die ik goedkoop kan overnemen van iemand.

Stijlen muziek die ik maak verschillen van Ambient/triphop tot trance.
Wat ik zelf nog mis aan m'n setup is nog n compressor, een (analoge) synth voor lekkere bassen en iets van een filterbak of extra effect apparaat.

Wat zouden jullie doen?

[edit]owja, als sequencer gebruik ik Ztracker en tegenwoordig begin ik ook voorzichtig met ableton live[/edit]
 
als ik ga opnoemen wat ik graag zou willen zijn we over half jaar nog niet klaar....

tis allemaal leuk speelgoed.. dorie
 
Om ook maar even te vragen hoe andere denken over mijn setup. Misschien dat iemand met een ideetje komt waar ik zelf nog niet aan dacht. (en ja het is een redelijk uitgebreide setup maar ik heb er lang en hard voor gewerkt)

Muziekstijlen. Dance, ambient, electro, crossover dance

Synths:
Rhodes Chroma Polaris
Korg DW-8000
Akai AX73
Yamaha EX5
Yamaha SY99
Roland XV5080
Novation Audio Extreme

Mixers:
Yamaha 01v96 + MY8-at
Yamaha 01v + MY8-at
Behringer UB1002

FX:
Lexicon MPX200
Boss VF-1
Aphex 104
FMR RNC
Behringer Autocom
Behringer UltrafexII
2x Behringer Mic200

Patch/ad.da:
2x Behringer Ultrapatch Pro
Behringer ADA8000

Kenwood DX-7 (Dat)
Quad 303 (amp)
Scanspeak A4 (monitors)

computers:
AMD64 + Frontier Wavecenter PCI,Audigy
XP1800+ RME Hammerfall 9632, Midex8,ReesV10

Mijn eigen plannen waren.
weg:
Yamaha 01v + MY8-at
Lexicon MPX200
MY8-at
RME Hammerfall 9632
Frontier Wavecenter PCI
2x Behringer Ultrapatch Pro

bij kopen:
MY16-mLan, 2x adaptec Firewire kaart
Add-on FX voor 01v96
Yamaha i88x
ULTRAPATCH PRO PX3000

Dus volledig over op mLan. Patchbay inwisselen voor een gebalanceerde. Het gemis van inputs van de 01v opheffen met de i88x maar wel meer routering via mLan. En meer doen met interne effecten van 01v96 en de effecten die nu aan de 01v hangen. En natuurlijk op 96Khz overschakelen.
Alleen zorgt die i88x of add-on FX ervoor dat ik zo'n ruim 700 euro moet toeleggen (afhankelijk wat de verkoop opbrengt)
En mLan drivers zijn nog in ontwikkeling.
 
Origineel geplaatst door fuse
Om ook maar even te vragen hoe andere denken over mijn setup. Misschien dat iemand met een ideetje komt waar ik zelf nog niet aan dacht. (en ja het is een redelijk uitgebreide setup maar ik heb er lang en hard voor gewerkt)

Muziekstijlen. Dance, ambient, electro, crossover dance

Synths:
Korg DW-8000
Akai AX73
Yamaha EX5
Yamaha SY99
.

Ik associeer al deze synths niet echt met dance...grappig...
allemaal knoppenloos.. toch ?
 
De Polaris heeft zat knoppen. Werken ook nog via midi.
EX5 heeft ook nog 6 instelbare knoppen.

En als ik knoppen nodig heb dan heb ik en m'n novation (waarvoor ik hem mede speciaal heb aangeschaft) en m'n digitale mixers nog. Me dunkt knoppen zat.

Maar voor dance heb ik ook m'n computer hoor. Reason, Ableton en samples voor drums, wel gerouteerd via Cubase.
 
Origineel geplaatst door Putzi
Die demos van de elektron klinken wel erg goed ja. Misschien iets voor later, als ze 2e hands op de markt komen (ik koop nooit iets nieuw, nou ja qua synths dan:) ). Ik denk dat ik er voorlopig toch maar een klein mixertje (voor naar mijn RS' inputs) of een patchbay bij neem. Eerst maar eens kijken hoever ik daarmee kan komen. Maar ik moet zeggen dat het voorgestelde "less is more" concept me zeker aanspreekt.

Denk wel dat "iets voorlopig kopen" je uiteindelijk duurder uitkomt en het was ook budgetair haalbaar. (Ik lijk wel bijna een verkoper van Piens :D ) Het leek me in jouw geval de ideale oplossing. Nou, iig succes ermee...
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Traxopia
Wat denken jullie van mijn setup?:

Yamaha An1x
Waldorf MicroQ
Jomox Airbase
Akai S2000

Lexicon MPX550
DBX166XL compressor
24 kanaal sountracs Mengpaneel

Verder een nieuwe PC (geluidsstil, 1Gb Ram, AMD64 3200) met Soundtrak Maya44MkII geluidskaart.

waarschijnlijk komt hier binnenkort nog een Korg M1 bij die ik goedkoop kan overnemen van iemand.

Stijlen muziek die ik maak verschillen van Ambient/triphop tot trance.
Wat ik zelf nog mis aan m'n setup is nog n compressor, een (analoge) synth voor lekkere bassen en iets van een filterbak of extra effect apparaat.

Wat zouden jullie doen?

[edit]owja, als sequencer gebruik ik Ztracker en tegenwoordig begin ik ook voorzichtig met ableton live[/edit]

Veel hangt natuurlijk van je budget af maar ik zou iig
-eerst een romplertje kopen van Korg of Roland (19" of keyboard)
(Die M1 komt natuurlijk in aanmerking als hij max 150€ kost.)
-daarbij zou ik een delay unit kopen bvb Line6 Echo (400€)
-eventueel zou ik die Airbase & die S2000 inruilen voor een MPC1000 (1000€ - 650€ = 350€)
Totaalprijs: 900€
 
Origineel geplaatst door Riezz73
als ik ga opnoemen wat ik graag zou willen zijn we over half jaar nog niet klaar...

Hiervoor zijn er andere threads:
Je eerstvolgende aankoop
Je komende 3 aankopen?

Deze thread gaat over wat andere forumleden zouden kopen als ze
jouw gear hadden en natuurlijk ook jouw budget en muzikale (wan)smaak.

:smeris:
 
Origineel geplaatst door justin
Heb nu een jv1080,micro modular,an1x,akai s3000xl en een tx81z en een novation bass stadion. Oja.. heb al monitors,mixer en geluidskaart en daarnaast een nette pc met een uad.

Mooie evenwichtege setup. Ik zou er wel een sequencer en wat FX bijnemen.
Dan kan je ook zonder PC werken... Dus bvb RM1x (350€) + Digitech Quad V4 (200€).
 
Origineel geplaatst door fuse
Om ook maar even te vragen hoe andere denken over mijn setup. Misschien dat iemand met een ideetje komt waar ik zelf nog niet aan dacht. (en ja het is een redelijk uitgebreide setup maar ik heb er lang en hard voor gewerkt)

Amai, deze is nog moeilijker dan die van Putzi. Dat zal effe tijd vragen...
 
Origineel geplaatst door r.5
Amai, deze is nog moeilijker dan die van Putzi. Dat zal effe tijd vragen...

Moeilijk he. Zit ook al heel lang te denken hoe en wat.

Maar moet zeggen nu ik het neergeschreven heb het wel helpt qua duidelijkheid.

Dus lieve mensen.
Kom je er niet uit. Schrijf het op en kijk er naar. Dat helpt bij het er over nadenken.
Of teken uit de routering. (daar ben ik voor mezelf al mee gestopt omdat het niet te tekenen valt)
 
Origineel geplaatst door r.5
Veel hangt natuurlijk van je budget af maar ik zou iig
-eerst een romplertje kopen van Korg of Roland (19" of keyboard)
(Die M1 komt natuurlijk in aanmerking als hij max 150€ kost.)
-daarbij zou ik een delay unit kopen bvb Line6 Echo (400€)
-eventueel zou ik die Airbase & die S2000 inruilen voor een MPC1000 (1000€ - 650€ = 350€)
Totaalprijs: 900€

Tnx voor je opmerkingen.
Goede Delay unit is inderdaad een goed idee. Ga ik eens naar kijken.
Die Airbase gaat er voorlopig niet uit, teveel aan verslaafd. Voor de S2000 ga ik denk ik maar eens wat sample cd's op de kop tikken. Een MPC heb ik heel serieus over nagedacht maar denk dat t toch niet echt iets voor me is omdat ik met Ztracker zo bizar snel de basis van een nummer in elkaar kan zetten. Ben bang dat het erg lang duurt voordat me dat ook met een MPC lukt. Maar misschien valt dat wel heel erg mee, ik ga maar een zo'n ding proberen in de winkel. Wie weet.........
 
Back
Top