Mijn gear/setup - wat veranderen?

niets fictiever als het zwitserleven gevoel ..

wat zijn leuke rompler synths trouwens? ik heb werkelijk geen gevoel bij dit type apparaten, maar misschien kan iemand me op weg helpen :okdan:
 
Ik vind er weinig leuk, maar deze wel:

- Wavestation EX
- Morpheus
- Alle Kurzweils
- Yamaha W7 (sterk onderschat, maar het ding klinkt voortreffelijk - warme klank en toch digitaal)
- JV880 (heeft een warmere frequentie-spectrum dan de JV1080/2080)
- Korg T3ex
- Gem S2r
 
Emu Proteus 2000 en neven en nichten vind ik zeer de moeite waard als rompler. En bovendien echt niet duur meer heden ten dage!
 
mijn gear

mijn gear

mijn gear:


roland tb-303

roland tr-606

roland mc-303

alesis multimix 12 FX mengpaneel

doepfer MSY2
 
Die 303 en 606 zou ik toch verkopen. De MC-303 kan immers net hetzelfde.
 
Origineel geplaatst door Steven V
Die 303 en 606 zou ik toch verkopen. De MC-303 kan immers net hetzelfde.

Funxiun tikt Dirty Harry op zijn schouder en vraagt om de loop van zijn Magnum .44 tegen jouw hoofd te zetten.
Now have a ball, Harry! :doei:
 
Origineel geplaatst door funxiun
Funxiun tikt Dirty Harry op zijn schouder en vraagt om de loop van zijn Magnum .44 tegen jouw hoofd te zetten.
Now have a ball, Harry! :doei:

Het was een grapje slimmerd.
 
Origineel geplaatst door Steven V
Het was een grapje slimmerd.

Weet ik... 't was tijd voor zinloos geweld. :bekdicht:
 
Origineel geplaatst door funxiun
Weet ik... 't was tijd voor zinloos geweld. :bekdicht:

Steven had toch zijn MP3-speler niet mee...? :confused:


@maximgeerts:
Wat doet die MC303 daartussen?
Verkoop je die niet beter, en bijleggen voor een korg MS2000R?
heeft ook stepseq, leuke synth en zo...

(of wat anders)
 
Origineel geplaatst door cloudman
Steven had toch zijn MP3-speler niet mee...? :confused:

Wees gerust Cloudy, ik heb geen MP3 speler 8)
 
Re: mijn gear

Re: mijn gear

Origineel geplaatst door maximgeerts
mijn gear:


roland tb-303

roland tr-606

roland mc-303

alesis multimix 12 FX mengpaneel

doepfer MSY2

zoals hierboven gezegd kun je misschien de mc-303 vervangen door iets anders, maar goed dat kost je al snel een drummachine en een synthje, moet je wel zin in / budget voor hebben.
verder denk ik dat je een heleboel kanten opkunt hiermee. leuke setup!
 
Meer uit nieuwsgierigheid.....maar wat zouden jullie aan onderstaande gearlist veranderen.

Ik heb een twijfel gehad de boel te minimaliseren en een berg te verkopen (iets van de Rs7000, Microwave XT, Fs1r, Nord Modular, G2 Engine) om er een Spectralis en een G2 keys voor terug te kopen (en dan wel de Pulse en Evolver houden). Maar ik ga dit niet zomaar doen aangezien ik deze setup zorgvuldig heb samengesteld en het op zich wel een erg mooie combinatie vind.

Echter zijn maar weinig performance gerichte synths in mijn setup en dat werkt niet altijd even intuitief.

Dus suggesties? :D
 
ideetje iemand?

basic needs:

-drums 'n bleeps (paar goeie geluiden als het kan)
-ULTIEM GEBRUIKSGEMAK!
-draaiknopjes! ;)
-zo weinig mogelijk apparatuur

huidige setup:

Boss DR-202
mengpaneel
alesis phltre en bitterman
op zoek naar korg EA1

Nu vroeg ik me af of ik niet beter alles vervang door een electribe EMX
Spaart me plaats, klinkt behoorlijk, heeft draaiknopjes...
... maar hoe is die in gebruiksgemak?
 
geen idee over het gebruiksgemak van de electribe, maar volgens mij zijn het wel creatieve apparaatjes!
ik denk dat je veel gemak hebt van een paar losse effectjes en een mixer, zodat niet al je geluiden uit 1 output komen.

heeft de electribe mx meerdere audio-outputs ?
 
Origineel geplaatst door Roel
heeft de electribe mx meerdere audio-outputs ?

De EMX heeft vier audio outputs.
De EM1 heeft er maar twee (links en rechts)
De EA1 heeft er ook twee, die beide als mono kunnen gebruikt worden. (voor de twee synth-parts).

Ik vraag me gewoon af waar ik het gelukkigst van zal worden,
en me tegelijkertijd niet te veel centjes kost [/cheapass-mode]
 
Origineel geplaatst door cloudman
De EMX heeft vier audio outputs.
De EM1 heeft er maar twee (links en rechts)
De EA1 heeft er ook twee, die beide als mono kunnen gebruikt worden. (voor de twee synth-parts).

Ik vraag me gewoon af waar ik het gelukkigst van zal worden,
en me tegelijkertijd niet te veel centjes kost [/cheapass-mode]

ik zou zonder lang nadenken de emx kiezen. klinkt echt veel vetter.
heb in oktober vorig jaar opgetreden met een vriend van me, agathokless.
hij met alleen een emx, ik met mijn powerbook en novation remote25. toen ik de opnames nadien beluisterde, kwam ik tot de constatatie dat de klank van de emx echt veel meer knalde, hij kan echt heel subtiel maar ook heel direct en punchy klinken. de stukken die ik uit mijn powerbook haalde klinken veel stiller en sterieler, hoewel ze thuis ook knalden...
de intro en de 'toegankelijkere' stukken van deze mp3 - (het bewuste concert) let op: 104 MB!!!! komen recht uit de emx, zonder extra's. de killere en drogere stukken zijn van mij ;)
 
nog eens mijn beurt

nog eens mijn beurt

beste mensen

als je even een kijkje werpt op de gearlist in m'n sig, wat denk je dan?
en meerbepaald: welke dingen zouden jullie kiezen om live mee te nemen en waarom?
of welke dingen goiien jullie eruit om te vervangen door andere (welke?) en waarom?
nb: zou niet graag veel verkopen, en nog liever niks. 't is niet omdat sommige dingen live niet of minder inzetbaar zijn dat ze wegmoeten, thuis een beetje spelen en freaken is ook best leuk ;)

laatste optredens die ik heb gedaan had ik volgende dingen mee:

3okt2005: powerbook, ableton live 5, novation remote25
8okt2005: powerbook, ableton live 5, boss metal zone, behringer bass v-amp, j&d 7 string gitaar doorgelust door al het voorheen vernoemde
12mei2006: machinedrum, rozzbox, dx200, soundcraft fx8

zit te denken aan een tweedehands monomachine zogauw de financiën het toelaten, maar ergens heb ik het idee dat een machinedrum en een monomachine samen misschien wat te 'hi end' gaan klinken. ze hebben alletwee een erg cleane, gedefinieerde en herkenbare sound, en ik heb het graag smerig (qua geluid!), maar als de monomachine zo fijn werkt als de machinedrum, dan is dat wel een groot pluspunt. nadeel: hij is erg duur.

andere opties zijn:
- mijn rozzbox laten upgraden naar v2, dan heb ik als het ware 5 rozzboxen, én een ingebouwde sequencer (weet wel niet hoe handig die is) én een tube filter/overdrive. denk dat de klank van de rozzbox me meer doet dan die van de monomachine. kosten 750,- dus goedkoper dan mm.
- een sherman kopen voor extra vuiligheid. dan liefst nog een quad, maar die is duuuuur.
- een andere (goedkopere maar toch vette) filter??? suggesties? tidal quad nog verkrijgbaar? goeie sound?
- een spectralis (ook duur)
- een ms20 (wil ik al lang!) of ms10
- niets kopen, maar mijn mc505 en mijn es1 mkII weer uit de kast halen en gebruiken. uit de 505 haal ik echt veel bruikbare dingen, ondanks het feit dat iedereen denkt dat het rommel is. het enige wat me er niet aan aanstaat zijn de rare cc-mappings en dat hij wel eens uit het ritme wil geraken als hij geslaved is... en dat wil ik nu eens niet ;) maar hij is vet voor de rest.
- ???
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door feindbild
zit te denken aan een tweedehands monomachine zogauw de financiën het toelaten, maar ergens heb ik het idee dat een machinedrum en een monomachine samen misschien wat te 'hi end' gaan klinken. ze hebben alletwee een erg cleane, gedefinieerde en herkenbare sound, en ik heb het graag smerig (qua geluid!), maar als de monomachine zo fijn werkt als de machinedrum, dan is dat wel een groot pluspunt. nadeel: hij is erg duur.

waarom route je de machinedrum niet doorzich zelf heen? heb t zelf nooit geprobeerd jammer genoeg ...
maar t schijnt dat ie dan volledig over zn nek gaat.. vette industrial sounds en al dat geen enkel probleem
en ver van clean! en misschien dan daarnaast de monomachine voor de wat cleanere sounds....

tja.. tis maar een idee :)
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
waarom route je de machinedrum niet doorzich zelf heen? heb t zelf nooit geprobeerd jammer genoeg ...
maar t schijnt dat ie dan volledig over zn nek gaat.. vette industrial sounds en al dat geen enkel probleem
en ver van clean! en misschien dan daarnaast de monomachine voor de wat cleanere sounds....

tja.. tis maar een idee :)


heb ik al gedaan hoor, en de rozzbox in de andere input van de md, ook. of de rozzbox in de input van de md en een output van de md in de input van de rozzbox (dat gaf niet al te veel... - maar kan aan mij gelegen hebben).

dat md naar zichzelf routen brengt al iets meer 'grit', maar toch blijft hij dat hifi-randje hebben.
maar ik ga 't vanavond voor alle zekerheid toch nog eens proberen ;)
dank voor de bijdrage.
 
Back
Top