Mijn gear/setup - wat veranderen?

Origineel geplaatst door Roel
wat een ongelooflijk nutteloos antwoord :W

kan toch zijn dat iemand een beter idee heeft?

..beter dan wat ?

"ah je maakt techno, nou dan zou ik eerst maar eens een TR909 kopen want met een ..... gaat dat niet ..."
"ah je maakt jungle, nou zonder sampler gaat dat helemaal niet hoor..."

ik neem toch aan dat je spullen neemt die je ZELF leuk vindt...

wil je trance maken? koop dan een JP8000 of Virus...


:D
 
Kan iemand ff helpen..

Kan iemand ff helpen..

Ik deed eerst alleen maar live-setjes en plugde me suf. Had niet eens een mixer... :confused:

Nu heb ik een beetje gespaard en wilde toch wat meer dingentjes op gaan nemen...
Na wat aanschaffen gedaan te hebben ben ik een beetje door de bomen het bos kwijt geraakt en zoek eigelijk
iemand die bij mij in de buurt woont en ff wilt zeggen hoe ik het nou het beste kan aansluiten....

Het volgende heb ik bij mekaar gesprokkeld...

Electribe EA1
Electribe ER1
Electribe ES1
Microkorg
Yamaha CS1x
Yamaha DX21
Casio DM100
Boss DR55 (bended)

Eurorack MX2642 (mixer 8 mono 4 stereo 6 auxsend 2 subgroepen ??
Ultrapatch pro PX2000
Roland A880 midipatcher

Electrix Filterqueen
Electrix EQ killer
Virtualizer pro
Tube Composer T1952
Roland SEQ 315
Ibanez UE400

Pc met midi interface en audiokaart (maya 44mkII)
Gitaar + versterker
Wat voetpedalen (dist,chorus,etc)

Argh help me ff een logische setup dervan te maken...
Ik snap die patchbay al niet laatstaan die mixer...


Ik hoor het wel... eten en drinken zijn inbegrepen

:biertje:
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Mijn 100e bericht :D en pls is er dan niemand uit de buurt???
niet zo ongeduldig..... binnen een kwartiertje moeten reageren is wel heel snel hoor.

Heb je een manual bij de mixer? Anders staat er wel een op de site van Behringer. Daar staat behoorlijk duidelijk in beschreven waar de verschillende in- en outputs van de mixer voor dienen + verschillende voorbeelden van setups. Begin daar eens mee, dan kun je een heel eind komen volgens mij.
 
Nee geen manual bij mixer en ik heb 1x een pdf gedownload van die mixer maar daar kwam ik niet echt uit...
Ik vind de term-ologie van behringer veelste k*t (moeilijk vakjargon)

Nee echt waar, ik zoek gewoon eens iemand die mij in een paar uurtjes tijd ff wegwijs kan maken...
Ik heb zoveel vragen...
 
Hoe moeilijk is het ?
De uitgangen van je synths doe je in de ingangen van je mixer... met kabels...

:confused:
 
Ik heb een veel te groot behringer mengpaneel, een piano, een juno, een casio SA-1 8) en ik gebruik weleens een microkorg. Ook gebruik ik altijd een mic (fantoomvoeding). Ook wil ik een MS2000R gaan kopen. Ik maak rauwe electro.
Ik zou sowieso graag nog een 808 hebben. En wil uitbreidbaar zijn voor andere synths.

Ik werk alleen met een audigy 2 ZS kaart en dat behringer paneel en ben niet erg blij vanwege de weinig controle tussen hardware en software. Ik ben daardoor zelfs al enige tijd teruggestapt van cubase naar reason 3. Maar ik loop constant tegen beperkingen daarvan aan.

Ik wil best wat geld uitgeven maar wat ik wil is dat ik makkelijk de synths kan opnemen, ik moet ook midi hebben, mn mengpaneel in cubase kunnen controllen op mn bureau (midi controller lijkt me). Verder lijkt het me leuk om meerdere tracks op meerdere tracks op te kunnen nemen (dus meer dan 1 stereo input op geluidskaart) Ik zit eigenlijk met een aantal mogelijkheden die ik overdenk en kan wel wat hulp gebruiken.


1) Is een digitaal mengpaneel á la yamaha 01X handig als oplossing? Wat ik begrijp is dat je dan wel een soundcard met mengpaneel in 1 hebt maar nog geen goede integratie met software.

2) Is een betere geluidskaart (welke?) een beter idee? eventueel samen met hetzelfde mengpaneel als ik nu heb. En een midi controller voor de mix.

3) Zijn er nog meer opties
 
Homestudio uitbereiden. Wat?

Homestudio uitbereiden. Wat?

hello,

ik heb thuis een kleine home studio.
bestaande uit:
- Powermac G5 2 x 2 GHz
- Logic Express 7.1
- Edirol UA-25
- AKG micro C 2000 B
- AKG headphones
- Yamaha synthesizer PSR-600
- Roland sampling groovebox MC - 909
- Casio Privia PX-310 Pro
- versterker plus mengpaneeltje en boxen.*

*Deze Laatste drie ga ik binnenkort veranderen. weet er iemand wat ik het best zou kunne aanschaffen?
Ik maak hoofdzakelijk hip hop, RenB, en dance.
als je nog andere zaken ziet die ontbreken laat het mij weten. ik wil men studio zo proffesioneel mogelijk.
:P ;)
Alvast Bedankt
 
Snap je vraag niet.
 
Re: Homestudio uitbereiden. Wat?

Re: Homestudio uitbereiden. Wat?

Origineel geplaatst door The Master
ik wil men studio zo proffesioneel mogelijk. :P ;)

Dat garandeert nog altijd niks. Wat je ermee doet is wat telt.
 
Wat mis ik dan? ik weet dat er veel ontbreekt daarom dat ik de vraag stel wat!?
ik heb er ook bijgezet wat ik hoofdzakelijk maak van gerne. dat is wel van nut denk ik.
voor als het onduidelijk is, ... ik maak hoofdzakelijk hip hop, renb, dance en ook een beetje trance en goa en d&b en minimal techno. Met welke software en/of hardware kan ik mijn studio best beginnen uitbereiden (PRO). het lijstje van wat ik al heb staat hierboven. Kan er nu mss iemand helpen? ik hoop dat dit al wat duidelijker is. mijn budget voor dit is er nog niet, dus zeg gewoon wat ik al ZEKER nog nodig heb en ik weet voor wat ik moet gaan sparen.

over die boxen en mengpaneel wou ik weten wat ik het best aanschaf. want dat materiaal is niet van mij en gaat eind deze maand weg. ik heb voor dit een budget van ongeveer €1000

nog eens alvast bedankt ;)
 
Re: Re: Homestudio uitbereiden. Wat?

Re: Re: Homestudio uitbereiden. Wat?

Origineel geplaatst door hermax
Dat garandeert nog altijd niks. Wat je ermee doet is wat telt.

dat weet ik maar al te goed. ik weet alleen nix van de apparatuur. en zeker omdat dat in het oneindige gaat, er is veel te veel :)
Muziek maken en studio technieken ken ik maar al te goed als je dat wilt bedoelen;)
 
Loop eens een winkel in of ga eens kijken bij iemand anders. Of kijk eens wat rond op het internet.

Enige tips die je hier (waarschijnlijk) zal krijgen zijn van mensen die hun eigen apparatuur of wenslijstje posten en zeggen dat het heel goed is. Daar heb je IMHO geen flikker aan. Jouw smaak en eisen zijn gewoon datgene wat je moet zien in te vullen. En budget kom je toch altijd tekort. En heb je denk je wat leuks gevonden kun je zoeken of hier al wat eerder over gepost is of anders vraag je het even.
 
Origineel geplaatst door The Master
... dus zeg gewoon wat ik al ZEKER nog nodig heb en ik weet voor wat ik moet gaan sparen.

Dat is het nu net. Er is absoluut NIKS dat je ZEKER nodig hebt. Wat voor de ene werkt, is nefast voor de andere. Er bestaat niet zoiets als: voor dit soort muziek moet je dat soort apparaat hebben.
Neem dus de goede raad aan: ga naar een grote synthwinkel en probeer wat uit. Bezoek mensen die een studio hebben of zo.
Je gaat in ieder geval géén pasklaar antwoord krijgen hier op je vraag. Dat is niet uit onwil, het gaat gewoon niet.
 
Re: Re: Re: Homestudio uitbereiden. Wat?

Re: Re: Re: Homestudio uitbereiden. Wat?

Origineel geplaatst door The Master
dat weet ik maar al te goed. ik weet alleen nix van de apparatuur. en zeker omdat dat in het oneindige gaat, er is veel te veel :)
Muziek maken en studio technieken ken ik maar al te goed als je dat wilt bedoelen;)

Je weet nix van apparatuur maar je bent maar al te goed op de hoogte van studiotechnieken?
Hmmja zal t wel verkeerd begrijpen denk ik.

Tip: neem een abonnement op future music/interface/sound on sound ofzo..


En natuurlijk de essentials: Goeie monitors, goeie geluidskaart, en goeie computer. Dan software uitproberen en kijken wat je bevalt. Dan pas gaan nadenken over verdere aanschaffen..
 
Je zal waarschijnlijk wel een aantal voorbeeldartiesten hebben, mensen naar wie je opkijkt. Probeer eens op te zoeken wat zij gebruiken en dan kan je nagaan of dat ook nog binnen je beschikbare budget past. Maar zoals reeds gezegd: het is niet wat je hebt maar wat je ermee doet, wat telt.

Persoonlijk zou ik voor een VA gaan, een goeie sampler (hard of soft maakt niet uit) en misschien een deftig workstation. Maar da's dus puur persoonlijk en ook al werkt het voor mij ... dat garandeert nog niets voor jou ;). Ik ga in ieder geval zeker niet m'n eigen instrumenten zitten aanraden :eureka: .

Succes :okdan:

:doei:
 
Back
Top