solero smoover reclame

Stefan

budget freak
Lid sinds
20 februari 2002
Berichten
721
Locatie
Woudenberg, Nederland
hey mensen,

misschien dat een aantal van jullie die reclame van solero smoover (nieuw ijsje) al gezien en vooral gehoord hebben. wat ik dus graag wil weten is hoe ze die "crispy" ritmes voor elkaar krijgen.

gewoon maken is met mijn rm1x en akai s20 nog niet gelukt. ook editten van ritmes in soundforge heeft nog niet tot een dergelijk resultaat geleid. heeft iemand tips over hoe ik dit soort ritmes kan maken?
 
niemand heeft de reclame nog gezien, of niemand weet hoe het te maken? :P
 
hmm... ja, dat valt wel een beetje onder de eerste categorie, of nie? :)
 
Bamse, OVER HET WK VOETBAL:

DE FANS GEDRAGEN ZICH KEURIG, DE ENIGE DIE HONDELUL ROEPT IS DE LOEMPIA-VERKOPER....


Dit was het nieuws gekeken 8D ?

Greetinx DJ R2, RSI Records
 
iemand ondertussen misschien die reclame gezien?
 
Origineel geplaatst door Stefan
iemand ondertussen misschien die reclame gezien?

ja, gezien !
leuk tunedje.. herken wat vrienden van me d'r in zo met hun hoofd knikken en als ze meer bewegen ze een beetje schrikken.. (ja, ik dans wel ..)
Maar hoe je dat maakt?? sampletjes hier en daar, wat filtertjes, compressortje zus, effectje zo..
Gewoon doen, luisteren en proberen..
 
Origineel geplaatst door da goose
Maar hoe je dat maakt?? sampletjes hier en daar, wat filtertjes, compressortje zus, effectje zo..
Gewoon doen, luisteren en proberen..

hmm... ja, da's dus wel ongeveer wat ik tot nu toe ook gedaan heb, maar ik kom niet eens in de buurt :(
 
Info van muziek in reclame.

Adverteerder: Iglo/Mora
Product: IJs - Solero Smoover
Titel commercial: Disco
Reclamebureau: McCann-Erickson
Eerste uitzending: 20 mei 2002
Band/Artiest: Componist Jesper Gadeberg
Titel: Speciaal gecomponeerd
Album/CD: Nummer is niet op CD verschenen

Waarschijnlijk dus geen mp3-tje van te vinden...MAAR beeldmateriaal binnenkort beschikbaar. Ik heb hem namelijk ook nog nooit gezien.
 
Laatst gewijzigd:
Heb de reclame wel eens gezien...maar muziek is me niet zo opgevallen ofzo :) Weet ff niet hoe het klinkt. Blonde vrouwtje zal wel meer zijn opgevallen 8) 8) 8) 8)

Maaruh...volgens mij is het meer een kwestie van de juiste samples bij elkaar zoeken met zoiets. Lukt mij zelf eigenlijk nooit...dus dan probeer ik gewoon iets in die stijl te maken met eigen leuk klinkende samples... Dan kom ik meestal weer op een totaal ander idee dan wat ik zocht. Maar ben ik wel blij ;)
 
Hmmm. Ik kan me vaag herinneren dat ik 'm gezien heb en dacht 'geinig muziekkie'. Inderdaad vrij crispy. Ik zou beginnen met wat crispy drumsamples, en misschien 'n 'vinyl kraak' sample voor extra crispy crunch. Vervolgens alle drums stevig EQ-en of zelfs filteren, en dan de hele drum-subgroup door 'n compressor. Volgens mij zit er ook 'n maf synth geluidje in, en iets van 'n sub-bas ofzo, die het muziekje lekker maf maken, maar de 'crisp' zit vooral in de drums.

Maar ik zal de volgende keer dat ik 'm zie wat beter opletten.
 
als je je drumtrack extreem compressed met een erg snelle attack en release dan krijg je ook dat bijna klikkende geluid..kan ook heel fris werken als je de rest van je frequencygebied maar goed uitvult, met idd bv een sub-bas zoals lofi schrijft

O.
 
Back
Top