bye bye cubase bye bye logic (ableton)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Eindelijk! Die MIDI-functionaliteit had eigenlijk al een upgrade van versie 1 moeten zijn... ze hebben er veel te lang mee gewacht.
 
Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Eindelijk! Die MIDI-functionaliteit had eigenlijk al een upgrade van versie 1 moeten zijn... ze hebben er veel te lang mee gewacht.
kan me wel voorstellen dat midi functionaliteiten even flexibel en intuitief implementeren als de sample stuff niet zo simpel zal geweest zijn! heb trouwens een vermoeden dat de PCs uit de tijd van Live 1 het niet eens zouden getrokken hebben. bij requirements staat 600Mhz (PC) en 256MB RAM, zal wel een pakje meer moeten zijn om vlotjes te lopen!
 
Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Eindelijk! Die MIDI-functionaliteit had eigenlijk al een upgrade van versie 1 moeten zijn... ze hebben er veel te lang mee gewacht.

Misschien valt dat wel onder de noemer produktontwikkeling tbv verkoopstimulatie.
Gaat het erbij stoppen wanneer de klanten er om schreeuwen en je qua andere dingen er niet veel nieuws meer bij kan stoppen.
Wel slim.


Trouwens wat ik me wel afvraag of ze nou ook bedoelen dat je er VSTi mee kan gebruiken.
Want lijkt me erg nuttig maar ik kan op hun site niet echt vinden dat het ook daadwerkelijk kan. Meestal betekend dat het niet kan maar het zou wel erg flex zijn als het dus wel kon.
 
Laatst gewijzigd:
Ik ken het programma alleen van naam maar ik vind die screenshots er echt fucked up uitzien... Ze kunnen niet eens normale knoppen ontwerpen... Als je in een interface als deze gaat werken kan je volgens mij net zo goed een tracker gebruiken, das net zo min overzichtelijk...

Maarja als veel mensen het gebruiken zal het wel goed zijn :) .... maar mij lijkt het helemaal niks...
 
alles duidelijk .. in cubase heb je soms een vergroot glas nodig een enorme goeie motoriek om je pijltje juist te richten en dan micro meter voor micrometer met electronen presi...
nah ik ben wel duidelijk
 
Origineel geplaatst door mischa
alles duidelijk .. in cubase heb je soms een vergroot glas nodig een enorme goeie motoriek om je pijltje juist te richten en dan micro meter voor micrometer met electronen presi...
nah ik ben wel duidelijk

Moet je niet zo zuipen daar op je terp in Groningen... :D

Echt, ik krijg gewoon epileptische aanvallen van die interface van Live... Maar goed, veel mensen schijnen het fijn te vinden, dus waarom niet... :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
ja vsti zit erin
drag en drop
zit gelijk een midi kanaal aan vast
maar of ze wat aan die vermoeiende scroll shit
gedaan hebben....
enige nadeel in ableton
het lijkt altijd of je scherm
niet groot genoeg is.
8)
 
Origineel geplaatst door Ytse
Kan ook niet echt vinden of er ook MIDI out op zit of dat MIDI alleen gebruikt kan worden voor vsti's.
Iemand?
ableton forum:


Posted: Fri Jun 04, 2004 8:29 am Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

steve-o wrote:
Can Live 4 control the Midi parameters of hardware as well as note values? For instance, can I assign a clip envelope (or whatever it's midi counter part) to control the filter cuttof on my hardware synth or sampler, i.e. through cc values? If not...my new #1 request


...please don't hate me I HAD to


Hallo steve-o,

Yes, Midi Controllers (CC), Pitch Bend and Channel Pressure are handled like Clip Envelopes in Live 4.

Frank
 
nog:


Posted: Fri Jun 04, 2004 6:45 pm Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

"In addition, Live hosts any VSTi or Audio Units (Mac OS X only) plug-in instrument."

there it is, on the "what's new" subpage. just wanted to find it explicitly.

thanks loophead for replying,
rs
 
Origineel geplaatst door Tech_A-
Ik ken het programma alleen van naam maar ik vind die screenshots er echt fucked up uitzien... Ze kunnen niet eens normale knoppen ontwerpen... Als je in een interface als deze gaat werken kan je volgens mij net zo goed een tracker gebruiken, das net zo min overzichtelijk...

Die interface is speciaal gemaakt voor laptops, die vaak schermen hebben met heel wat minder contrast. De knopjes zijn eigenlijk behoorlijk duidelijk en goed te manipuleren met een muis-pointer (wat vaak lastiger is bij 'realistische' knopjes en sliders) . Ook de indeling van de samples (en nu MIDI) is heel overzichtelijk, met twee aparte schermen voor live-jammen en arrangeren.
 
Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Die interface is speciaal gemaakt voor laptops, die vaak schermen hebben met heel wat minder contrast. De knopjes zijn eigenlijk behoorlijk duidelijk en goed te manipuleren met een muis-pointer (wat vaak lastiger is bij 'realistische' knopjes en sliders) . Ook de indeling van de samples (en nu MIDI) is heel overzichtelijk, met twee aparte schermen voor live-jammen en arrangeren.

Hmm ok ... Ik geloof je :)
Het was mijn eerste indruk...
 
tof - ableton met midi en vsti support - zat iedereen op te wachten. ik niet maar das mischien omdat ik geen laptop heb/gebruik live.

maareh als enigste stel ik me hier wel een vraag bij.
Ableton staat bekend omdat het ROCKSOLID is ,nooit crashed enzo - das erg handig ,vooral live.
Dat zou ook de reden geweest zijn dat ze de vsti boot zo lang afgehouden hebben - omdat daar code inzit die ze dus niet zelf onder controle hebbe - neem nu dat er een serieuse bug in een vsti zit - jij gebruikt die live en de vsti crasched - of erger - doet je hele pc crashen,vastlopen of vertragen ? - kan zijn dat je die vsti uren goed kan gebruiken - maar je zal zien dat ALS het gebeurt het net zal gebeuren als je live gaat.

Das mischien doomdenken en weegt micshien niet op tegen de voordelen - maar Ableton live's grootste troef was toch dat het superstrak loopt en nooit crashed - altijd maar doorgaat en nooit eens uit sync loopt enzo. kweetnie - mischien hebben ze er wel iets opgevonden ofzo dat de vsti kan craschen maar Live zelf nie ?

:gaap: is maar een gedacht hoor
 
Origineel geplaatst door Waveglider
tof - ableton met midi en vsti support - zat iedereen op te wachten. ik niet maar das mischien omdat ik geen laptop heb/gebruik live.

maareh als enigste stel ik me hier wel een vraag bij.
Ableton staat bekend omdat het ROCKSOLID is ,nooit crashed enzo - das erg handig ,vooral live.
Dat zou ook de reden geweest zijn dat ze de vsti boot zo lang afgehouden hebben - omdat daar code inzit die ze dus niet zelf onder controle hebbe - neem nu dat er een serieuse bug in een vsti zit - jij gebruikt die live en de vsti crasched - of erger - doet je hele pc crashen,vastlopen of vertragen ? - kan zijn dat je die vsti uren goed kan gebruiken - maar je zal zien dat ALS het gebeurt het net zal gebeuren als je live gaat.

Das mischien doomdenken en weegt micshien niet op tegen de voordelen - maar Ableton live's grootste troef was toch dat het superstrak loopt en nooit crashed - altijd maar doorgaat en nooit eens uit sync loopt enzo. kweetnie - mischien hebben ze er wel iets opgevonden ofzo dat de vsti kan craschen maar Live zelf nie ?

:gaap: is maar een gedacht hoor

Helaas verkeerd gedacht, want je kon in Live al gebruik maken van VST effecten. Als je wilt kun je Live 4 trouwerns ook gebruiken voor het aansturen van externe MIDI-apparatuur.
 
Hi Folks,

Misschien een beetje off-topic, maar weten jullie ook of je twee laptops met op allebei Live4 geinstalleerd kunt syncen. dus eentje is master en de ander slave ?
Alvast bedankt voor de reactie.

Greetz FLOW
 
kzou niet weten waarom dat niet zou gaan
 
Origineel geplaatst door Tech_A-
Hmm ok ... Ik geloof je :)
Het was mijn eerste indruk...

GUI is zwaar gebaseerd op de interfaces in vliegtuigen....die zien er ook zo uit
 
Origineel geplaatst door Waveglider
tof - ableton met midi en vsti support - zat iedereen op te wachten. ik niet maar das mischien omdat ik geen laptop heb/gebruik live.

maareh als enigste stel ik me hier wel een vraag bij.
Ableton staat bekend omdat het ROCKSOLID is ,nooit crashed enzo - das erg handig ,vooral live.
Dat zou ook de reden geweest zijn dat ze de vsti boot zo lang afgehouden hebben - omdat daar code inzit die ze dus niet zelf onder controle hebbe - neem nu dat er een serieuse bug in een vsti zit - jij gebruikt die live en de vsti crasched - of erger - doet je hele pc crashen,vastlopen of vertragen ? - kan zijn dat je die vsti uren goed kan gebruiken - maar je zal zien dat ALS het gebeurt het net zal gebeuren als je live gaat.

Das mischien doomdenken en weegt micshien niet op tegen de voordelen - maar Ableton live's grootste troef was toch dat het superstrak loopt en nooit crashed - altijd maar doorgaat en nooit eens uit sync loopt enzo. kweetnie - mischien hebben ze er wel iets opgevonden ofzo dat de vsti kan craschen maar Live zelf nie ?

:gaap: is maar een gedacht hoor

lijkt me niet....de plugin kan altijd crashen, ook al gaat de host niet mee down.....maar je hoeft natuurlijk niet perse VSTis te gebruiken
 
Nou ik moet zeggen dat ik er blij mee ben !!:halleluja

ABleton echt veel gebruiken deed ik nog niet omdat vsti miste !

Maar dit gaat echt groot worden !!!
Ik denk dat Steinberg dit wel gaat vernemen !

;)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top