Cubase of Kontakt dumpen!?

gremlin23

Compleet gestoord!
Lid sinds
3 december 2004
Berichten
1.186
Ik bezit Cubase 6 en Kontakt 3 maar heb in de laatste 5 jaar niet tot nauwelijks met deze tools gewerkt.
Ik heb mij vooral geconcentreerd op klassieke muziek, jazz en orchestratie. Nu kom ik weer terug naar al het audio gebeuren en ben al weer bezig met het creeren van elektronische soundscapes en dergelijke.
Ik zie dat Cubase nog steeds geen drag and drop ondersteunt!!!?? Dit vind ik vreselijk frustrerend. Als ik kijk naar de competitie aan DAWS lijkt het erop dat er niet echt sprake is van een alternatief die mij zou aanspreken


Logic: Te midi based en oud!
Studio Pro One: Mist te veel essentiele Cubase functies, hoewel de eenvoud mij aanspreekt.
Reaper: De interface spreekt mij op het eerste gezicht absoluut niet aan.
Ableton Live: Te veel gericht op Elektronische muziek.
Reason: Te veel gericht op Elektronische muziek.
Motu Digital Performer: De video's die ik heb gezien spreken mij niet aan. t' ziet er ouderwets uit.
Pro Tools: Lijkt mij het enige alternatief. Ik moet nog meer research doen.

Het probleem voor mij is dat ik Cubase als ook Kontakt beide zeer goed ken maar ik ben het zat dat ik niet on the fly kan drag & droppen(en de verschillende workarounds interesseren mij niet).

Heeft iemand hier ervaring met Halion 4?
Hoe verhoudt deze softsampler zich tot Kontakt?
Is het even zo goed voor sound design? Of beter? Wat zijn de voordelen/nadelen?
Hoe snel kan men er mee werken?
Is het overzichtelijk?
De libraries interesseren mij niet al te veel.

Basically ik ga binnenkort of van DAW switchen of van Sampler. Ik denk eerder aan de tweede optie maar misschien heeft iemand hier een vergelijkbare keuze moeten maken en kan hij mij een beetje over zijn ervaring vertellen.

Thanks alvast :)
 
Ik weet niet helemaal zeker of ik je goed begrijp, maar het draggen en droppen van audiofiles binnen de CB omgeving kan toch op alle mogelijke manieren? Zelfs vanuit je Windows verkenner omgevng rechstreeks in je project window.
 
Nee dat kan dus niet. Natuurlijk kan het via de windows verkenner maar daar get het mij niet om.
Als ik een audio bestand in de project window van cubase bewerk dan wil dit na enkele edits naar een softsampler sleepen. Met alle 3rd party softsamplers (zoals kontakt en motu mach five) is dit niet mogelijk. Het is alleen mogelijke met Cubase VST's zoals Halion 4 of het MPC achtig dingetje.
Laten we het hier niet meer over hebben, I know what I'm talking about :)
 
Als ik een audio bestand in de project window van cubase bewerk dan wil dit na enkele edits naar een softsampler sleepen. Met alle 3rd party softsamplers (zoals kontakt en motu mach five) is dit niet mogelijk. Het is alleen mogelijke met Cubase VST's zoals Halion 4 of het MPC achtig dingetje.

Volgens mij heb je zelf antwoord gegeven op je eigen vraag.
 
Halion 4 en Cubase, ikzelf heb Cubase Artist 6.5, werken prima samen. Wat betreft het drag en droppen in Halion 4 heeft Halion 4 een heel overzichtelijke browser die alle bestanden perfect weergeeft.

Maak een goede wav bijvoorbeeld in Cubase en Halion detecteerd hem meteen in zijn browser, sleep hem in Halion 4 en je kunt verder.
 
Halion 4 en Cubase, ikzelf heb Cubase Artist 6.5, werken prima samen. Wat betreft het drag en droppen in Halion 4 heeft Halion 4 een heel overzichtelijke browser die alle bestanden perfect weergeeft.

Maak een goede wav bijvoorbeeld in Cubase en Halion detecteerd hem meteen in zijn browser, sleep hem in Halion 4 en je kunt verder.

Voorloppig zal ik dus even de TX16W verkennen en is de Halion 4/Kontakt kwestie iets minder van belang... Hopelijk hoef ik dus geen moeilijke keuze meer te maken.
 
Eigenlk zoek ik ook nog steeds een goeie sampler VST...
K werk nu al enkele jaren met DirectWave... en tja, zeker ni perfect...
TX16 vind ik ni goed, ook Kontakt niet, er is ook nog discovery en samplelord, maar daar is de extreme converter enkel erg goed van..

Mss dat die van logic nog de beste is ??? :(
 
Ik vraag me eigenlijk af wat je nou zoekt.....een aantal van de dingen die je zegt zijn regelrechte onzin.......Logic te midi based en oud, dit pakket wordt nog steeds ongelooflijk veel gebruikt voor allerlei genre's.....inclusief klasiek.

Ableton teveel gericht op electronische muziek....waarom? Het is maar net hoe je het toepast.
Een blokfluit is toch ook niet specifiek gemaakt voor 1 type muziek....het is een instrument, een middel......hoe je het inzet bepaalt het resultaat en sluit hoe je het toepast niet uit.

Alle DAWs die je noemt zijn prima inzetbaar (behalve misschien Reason door de audio beperkingen)
 
Logic: Te midi based en oud!

Wat was Cubase een hele erge lange tijd? Juist, MIDI-based. Alleen ProTools begon als audio en plakte er later basic MIDI bij, de rest is begonnen als MIDI-based.

Reaper: De interface spreekt mij op het eerste gezicht absoluut niet aan.
Alles is wennen. Het is altijd de interface die je laat voelen alsof je kniediep in de modder loopt als je van DAW switcht.

Ableton Live: Te veel gericht op Elektronische muziek.
Weet je hoeveel elektronische muziek er is gemaakt met Logic en Cubase? Als je iets zoekt wat bladmuziek kan printen, dan moet je het inderdaad niet hebben nee.

Maar - audiobestanden van audiotracks naar de interne Simpler of Sampler slepen is juist een van de dingen die Ableton prima doet.

Heeft iemand hier ervaring met Halion 4?
Hoe verhoudt deze softsampler zich tot Kontakt?

Da's een beetje een rare vraag; weinig mensen kopen Kontakt voor wat Kontakt is, het zijn juist de 3rd-party libraries die de power geven aan het geheel, en die worden vrijwel allemaal in Kontakt-formaat uitgebracht.
 
Back
Top