MOTU 828mkII usb2.0

Snickerz

Nieuwkomer
Lid sinds
13 februari 2008
Berichten
11
Hoi Allemaal,

Ik heb een MOTU 828mkII usb2.0 geluidskaart. Deze heeft 1 jaar zonder problemen gewerkt en ik was er heel tevreden over. Sinds kort kreeg ik een foutmelding in windows en nu is m'n mooie MOTU helemaal in de war.

Er komt een aantal problemen bij kijken:

1. in de geluidsconfiguratie van windows vindt hij geen enkele geluidskaart meer. In mijn geluidsprogramma's ableton live en cubase sx3 vindt hij gelukkig nog steeds mijn ASIO Motu.

2. Mijn midi inputs kan hij niet meer vinden, ik heb ook een MOTU midi express 128, deze geeft nu conflicten samen met mijn 828.

3. In ableton en cubase stopt het geluid ineens, ik krijg om mijn main-output led meters tikjes die uitslaan, het lijkt erop alsof de interne wordclock vanuit zichzelf op een andere bitrate wil gaan werken.

4. Sinds vandaag krijg ik in een keer een duidelijk hoorbare tik, daarna springt het volume van m'n monitor outs naar 0db en beginnen deze een laag gebrom uit te stoten, m'n buren worden er gek van en het is niet goed voor mijn monitors.

5. Ik heb sinds kort fruityloops geinstalleerd en daarin duurt het 5 minuten voor hij eindelijk geluid afspeelt, de cpu schiet in pieken op en neer en het geluid speelt vertraagd met enorme tikken af. Na 5 minuten stopt dit en werkt het weer oke. Als ik dan een vst of ander cpu trekkend programmaatje toevoeg begint het weer van voren af aan.

6. Een van m'n pre-amps in de 828 maakte een raar stroomachtig geluid als ik de 48 volt erop aanzet (een soort sinustoon die oploopt) en deze heeft m'n neumann tlm 103 gesloopt, deze is nu ter reparatie in Duitsland, gelukkig kostenloos (pffff) Als ik de 48 volt weer uitzet krijg ik weer een geluid (een soort sinustoon die afloopt)

Oplossingen:

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd en m'n Motu gereset. Ook uiteraard de drivers opnieuw geinstalleerd. Dit gaat een paar uur goed, daarna wordt het net zo erg en komen er nieuwe errors bij.

Motu helpdesk reageert uiteraard niet, hun service is al jaren bagger. Ik kom er niet meer uit en het lijkt erop dat m'n geluidskaart naar de knoppen is. :S



Na 1 jaar veel plezier van deze geluidskaart is het m'n grootste nachtmerrie geworden, m'n monitors bijna opgeblazen, neumann microfoontje gesloopt en ben maar weer op m'n oude vertrouwde M-Box gaan werken. Toch heb ik de in en outputs van de Motu nodig.

Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn en hoe ik dit kan verhelpen of waar ik de interface kan laten nakijken?

Aangezien Motu niet reageert hoop ik dat iemand me hier kan helpen.
 
Back
Top