Geluidskaart geeft geen geluid meer meer na installeren Virus TI software

Condance

Ingeburgerd
Lid sinds
1 oktober 2009
Berichten
51
Beste mensen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen;
Vanavond een Virus TI tweede hands gekocht, helemaal blij en werkt ook normaal als hardware bak via midi in, audio out.
Alleen 1 probleem, na het installeren van de pc software voor de virus krijg ik totaal geen geluid meer uit m'n geluidskaart. In Cubase niet maar bijv ook in mediaplayer niet. Deze geeft de foutmelding dat er een probleem is met het audio apparaat.
Dus ik heb de laatste software van m'n geluidskaart geinstalleerd maar dit haalt niks uit.
Meerdere keren opnieuw opgestart maar de geluidskaart lijkt bezet te blijven of niet herkend te worden of iets dergelijks.
Herkent iemand dit probleem of weet iemand een oplossing?

Mijn setup is:

Windows 7
Cubase 5
Lambda Lexicon geluidskaart
en dan sinds vandaag de Access Virus TI
 
De TI is ook een geluidskaart. Waarschijnlijk heeft windows die op standaard gezet. Ga naar configuratiescherm, geluiden, en selecteer je andere geluidskaart als standaard bij afspelen en opnemen.

Je kunt dit ook best handig testen, aluit een hoofdtelefoon aan op je TI en kijk of daar je pc geluid vanaf komt. Succes!

Dat verklaart nog niet de foutmelding, ik heb ook meerdere geludiskaarten die van zichzelf soms overschakelen, afhankelijk van de inplug volgorde en ik heb geen foutmeldingen.
 
Sorry, ik had over de foutmelding heen gelezen. Ik heb dat probleem ook gehad met mijn Audiofire. Ij had hiervooreen m-audio en die kon meerdere bronnen tegelijk afspelen (bijv Cubase open staan en tegelijk een mp3 via mediaplayer luisteren. Mijn Audiofire kan dat dus niet (max 1 bron tegelijk), dus moest ik Cubase afsluiten voordat ik via de mediaplayer kon luisteren. Ik denk dat de TI een soortgelijk "probleem" heeft en daarom krijg je een foutmelding.

Ik heb dat op kunnen lossen door cubasw op output 1&2(windows default) te zetten en alle windows geluiden op output 3&4, en de laatste door te lussen naar input 1&2. Nu kan ik dus meerdere bronnen tegelijk luisteren, en alles gaat over output 1&2, waar ook mijn monitoren op zitten.

Als je dit met je oude kaart niet had, zal dit eenvoudig op te lossen zijn door je oude kaart weer als default in te stellen!
 
Het probleem is gelukkig opgelost.
Ik gebruik nu voor de virus de usb poort achterop de computer en voor de geluidskaart de usb poort voorop. Blijkbaar zitten de usb poorten achter gekoppeld of iets dergelijks, en kan hij niet goed onderscheid maken tussen de virus en de geluidskaart wanneer ze beide achterin zitten. Erg vaag maar het werkt nu gelukkig :)

Bedankt voor de hulp in ieder geval!
 
ja, dat kan, iets met usb bus controllers. M'n laptop heeft bv op één controller aan de zijkant 2 usb poorten zitten en op de achterste controller 4 usb poorten. Maar ben even kwijt hoe je dat ook al weer kon checken. Volgens mij via hardware>apparaatbeheer>usb controllers. Heb je meer poorten dan controllers dan delen meerdere usb poortren één usb controller en zal dardoor je probleem oa zijn ontstaan.

M'n studio pc heeft per usb poort een controller (8 stuks) dus zo kan het ook.
 
Klinkt logisch maar het is niet het eerste waar je aan denkt natuurlijk haha!
Ben blij dat ik het op heb kunnen lossen, nu de ti maar eens leren kennen. Werkt wel heel anders dan de powercore maar deze gebruik ik ook nog steeds! :D
 
Back
Top