bye bye cubase bye bye logic (ableton)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

technosoul

Stamgast
Lid sinds
7 mei 2004
Berichten
218
Locatie
mijn computer
kijk eens bij abelton
live 4 komt eraan
duurt nog een half jaar voor
die uit betafase komt
maar dan kan je zelf de revolutie
hands on checken met de demo
of je koopt m
dit gaat muziek productie
echt veranderen
kijk naar de screenshots en huiver..8D
 
Dat klinkt veelbelovend maar wat biedt dit programma wat Logic niet biedt?

Ik bedoel ben best bereid om van mijn vaste patronen af te stappen maar waarom zou ik dat in dit geval moeten doen?
 
Abelton is toch bedoeld voor live gebruik, en niet voor studio productie en recording?

Of ik moet het mis hebben
 
Origineel geplaatst door Ionide
Abelton is toch bedoeld voor live gebruik, en niet voor studio productie en recording?

Of ik moet het mis hebben

Mis idd...

Ik ken een paar mensen die het naar volle tevredenheid gebruiken en die zullen erg blij zijn met de midi functionaliteit, maar ik vind het hele programma volledig ruk. Ik kan er echt niks mee. De interface vind ik al verschrikkelijk, maar ook de hele manier van werken spreekt me echt niet aan.
 
de I van intuitief
de D van drag en drop
en dan bedoel ik geen samples
lees maar wat er staat....
in ieder geval geen envirementbuilding met
live
pleur maar op een track en speule
:eureka:
 
ik sluit me volledig aan bij technosoul! ben sinds een week Live-bekeerling. in de studio. (live gaan blijft nog ff dromen...)

zelfs zonder MIDI vind ik Live 3 al een droom! Ik sequence mijn loops met de MD (incl. de rest vd gier). wat heel vlotjes en inspirerend gaat, maar creatief hele tracks composeren vind ik lastig blijven op n hardware bak. en daar was Live.

Supermakkelijk een zillioen loops opnemen, arrangeren, timestretchen, bewerken, etc. Loops sync doen lopen is een non-issue in Live. De droom van beatmatching, warping etc. 99% van de knoppen en parameters zijn met 1 druk op de knop toe te wijzen aan keyboard toetsen, CC, MIDI notes, etc. Eat that Cubeest!

Heb zo t gevoel dat 4 mijn perfecte tool wordt. Het enigste verwijt dat ik over de MD heb is de MIDI sequencing implementatie die het moeilijk maakt om complexe melodieen te maken (edit: voor andere synths wel te verstaan)

kom maar op met die 4!
 
Laatst gewijzigd:
Eindelijk midi in Live en laat de kaalslag met hardware bakjes maar beginnen.
 
live rocks the spot
het is een van mijn favorite programma's:)
komt er een 4uit? Cool!
 
Okayz, mij lijkt niet dat iemand mij ooit nog van Cubase afkrijgt. Of het moet al zo zijn dat Steinberg failliet gaat en de concurentie lichtjaren vooruit ligt. Zou Live 4 echt zo goed zijn dat ik mijn oud-vertrouwde Cubase moet dumpen? Ik betwijfel het...

Maar goed, ik wil dan ook niet Live gaan... Echt live bedoel ik. On stage... Ja, you get the picture! ;)
 
Live 2.0.3 heeft zich naast wave editors in mijn collectie software die ik gebruik mogen scharen.... knap hoor... het is ook zo intuitief :D
 
Ik ben wel benieuwd naar verhalen van Abledon (versie 1t/m3) gebruikers die hem ook daadwerkelijk live gebruiken? En hoe beviel dit?

Ik hoorde dat het in ieder geval stabieler is dan een programma zoals Cubase e.d. Versie 4 krijgt meer toeters en bellen of dit de stabiele factor ten goede komt???
 
het handige live is dat je snel samples kan drag'en en droppen enzo, makkelijk effecten kan bedienen, etc...
sjah daar heb je een punt, qua stabiliteit:) we zullen zien....
 
yes eindelijk 8) ik gebruik ableton als main programma voor arrangeren / productie en deze nieuwe versie is een godsgeschenk!
 
Dit is waar ik op heb zitten wachten, de ontwikkelaars bij ableton
weten wat nodig is, intuitiviteit !!! Deze update maakt voor mij de
rest van de sequencers overbodig. Je kan mischien met een ander
pakket je midi part reversen, maar wat heb je daar aan. Ableton
houd het bij de essentie's en maakt het gebruiksvriendelijk en
snel, en laat de technologie op de achtergrond zijn ding doen.
Als ze dit stabiel weten te krijgen dan is dit echt het einde.

Over live live gebruiken het werkt echt fantastich. Het is stabiel,
je kunt midi aparaten en toetsenboard aan alles koppelen wat
je maar wilt, dus handson, stabiel en bespeelbaar en zometeen
ook de geluids flexibiliteit van 1 of 2 vsti's naast je audio files. TOP
 
nou dit gaat nog een leuk worden .. ik ben een echte live nurd ik kan niet meer zonder en straks met midi word het helemaal lachen


SUUUUPPPPEEEERRRRRRR
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top