antaris autotune

michielhemmer

Stamgast
Lid sinds
7 Maart 2003
Berichten
463
Locatie
Hillegom
ik heb deze plugin van een vriend van me gekregen en ben er nu een tijdje mee aan het klooien.
maar kan iemand mij helpen met wat tips om hier met een goeie manier mee te werken

als ik een zanglijn in een liedje heb hoe weet ik op wat voor toonsoort ik hem moet zetten??

het liedje bestaat natuurlijk uit meerdere akkoorden.

wat gebeurd er tot nu toe???? .........de simpele zangstukjes gaan goed maar soms gaat hij heel snel heen en weer en dan lijkt het niet meer op een zanger hahahahaha

er zijn vast mensen hier die er dagelijks mee werken en mij wat tips zouden willen geven.
alvast bedankt.
 
hahahaha leuk gozer!! ik vraag gewoon ff wat tips dus niet zo benauwd!!!

in een handleiding staat veel in maar vaak net ff niet die dingetjes waar je het snelst leuk resultaat mee boekt dus niet zo flauw......
 
het antwoord waar je op zit te wachten komt echt niet.

wat je nodig hebt is een handleiding en een redelijk gevoel voor harmonie.
 
Miechiel,


je vraag is zo simpel dat er waarschijnlijk weinig mensen zullen zijn die zin hebben om je antwoord te geven.
Produceren is werken.
Uitvinden waar jij om vraagt is helemaal niet werken alleen een beetje uitvogelen, dan ben je er zo achter.
Om dat niet te doen maar gelijk te vragen hoe dat werkt geeft een soort 'luiheid' aan van jouw persoon.
Mensen hier willen je best helpen maar dan wel met zaken die, ondanks een beetje inzet van jou, toch moeilijker op te lossen zijn.


Cheers.


gr. Tom
 
dat snap ik ook wel maar ik heb het natuurlijk ook druk met produceren en neem dan vaak niet de tijd om echt heel diep op die zaken integaan.

ik ben een echte praktijkman....(gitarist van oorsprong dus gewend aan presets of daar iets simpels mee doen) ik steek mijn tijd veel in het arrangeren van muziek en het afmix gedeelte is nog allemaal nieuw voor mij.

de reden waarom ik deze vraag stel is.....omdat ik graag snel resultaat wil zien en met gedeelde kennis (ik dacht dat het op dit forum toch hier omgaat) gaat dat dus beter en sneller.


ik heb opdit moment 2 projecten lopen die naar hun deadline gaan en dus heb ik niet echt de tijd om er dan ff rustig mee te zitten klooien.

de muziek klopt gewoon goed....alleen ben ik niet over de zang tevreden vandaar dat ik naar de autotune greep.

misschien is er toch iemand met een tip?? we zijn toch geen concurrenten van elkaar??

toch alvast bedankt
 
Vooruit dan en de rest zelf uitzoeken!

retune terugdraaien richting slow zal dat tremelo effect weghalen.
Knop daaronder tracking heeft er ook mee te maken.


gr. Tom
 
tom het wordt zeer gewaardeerd dat je dit doet hahaha maar.....

dit soort kleine handelingen kan ik zelf ook, belangrijker is hoe ga je om met de notentabel en grafiek???

hij moet eigenlijk alleen mijn zang recht trekken op plekken waar ik er net naast zit haha of zing ik zo zuiver dat ik geen verschil hoor??
 
Ah, ik dacht dat je in 1e instantie daar om vroeg.
Ik heb zelf ook nog nooit met de grafiek gewerkt dus kan je daar niet mee helpen.
In principe moet je er met die twee knoppen al uit kunnen komen hoor.
Voor de instelling gebruik je in ieder geval de toonaard waarin de track geschreven is.



gr. Tom
 
Ok de grafiek snap ik niet.

Je moet nagaan welke noten je wel wil horen en welke niet. Dus selecteer de juiste scale. dan kun je in het midden bepaalde tonen bypassen of removen. Simpel.. Dat grafiek ding werkt denk ik met lijntjes tekenen en daar moet je heel nauwkeurig voor aan de gang gaan en daar heb jij volgens mij de tijd niet voor. Suc6.

Overigens als je t niet hoort wat ist probleem dan? Laat iemand anders er ook eens naar luisteren.
 
misschien een apart spoor aanmaken voor alleen de stukken die geautotjoent moeten worden?
 
jaaaaa!!!! dat ik daar niet aan gedacht heb!!! bedankt aardige medeforummers.


maar ik begrijp uit jullie post dat jullie eigenlijk ook wel wat meer zouden willen weten van die grafiek en noten????
hahaha was ik niet de enige.
 
jullie hebben helemaal gelijk gehad, ik had wat tijd over en ben gelijk met de autotune gaan klooien!!

en ik draaide iets te snel aan de knoppen ........was ik iets subtieler geweest dan had ik het zelf ook kunnen vinden.

de tip van tom gaf me wel de doorslag!! ik heb nu ook het door iedereen gecopieeerde cher geluid ahhahahaa:doei:
 
Re: antaris autotune

Origineel geplaatst door michielhemmer

als ik een zanglijn in een liedje heb hoe weet ik op wat voor toonsoort ik hem moet zetten??

het liedje bestaat natuurlijk uit meerdere akkoorden.

lol, grapjas.

misschien ff uitzoeken in welke toonaard de track staat
 
ben ik dan zo dom?? toonaard ? ik begrijp dat als je een blues hebt in a-majeur de akkorden zijn a-d-a-e-d-a,e maar is dan de toonaard een A??

nieuw voorbeeld: akkoorden zijn a-bmineeur-d-a en dat gewoon ff in een loepje wat is hier de toonaard dan??? is dat dan weer A?? en waarom?? dit zou ik graag willen leren van iemand........is daar iemand???

:geslaagd:
 
Origineel geplaatst door michielhemmer
ben ik dan zo dom?? toonaard ? ik begrijp dat als je een blues hebt in a-majeur de akkorden zijn a-d-a-e-d-a,e maar is dan de toonaard een A??

nieuw voorbeeld: akkoorden zijn a-bmineeur-d-a en dat gewoon ff in een loepje wat is hier de toonaard dan??? is dat dan weer A?? en waarom?? dit zou ik graag willen leren van iemand........is daar iemand???

:geslaagd:

Yep, dan is A de toonaard.
Dit heeft te maken dat A dominant is.
En wat is dat dan weer?
Ga dit boekje maar eens lezen; 'KWINTessens' van Robijn Tilanus.
Staat het heel goed in uitgelegd en het is zodanig geschreven dat
het eenvoudig te begrijpen is.

Successeleman,


gr. Tom
 
Een truukje wat ik vaak toepas is kijken naar de laatste noot van een melodie.
Als de melodie op een G eindigt, en ook echt 'af' klinkt, dan is het heel vaak zo dat de toonsoort G is.

-C-
 
gozer, dit gaat echt om muziektheorie. dat kunnen we je niet in een simpel draadje uitleggen. daar kun je het beste voor naar een muziekschool of wat boeken van de bieb halen en doorspitten.

wat voor gitaarles heb je dan gehad dat je geen theorie kreeg? no offense maar gewoon curious...
 
:) hahahahaha ik heb vroeger 2 jaar gitaar les gehad en daar wou ik eigenlijk alleen maar praktijk dingen leren.


maar ik had er wel een goeie feeling voor want ik heb veel joe satriani gespeeld maar allemaal tablatuur .....ik zou graag wat willen posten maar hoe zet ik mijn muziek op synthforum heb namelijk wel wat gave gitaar nummers gemaakt en kan dus ook ech wel spelen.


maar je hebt helemaal gelijk , mijn theorie die zuigt echt heel erg !!hahahaha
 
Back
Top