Wierook in de studio... mag dat?

2FLY

Stamgast
Lid sinds
6 mei 2002
Berichten
147
Locatie
De Studio
Beetje rare vraag...

Maar kan wierook in de studio??

Is dat beschadelijk voor de apparatuur??

De wierook zou dan niet dichtbij maar aan het uiteinde v.d. kamer (+/- 2,5 meter van het midden van m'n setup)
 
Tjah, rook is natuurlijk op de lange termijn nooit goed voor apparatuur maar goed, je moet je natuurlijk ook een beetje relaxed voelen in de studio;)
K blow zelf ook op mijn kamer waar al het spul staat.
maar goed ik maak al mijn synths om de 6/8 maanden schoon.
Maar als het alleen wierrook is kan het weinig kwaad, als je het maar uit de buurt van je apparatuur houd i.v.m. as.

greetzz
 
Ahja, rook is inderdaad niet echt bevoorderlijk voor de levensduur.. Maar ja als je maar 1x in de tien jaar dingen effe moet open laten schroeven om het schoon te laten maken valt het reuze mee lijkt me. Ik vind STOF erger! Ik maak nu 1x per week de apparatuur schoon met de stofzuiger (+atachment). Dan moet je daarna wel effe de tijd nemen om alle knopjes die mee zijn gezogen uit de stofzak te vissen. ;)


Arv
 
Ik maak nu 1x per week de apparatuur schoon met de stofzuiger (+atachment). Dan moet je daarna wel effe de tijd nemen om alle knopjes die mee zijn gezogen uit de stofzak te vissen. ;)


Arv [/B]


he dit komt me bekend voor: dat kleine opzet stukje met die borstel er op he?

ik weet nog de eerste keer dat ik mijn stofzuiger op mijn toetsen bord zette.. ben geloof ik 2 uur bezig geweest om alle knoppen terug te zetten:)
 
Heej man,
Relax. Een beetje wierook kan wel hoor. Zie alles positief in. Laat je negatieve energie wegstromen en stel je open voor positieve. :D.

Nee hoor, wierook kan wel maar ik raad dan eigenlijk een brise ofzo aan als het lekker moet gaan ruiken. Alles iedere keer openschroeven en schoonmaken is niet mijn favoriete ding.

Trouwens, geen stofzuiger maar een doekje gebruiken. (Stof doek of swiffer) Werk beter en bespaart je een hoop tijd
 
Origineel geplaatst door Slipperman
Trouwens, geen stofzuiger maar een doekje gebruiken. (Stof doek of swiffer) Werk beter en bespaart je een hoop tijd

Ach, stofzuigen gaat prima hoor. Op die manier voorkom je dat er stof in de schuiven van de mixing console blijft zitten. Met een stofdoekje wrijf je het er vaak juist in..


Arv
 
Als je het goed doet niet. Trouwens, swiffer heeft toch een aantrekkingskracht????????

Wat ook kan is een zuurstof fles. Er zijn kleine flesjes met zuurstof onder druk. Dit is speciaal om te schoonmaken. (Stof (ook hardnekkig) te verwijderen. Dit wil wel werken.
 
Origineel geplaatst door Arveyman
Ahja, rook is inderdaad niet echt bevoorderlijk voor de levensduur.. Maar ja als je maar 1x in de tien jaar dingen effe moet open laten schroeven om het schoon te laten maken valt het reuze mee lijkt me.Arv

En dan ben ik wel benieuwd wat jouw schoonmaak aan de binnenkant precies inhoud.
 
ja maar het ging mij op de schoonmaak mbt rook.
Wat jij opnoemd is met een droog doekie een beetje het stof verwijderen. Of heb ik het mis.
 
Rook is niks anders dan vaste deeltjes in een gas. De lucht is ht gas en de rook koolstof deeltjes (met evt. zwavel en andere stoffen). Het slaat dus neer als een soort stof. Vandaar dat je beter een doekje kan gebruiken dan een sopje. Vocht kan kortsluiting veroorzaken en zorgt ervoor dat de koolstof vaak alleen maar blijft kleven. Vandaar dat ik swiffer aanraad. Ook het plezir van het weggooien telt natuurlijk.
 
Back
Top