Hoe groot is de kans dat een externe hard schijf kapot gaat?

Enkele weken geleden heb ik een SSD in mijn oude laptop geplaatst en de aangemaakte image van het hele systeem op de oude HD overgeplaatst. Dit zelfs terwijl de grootte van de HD partitie 1/3 was van de SSD. Dit alles met arconis en een progje om de MBR van de (3-maal grotere) SSD te herstellen.
Een externe HD ... één slag of valpartij en ze kunnen stuk zijn. Dan lijkt me een SSD toch minder verontrustend.
 
Als je Mac niet meer aan gaat omdat je moerderbord of grafische kaart bijv. stuk is kan je je harddrive in een enclosure doen en je data ovrzetten op een andere Mac.

Het is wel handig om een 2e Mac te hebben mocht je dat overkomen.

Ik heb ook nog een macbook air, maar daarmee zal dit niet lukken denk ik.
 
Naar aanleiding van deze thread toch maar even een extra schijf gekocht. Goede info hier!
 
Ik heb ook nog een macbook air, maar daarmee zal dit niet lukken denk ik.


Hoezo niet?

Er zitten USB 3.0 poorten op als het goed is.
Daar kan je meerdere drives tegelijk op aansluiten en je data overhevelen in geval van nood.

Ik gebruik ook een Macbook Air als 2e Mac. Zal prima gaan lukken.

Zware DAW projecten uitvoeren zal moeilijk gaan worden maar je kan wel kerntaken blijven doen.
 
Ik heb even een testje gedaan maet de Macbook Air.
Mijn zwaarste project waar mijn Mac Pro 1,1 uit 2006 van ging stotteren draait gewoon vloeiend op de Mb Air (2015). CPU load blijft rond de 35%.
Verassend goed. Ik kan dus gewoon al mijn DAW projecten probleemloos draaien op de Macbook Air.
 
Back
Top