Dualhead Videokaart

Origin X

8 Bit
Lid sinds
27 september 2001
Berichten
600
Heej,

Ik heb een vraagje. Ik ga waarschijnlijk over een poosje een nieuwe PC aanschaffen. Nu wil ik graag een videokaart met dualhead, maar hij moet ook gelijk (erg) goed snel zijn. Ik weet eigenlijk alleen nog maar wat af van de MATROX dualheadkaarten, maar die hebben over het algemeen maar 32 mb. Ik zou graag een kaart willen als een gforce 3 of 4 en dan met dualhead, zijn die er? (of in die richting). Ook zou ik graag willen weten of er dualheadkaarten zijn die ook nog eens een tv-out hebben?
 
Je moet wel ff goed kijken of het geheugen dat op de kaart zit niet gedeeld wordt. M.a.w. als je een kaart hebt van 64 Mb dan is er "per monitor" maar 32 Mb beschikbaar.

Je kan ook een oud PCI kaartje in je PC stoppen, wanneer XP/2000 hier standaard drivers voor heeft kan je hier een tweede monitor op aansluiten. Heb ik op het werk ook, werkt super.
 
Wat ik me even afvraag is waarom je 32Mb niet genoeg vind?

En volgens mij zijn er wel dualhead GF kaarten maar of die er al in de smaken 3 en 4 zijn weet ik even niet. (kijk ff op tweakers.net)

De matrox G serie is qua dualhead toch wel de de facto standaard op het moment. En qua 3d gaan ze ook wel redelijk mee, maar verwacht geen 120fps op 1600x1200. Maar UT'en op m'n G450 gaat wel, alleen zo k#$()*# dat m'n RME geen directsound goed werkt. ;)
 
Ik zou juist wel een Matrox nemen (heb zelf de G550) want dan kom je tenminste niet in de verleiding om allerlei vage 3D meuk op je net soepel draaiende audio-PC te installeren >:|

(Of je moet erg van Ghost of DriveImage houden...)

Maar hou dit in je achterhoofd: Matrox maakt kaarten voor gebruikers die dagelijks de hele dag met Designen bezig zijn, wat voor design mag je zelf invullen (Grafisch, Audiovisueel, etc.). ATI en nVidia maken spelletjeskaarten voor kinderen (en oudere kinderen) met geld teveel, maar die kaarten kunnen echt niet op tegen de beeldkwaliteit van Matrox...

P.S.
Ik heb geruchten gehoord over een kaart van Matrox die al het huidige 3D geweld zou moeten laten verbleken, en die op korte termijn uit zou moeten komen...
 
Heb een radeon 8500.....super...64meg ddr.....doet alles wat een matrox 550 ook doet...alleen wil ik ook nog weleens een potje racen....en dan is het leuk om te weten dat ik de meeste gf3's opvreet...alleen de Ti 500 is (soms) sneller...nu het allerleukste: als je een beetje zoekt heb je hem voor zo'n 200 euro....matrox 550 kost gemiddeld zo'n 150 euro......
 
Origineel geplaatst door fuse
Wat ik me even afvraag is waarom je 32Mb niet genoeg vind?

En volgens mij zijn er wel dualhead GF kaarten maar of die er al in de smaken 3 en 4 zijn weet ik even niet. (kijk ff op tweakers.net)

De matrox G serie is qua dualhead toch wel de de facto standaard op het moment. En qua 3d gaan ze ook wel redelijk mee, maar verwacht geen 120fps op 1600x1200. Maar UT'en op m'n G450 gaat wel, alleen zo k#$()*# dat m'n RME geen directsound goed werkt. ;)

Kijk nu gaat iedereen natuurlijk weer zuchten en puffen enzo, maar ik wil gewoon nog weleens een spelletje kunnen spelen en zeker weleens een plaatje (grafisch bedoel ik dan) maken op mijn kompjoeter.
Daarom wil ik zo'n kaart. En ik geloof sowieso niet, dat iedereen hier dedicated audio pc's heeft.
 
Ik wil niet lullig doen of zo, maar wel graag een tip geven:

Als je graag spelletjes doet, of wat dan ook, neem daar dan een aparte PC voor!

Ik heb 2 PC's via een (eenrichtings) netwerk gekoppeld. De snelste voor recording, de langzamere voor de rest. Dmv het netwerk kan ik uit de voeten met 1 brander en 1 printer, en ik heb NOOIT gezeik met mijn audio PC. En voor recording heb je geen supervette videokaart nodig.
Zelf heb ik (zie andere threads) een 2Mb en een 4Mb PCI videokaartje, dus ook 'dual head', en het werkt prima.
Ze zullen wel eens door een Matrox vervangen worden ivm IRQ gebrek.
In je game PC kun je dan een vette 3D kaart zetten.

Voor Cubase SX en system link wil ik zelfs eigenlijk een tweede audio PC, dat worden dan op mijn recording desk al 3 beeldschermen naast elkaar (liever nog 4, maar dat gaat echt niet), passen mijn monitorspeakers er nog nauwelijks op, en moet ik ze evt zelfs met metaalplaten gaan afschermen. Maar ja..........................

En of iedereen nou wel of niet een dedicated PC heeft, het lijkt me wel verstandiger.
 
Back
Top