welke monitoren?

Hij heeft nog een setje staan: "Philips FW M390" HIFI Setje. Denken jullie dat hij hier iets mee kan?
 
Hij heeft nog een setje staan: "Philips FW M390" HIFI Setje. Denken jullie dat hij hier iets mee kan?

Ik zou niet teveel verwachten van die moderne plastic mini-setjes.. Ze kunnen vast leuk klinken, maar niet voor monitoring-doeleinden. Dat er op de speaker-grill staat "Max Bass" zegt al meer dan genoeg..
Passief Philips uit de 70's / 80's is al een stuk natuurgetrouwer in ieder geval..
En dan hebben we nog de actieve MFB serie :W
 
hifi sound

hifi sound

Heren ik zoek monitor boxen (actieve) die het geluid mooi weergeven. Ik ga deze gebruiken voor mijn synth ipv mijn versterker + hifi boxen. Ik wil de actieve monitors niet gebruiken voor de mix. De boxen hoeven daarom niet eerlijk te zijn wel een "verbloemd" hifi weergave kunnen weergeven. Welke monitors zijn geschikt voor gewoon muziekweergave (200-400 euro).
 
Heren ik zoek monitor boxen (actieve) die het geluid mooi weergeven. Ik ga deze gebruiken voor mijn synth ipv mijn versterker + hifi boxen. Ik wil de actieve monitors niet gebruiken voor de mix. De boxen hoeven daarom niet eerlijk te zijn wel een "verbloemd" hifi weergave kunnen weergeven. Welke monitors zijn geschikt voor gewoon muziekweergave (200-400 euro).
Ik zou dan voor de RP van KRK gaan. Heb ze hier ook staan, prachtige white edition. In combinatie met een goede geluidskaart heb je de beste prijs/kwaliteit verhouding die je rond die prijs kan krijgen. Believe me, ik gebruik ze met plezier ;)
 
Misschien is een setje tweedehands Phillips motion feedback speakers wel een optie.

587_02.JPG


Misschien niet de mooiste speakers maar ze schijnen ERG goed te klinken en duiken onder de 30 hz 8).
Zoieso de beste speakers die ooit uit een phillips fabriek zijn gerold
Staan er vaak wel wat op marktplaats.
 
Misschien niet de mooiste speakers maar ze schijnen ERG goed te klinken en duiken onder de 30 hz 8).
Zoieso de beste speakers die ooit uit een phillips fabriek zijn gerold
Staan er vaak wel wat op marktplaats.

Juist die 587 van het plaatje schijnt een wat mindere basweergave te hebben, in ieder geval niet 27-20000Hz +-3dB.. Het laag valt veel eerder af helaas. Heb deze speaker zelf echter nooit gehoord, dus ik heb m'n info van andere (MFB) forums.

De 544 / 586 en ook nog wel de 541 zijn beter geschikt als monitors waarop je ook gewoon fijn muziek kunt luisteren. De 544 is het bekendste model welke ik zelf ook bezit, en inderdaad een indrukwekkende laagweergave heeft, die wel 30Hz ong. vlak weer kan geven. De oudere modellen uit de 54x serie heeft echter nog wel oudere tweeters die wat minder ver doorlopen (valt af bij 16-17kHz) dan dat we tegenwoordig halen. De later gefabriceerde 54x'en hebben betere tweeters, deze zijn van zwart textiel ipv polycarbonaat. Deze halen de 20kHz wel. Bij het evt. aanschaffen van zo'n set zou ik hierop letten, en voor de nieuwere gaan ;)
 
ik heb 544's. inderdaad dik laag, helderheid in mid en hoog is minder.

Heb je de versie met gele polycarbonaat tweeter, en grijzige middentoner?
Die zijn inderdaad iets minder helder in het mid en hoog, dat klopt.

Wat me verder opvalt is dat bij m'n 544 de plaatsing heel belangrijk is, ben nog steeds op zoek naar de juiste plek. Op bepaalde plekken hoor ik de 30Hz sinusgolven bijv. goed, terwijl die op een 'simpelere' plaatsing (naast m'n LCD-scherm) foetsie zijn.

Maar dat zal ongetwijfeld voor elke luidspreker gelden
 
ok, zou ze wel eens willen horen. goede bass is natuurlijk fijn, maar eigenlijk moet dat voor het hele freq.gebied gelden :p

Maargoed, tegenwoordig maakt Phillips ze in ieder geval niet meer zo :)

Edit: oh, die 544 ziet er goed uit idd. Had niet egzien dat dat ook een 3weg was.
 
heb nu yamaha HS50M zou het nuttig zijn te upgraden naar de HS80M of beter doorsparen naar iets anders?
 
ik zou doorsparen naar 700 tot 1000 euro voor een set.
je kan dan eens gan luisteren naar de ADAM A7X-A8X, Genelec 8030, KRK VXT serie, Dynaudio BM5A-2 dat zijn echt serieuze monitoren.

Bij de H80 heb je meer watt en ze gaan wat lager door maar betere plaatsing en detailering moet je niet verwachten.
 
:doei: Of Proac studio 100's
 
Na wat speurwerk ben ik toch blijven zitten met wat vraagjes.
Ik heb mijn ogen laten vallen op de KRK RP6 G2, naar mijn mening erg mooie en naar het schijnt ook goede speakers. Nu lees ik wel wat tegenstrijdige berichten over deze serie speakers. Bijvoorbeeld dat de lage tonen wat weinig aanwezig zijn en ik heb ook wat gelezen over dof geluid. Natuurlijk is het beste om naar een winkel te gaan en het zelf te beluisteren, maar ik was benieuwd of hier users zijn met deze speakers? Wat vinden jullie?

Ik maak en luister voornamelijk elektronische muziek zoals house, techno, minimal etc.
 
Over speakers lees je altijd positieve en negatieve verhalen. Of je er zelf positief of negatief over bent heeft vooral te maken met wat je gewend bent. Ik ken veel mensen die de KRK RP6 een fijne speaker vinden, maar ik ben het wel eens met de kritiek dat deze speaker wat dof klinkt. Dat hij niet laag gaat klopt ook wel, maar een speaker die en laag gaat en over het gehele gebeid uitstekend klinkt vind je nou eenmaal niet in dat prijssegment. Ik denk dan ook dat het lastig is een betere speaker te vinden voor dezelfde prijs.

En ja, je hebt gelij, het beste is om ze zelf te gaan luisteren en vooral ook te vergelijken met veel andere speakers!
 
Welke monitors zijn goed voor gewoon men keyboard en binnenkort synth op aan te sluiten? of zou dit goed klinken met mijn hifi luidsprekers? (sony ss-h107)
 
Je kunt het altijd proberen, zolang je er niet op hoeft af te mixen en het klinkt gewoon zoals jij het mooi vind dan voldoen die hifi boxen waarschijnlijk prima.
 
Adam vs DynAudio
Beste,

Aangezien het producen allemaal wat meer van hobby naar bijbaantje gaat is het noodzaak om een volgende investering te doen. Zeker gezien het feit ik met de huidige monitoren Phonic P6a niet het gewenste resultaat kan halen, of pas na commentaar van het label. Maar dat kost een hoop tijd en stresssssss.

Nu heb ik al wat zitten rondneuzen hier en op het www en kom er nog niet echt uit. Ik begrijp van 1 van de labels dat ze duidelijk de DynAudio hoog hebben zitten. Nu zijn ze gelukkig niet de enige...

Helaas heb ik deze maand nog andere financiele verplichtingen dus kan ik niet het onderste uit de kan halen. Maar wil toch de boel upgraden.

Graag hoor ik jullie mening (wellicht gebruikers van de onderstaande monitors)

Mijn keuze moet vallen uit de volgende:

ADAM A8X
Dynaudio BM5a MKI
DynAudio BM6a MKi
 
Ik heb sinds kort mijn ruimte anders in moeten richten en zit nu erg dicht op mijn monitors. Plm 40 cm en ze staan plm 10cm van de muur af. Ik ben nu op zoek naar een paar monitors die ook met dat soort afstanden nog goed zijn te beluisteren. Heb nu Genelec 1030a's en dat werkt niet echt lekker. Ik zoek dus nu echte 'nearfields'. Iemand een idee waar te beginnen. Laag is erg belangrijk voor mij.

K zag hier een setje PMC TB2s te koop maar lees dat ze nogal gevoelig zijn voor correcte plaatsing. Ik vind het transmissielijn idee wel ok.
 
Back
Top