welke monitoren?

Ik ben begonnen met krk rp-6(eerste versie)

Ze klinken vrij americaans, dus beetje schel.

Maar voor dat geld vind ik het erg goede monitoren.
 
Nou, we zijn er uit hoor...het lag gelukkig helemaal niet aan m'n monitors, maar aan de akoestiek in de kamer waar ze hingen. Een vriend van me die bij de NOS werkt is gisteren langsgeweest en heeft me even laten merken wat het verschil is wanneer je ze net ff op een andere plek plaatst. Als je dure NEF's op de plek had hangen waar mijn Alesis-speakers hingen was het geluid volgens hem nauwelijks beter.

De speakers nu van de muur gehaald, en meer naar het midden geplaatst (niet meer in de hoeken), en vrij dicht bij m'n piano geplaatst nu. Klinkt echt fantastisch nu, en de EQ die ik ertussen had zitten is er nu ook tussenuit. Gelukkig kon het dus opgelost worden met m'n bestaande apparatuur.
 
Bij KeyMusic in België kost de Mackie MR8 momenteel 189 euro per stuk. Bij Feedback kosten ze 289 euro per stuk. Is deze monitor kopenswaardig voor die prijs? Iemand ervaring met deze monitor? Thanks.
 
Ik zoek monitors voor minder dan €200 (voor een paar). De plaatsing in mijn kamer is toch zo rampzalig dat het niet zoveel uitmaakt. Dacht eerst aan de Kurzweil KS-40A voor €80/paar, maar wil misschien toch liever een Fostex PM-04 (€176) of Tascam VL-5A (€199).
 
huismerk thomann of musichouse , of absolute 2 van spirit, allemaal ver onder de 200€, moet dan wel nog een versterker bij , bv aanbiedeing samson op forum a 60€ of alesis of zo
verder nog veel andere keuzemogelijkheden
 
Of wat dacht je van de sinn7 DieBox, zien er ook best mooi uit en de kwaliteit voor de prijs is goed!

sinn7_diebox8.jpg
 
Of wat dacht je van de sinn7 DieBox, zien er ook best mooi uit en de kwaliteit voor de prijs is goed!

€259 voor de DieBox.5, toch wat te duur.

Of anders een tweedehands setje vxt 6 of iets dergelijks?
(Eventueel kun je nieuwe monitoren via Marktplaats zoeken, goedkoper dan in de winkel)

Ik ben dan wel 20, maar heb nog geen rijbewijs :( Zou dus nogal moeilijk zijn en ik denk dat er niet al te veel bereid zijn die zware dingen op te sturen.

Misschien is de M-Audio BX5a een optie? 199 euro per paar. Krijgt een goede review bij SonicState

Lijkt me wel iets, maar ik hoor er niet veel goeds over.
 
Lijkt me wel iets, maar ik hoor er niet veel goeds over.

Wat verwacht je dan anders met zo'n budget?
De geheime super, super, supermonitors, die verder niemand kent?

Er zijn wel goede betaalbare monitors, maar niet voor € 200.
Motto=dus doorsparen of een tweedehands mazzeltje (+iemand die voor je wil rijden?)
 
Wat verwacht je dan anders met zo'n budget?
De geheime super, super, supermonitors, die verder niemand kent?

Er zijn wel goede betaalbare monitors, maar niet voor € 200.
Motto=dus doorsparen of een tweedehands mazzeltje (+iemand die voor je wil rijden?)

Laat me het dan zo verwoorden: ik hoor constant dat die M-audio BXa boxen compleet kut zijn :)

Over de Tascam bv lees nog ik wel dat ze zeer deftig zijn.
 
Heb je gelijk in, die dingen zijn loodzwaar. Ik wou het op de fiets doen, maar dat is niet mogelijk.
Alleen al 1 doos met 1 monitor is onhandig ook. Me ma heeft even geholpen met de auto.
Het setje was 200 euro minder dan in de winkel. Toen 800, dus voor 600. Kon in de buurt opgehaald worden, kijk dan is het geen probleem.
Maar dan heb je ook wat!!! Als ik jou was en je een redekuhj kleine kamer hebt, kun je bv ook een vxt 4 halen.
Het geluid is erg goed en dat terwijl de rp's al zo goed gewaardeerd worden.
Wel is het smaak, want mensen vinden het te amerikaans klinken en / of meer voor dance.
Dat vind ik niet, maar goed, ik heb er ook niet zoveel verstand van.
Tascam is volgens mij altijd goed en dergelijke, zonder gekke capriolen.
Toch zou ik per type weer gaan afwegen, want daar zit vaker ook weer genoeg verschil in om te gaan twijfelen.

In ieder geval, met een lager budget zou ik tweedehandsen overnemen van iemand die toch niet door wil gaan. Dan heb je ze wss zo goed als nieuwe voor stuk lagere kosten, inclusief garantie. Wellicht in de buurt zoeken en reizen met openbaar vervoer. Uiteindelijk scheelt het je geld! Opsturen zou meer geld kosten in ieder geval.
 
Laatst gewijzigd:
Ey,

Ik ben van plan om nieuwe speakers te kopen.
Heb nu Behringer Truth B3031A's in mijn studiotje.
Ik vroeg mij af of er enige ervaringen zijn met de Dynaudio BM 6A MKII?
Ze geven vanaf 40 hertz weer, maar zijn ze daadwerkelijk zo helder als gezegd word op webwinkels?
Ik weet dat Dynaudio een super tof merk is, maar wil toch even wat ervaringen en aanraders in de prijsklasse rond 1400 euro.

hier een link naar de Dynaudio Actieve Monitoren :
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html
(ik weet niet of die link geplaatst mag worden, zo niet, pm mij dan even dan haal ik hem gelijk weg!)


Restrained.
 
Ik snap het soms niet. Als je in staat bent om 1400 euro bij elkaar te krijgen of dat te willen uitgeven, waarom dan niet meteen ECHT goed en voor PSI gaan. en heel even door sparen. Je zou eens moeten weten hoe blij je jezelf gaat maken :)

EDIT:
De 17-2 per paar voor 2ooo euro.
 
Ey,

Ik ben van plan om nieuwe speakers te kopen.

Ga luisteren!!! Smaken verschillen enorm op dit gebied en wat de 1 geweldig vind is voor de ander juist weer niet prettig voor de oren.
Wat betreft monitorring is er niet 1 waarheid en daarbuiten is de ruimte waarin je monitoren plaatst ook nog eens enorm belangrijk.

De BM6a vind ik persoonlijk niks maar anderen vinden dat weer geweldig en vinden mijn monitors weer helemaal niets.

Er is simpelweg geen universeel advies op dit gebied.
 
Back
Top