welke monitoren?

Origineel geplaatst door MastahB
KRK RP5 of KRK RP6 goed genoeg voor hiphop (afmixen) ..??

Mja, zou ik niet doen hoor. Om hiphop echt goed te kunnen mixen heb je toch minstens monitors van 1000 euro p/st. nodig.
Bovendien vervalt bij KRK de garantie als je er hiphop op hebt gedraaid!
 
Origineel geplaatst door MastahB
KRK RP5 of KRK RP6 goed genoeg voor hiphop (afmixen) ..??

Het is binnen die prijsklasse een prima monitor vooral de 5.
 
Origineel geplaatst door MastahB
KRK RP5 of KRK RP6 goed genoeg voor hiphop (afmixen) ..??

Hangt wel een beetje van de ruimte af waar je zit. In een kleine zolderkamer van 3 bij 3 meter zou je misschien genoeg hebben aan een RP5 setje, ahoewel ik toch de RP6 zou willen aanraden boven de RP5, helemaal gezien de leuke prijskaartjes die er de laatste tijd hangen aan de RP serie. Een setje RP6 nieuw voor rond de €400,= is erg leuk!

Ahoewel ik RP6 beter vind, zou ik toch ook de Alesis Monitor One Active MkII willen noemen, deze omdat ze best ver doorgaan in het laag. Wat kwaliteit betreft vind ik ze wel iets minder (minder detail, minder stereo beeld), maar ik ken mensen die prachtige mixen maken met deze monitors, dus het hangt er maar net van af hoe goed je je monitor kent denk ik. Bij Tonika heb je een setje voor €329,=

Hmm, wat misschien ook een leuk idee is, maar dan moet je wel houden van een subwoofer (en dat doe ik dan persoonlijk weer niet), is de RP5 set plus de RP10S Subwoofer. Kost ongeveer €600,= in totaal en is een setje waar veel mensen echt heel veel plezier mee hebben. Voordeel van de PR5 boven de RP6 (vind ik) is dat de RP5 gewoon echt een super mooie sound heeft met super detail, iets waar de RP6 net niet aan kan tippen, ook al heeft de RP6 wel iets meer power.
 
Origineel geplaatst door MastahB
En wat is het verschil tussen RP6 en RP6 SE ?
Alleen het kleurtje ?

nop speakers zijn meer gematched
 
Origineel geplaatst door Grooveron
nop speakers zijn meer gematched

Dat is echt de eerste keer dat ik dat hoor. Zover ik weet is het alleen maar het kleurtje, ze waren ook zowat altijd gewoon even duur als de normale.

Dus, wat is je (betrouwbare) bron?
 
Ik ben nieuw binnen de actieve monitoren, ik heb het topic doorgelezen maar heb nog wel wat vragen.

Ik ben namelijk iemand die het meteen goed wilt doen, en niet wilt beginnen met een matig setje. 400 euro voor een setje klinkt wel leuk, maar is 't ook echt wat?

Dus daarom mijn vraag:

Wat ben je nou kwijt voor een aardig setje, waar ik ook echt wat aan heb, ook op de iets langere termijn. En wat zijn de juiste merken daarvoor?

En heb je nou een sub nodig? Ik zit in de metal, dus dat zijn nogal veel diepe bassen, ben benieuwd of ik dat red met 2 nearfields.

Qua wattage, waar moet ik op letten



Veel vragen, i know

:)
 
Laatst gewijzigd:
Als je iets over je laag wil weten dan zul je echt minimaal 8 inch nodig hebben (of iets met sub, met de afstelproblemen van dien).

Ik maak zelf techno en moet dus ook goed weten wat het sublaag doet. Heb de event tr8 gekozen. Geen vermoeiend geluid, genoeg detail en mooie vlakke freq karakterestiek. Gaan behoorlijk laag. -3db op 35hz. Dat doen er weinig na. Ik ben zeer tevreden. Denk dat ik hier wel tijdje mee vooruit kan.

Origineel geplaatst door CgJoe
Ik ben nieuw binnen de actieve monitoren, ik heb het topic doorgelezen maar heb nog wel wat vragen.

Ik ben namelijk iemand die het meteen goed wilt doen, en niet wilt beginnen met een matig setje. 400 euro voor een setje klinkt wel leuk, maar is 't ook echt wat?

Dus daarom mijn vraag:

Wat ben je nou kwijt voor een aardig setje, waar ik ook echt wat aan heb, ook op de iets langere termijn. En wat zijn de juiste merken daarvoor?

En heb je nou een sub nodig? Ik zit in de metal, dus dat zijn nogal veel diepe bassen, ben benieuwd of ik dat red met 2 nearfields.

Qua wattage, waar moet ik op letten



Veel vragen, i know

:)
 
Monitor..keuzes...HELP!

Monitor..keuzes...HELP!

Hi guys,

Ik zit te twijfelen tussen de volgende 2 active monitoren.
Zouden jullie mij met de keuze kunnen helpen?

Rokit KRK RP 5 of de Alesis Monitor One ACtive 520

Alvast bedankt muziekvrienden:doei:

Dennis
 
Ik kan nergens (via google) op internet een goedde review vinden van de KRK RP 6.

Zoek ik verkeerd, of staan er gewoon geen nette reviews hiervan op het net?

Thankx

Dennis:stupid
 
Hi guys,

Ik zit te twijfelen tussen de volgende 2 active monitoren.
Zouden jullie mij met de keuze kunnen helpen?

Rokit KRK RP 5 of de Alesis Monitor One ACtive 520

Alvast bedankt muziekvrienden:doei:

Dennis

Ik zou voor de RP 5 gaan
(en moest je nog wat extra kunnen geven zeker de 6 die zijn echt nog een stuk beter voor het geen wat ze meer kosten)

Maar het beste lijkt mij toch om gewoon zelf te gaan luisteren in de winkel ofzo.
 
Ik kan nergens (via google) op internet een goedde review vinden van de KRK RP 6.

Zoek ik verkeerd, of staan er gewoon geen nette reviews hiervan op het net?

Thankx

Dennis:stupid

Ah, dit was ik ook vergeten zeggen:
Die RP6 monitors staan in de Future Music op de 3e plaats, en al een tijdje.
op 2 de samson rubicon R5A en op 1 Genelec 8040 maar die zijn wel iets duurder :P
 
Van die 2 monitors zou ik de KRK RP5 nemen, die zijn neutraler dan de Alesis. De Alesis vind ik meer een HiFi speaker, niet echt een nauwkeurige monitor.

Maar even iets anders. Ik was laatst bij Tonika, daar hebben ze de KRK V4 voor €399,= per setje. Ik heb ze even beluisterd en ik was echt verbaasd! Er komt best nog veel laag uit zo'n kleine speaker, dat viel me echt niks tegen, maar de kwaliteit, de zuiverheid, het detail.. niet normaal. Ik nam de KRK V4 nog liever dan de KRK RP6.
 
Zo, heb ook even een drietal monitoren bij feedback getest. Ik had een budget van maximaal 200 euro per stuk en het zou de eerste keer worden dat ik een setje monitoren ging aanschaffen, dus ik vroeg om raad aldaar. De beste man wees mij de volgende monitoren aan:

1. Krk rp6
2. Yamaha HS 50 M
3. Alesis MK II active

De krk rp 6 klonk erg helder en mooi in het midden en hoog, maar ik hoorde gewoon géén bas. Nou weet ik wel dat een monitor neutraal moet klinken, maar het lijkt me toch ook wel fijn om gewoon ff wat lekkere bas te horen als je die ook wílt horen. Hoe denken jullie hierover? Zeker omdat deze monitor erg populair is.

De yama HS 50 M viel voor mij eigenlijk gelijk af: ik vond hem dof en modderig klinken. Ik kan het niet goed uitleggen, maar het klonk gewoon niet echt...

De Alesis MK II had eigenlijk wat de krk rp 6 niet had: laag, en behoorlijk veel laag. Bij een kick kon ik ook echt een kick horen, en daar was ik eigenlijk wel blij mee. Toch was naar mijn mening het midden en hoog van de krk een stuk beter en gewoon net ff wat scherper.

De monitoren die ik dus niet getest heb (bekendere rond die prijs dan) zijn:
1. de krk rp 5. Ik hoor namelijk dat er ook nogal wat verschil zit tussen de 5,6 en de 8
2. De Krk v4 II. Hoe is deze t.o.v. de RP serie? Dit is natuurlijk wel de kleinste, dus ik weet niet hoe dit in mijn kamer zal zijn. Ik wil de buren niet te erg tot last zijn (geen vrijstaand huis), maar de kamer die ik gebruik is niet zo heel klein (zo'n 24 m2), dus komen zulke kleine monitoren daar wel tot hun recht?
3.ESI nEar 08, verder geen info over deze monitor
4. Phonic P 8 A, idem
5. Elke andere niet genoemde monitor rond die prijs :D

Verder vroeg ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een krk rp5/6 setje i.c.m. zo'n RP10s, wat het laag zou kunnen compenseren.

Ik vind het belangrijk om goede mixes te kunnen maken, maar ook belangrijk om gewoon lekker los te kunnen gaan op m'n eigen muziek. Dat gevoel had ik niet echt bij die RP6.
 
Monitors Advies nodig

Monitors Advies nodig

Oke, omdat iedereen me zit af te kraken met je hebt niet genoeg low end onder je bass zitten enz, vind ik het tijd voor monitors. Graag vraag ik jullie om advies, want ik weet niets over monitors af. Ik wil goede monitors met veel range, ik heb een niet al te grote kamer maar wil toch veel kunnen horen om zo goede muziek te maken. (Ik maak trance, misschien speciaal monitors daarvoor). Het moet niet te belachelijk in de prijs zijn, maar het hoeven ook weer niet 300 euro monitors te zijn. Alvast bedankt :)
 
Back
Top