welke monitoren?

Origineel geplaatst door ger
ja per monitor, zei ik ook al. Maar misschien moet je je ook engzins in de materie verdiepen...
héhé, ik heb al gezegd, ff nOOby, smijt me niet buiten...
Monitors zijn niet mijn sterkste kant, heb altijd met PAdingen (zoals KC's enzo :luv: ) gewerkt...
Daar heb ik op het gevoel mee gewerkt en dat ging... mar tjah...

BEDANKT voor de info:eureka: :biertje:
 
Origineel geplaatst door Marando
Het klopt wel wat je zegt.. hier even in het engels een uitleg:

Balanced audio cables use an extra line, and consist of a hot line (positive), cold line (negative) and earth. The audio signal is transmitted on both the hot and cold lines, but the voltage in the cold line is inverted so it is negative when the hot signal is positive. These two signals are often referred to as being 180 degrees out of phase with each other. This terminology can be confusing — it does not mean one signal is delayed until it is out of phase, it means one signal is effectively flipped upside down.

Along the length of the cable, noise can be introduced from external sources such as power cables, RF interference, etc. This noise will be identical on both hot and cold lines. This is known as a common mode signal - a signal which appears equally on both conductors of a two wire line.

So the hot and cold lines carry two signals: A desirable audio signal which has an opposite voltage on each line, and unwanted noise which is the same on both lines.

This is where the trick of balanced audio kicks in. At the input stage when the inverted audio signal is re-inverted to make both desirable audio signals the same, the unwanted noise is inverted (i.e. put out of phase). Viola - all the unwanted noise is cancelled out, leaving only the combined original signal.

Bron: mediacollege

Mijn examen Engels was 2 dagen geleden, maar ik kan er wel iets op uitmaken, merci:okdan: .

juw
 
Origineel geplaatst door Marando
Het klopt wel wat je zegt.. hier even in het engels een uitleg:

Balanced audio cables use an extra line, and consist of a hot line (positive), cold line (negative) and earth. The audio signal is transmitted on both the hot and cold lines, but the voltage in the cold line is inverted so it is negative when the hot signal is positive. These two signals are often referred to as being 180 degrees out of phase with each other. This terminology can be confusing — it does not mean one signal is delayed until it is out of phase, it means one signal is effectively flipped upside down.

Along the length of the cable, noise can be introduced from external sources such as power cables, RF interference, etc. This noise will be identical on both hot and cold lines. This is known as a common mode signal - a signal which appears equally on both conductors of a two wire line.

So the hot and cold lines carry two signals: A desirable audio signal which has an opposite voltage on each line, and unwanted noise which is the same on both lines.

This is where the trick of balanced audio kicks in. At the input stage when the inverted audio signal is re-inverted to make both desirable audio signals the same, the unwanted noise is inverted (i.e. put out of phase). Viola - all the unwanted noise is cancelled out, leaving only the combined original signal.

Bron: mediacollege

ff een kant-tekeningetje.

Als ik het goed begrijp wordt het signaal dat is "ge-invert" weer omgedraaid bij de ingang bij het ontvangende apparaat,
waarna het weer hetzelfde is als die andere kanaal
Ze worden dan samen gevoegd (gemixt) om die ruis ed. opte heffen
Maar dat betekent dat, omdat beide kanalen dezelfde informatie bevatten, ze bij samenvoeging ze mekaar versterken.
En samen een hardere mono-signaal vormen.

Wordt bij het verlaten van 1 balanced uitgang het signaal dan met een bepaalde volume verzwakt????????

OK. nog eentje.
Hoe weten ze het zeker dat op beide aders, tijdens de reis van de audio door de draad, dezelfde noise en ruis wordt opgepikt?
 
Origineel geplaatst door Daredevil
Als ik het goed begrijp wordt het signaal dat is "ge-invert" weer omgedraaid bij de ingang bij het ontvangende apparaat,
waarna het weer hetzelfde is als die andere kanaal
Ze worden dan samen gevoegd (gemixt) om die ruis ed. opte heffen
Maar dat betekent dat, omdat beide kanalen dezelfde informatie bevatten, ze bij samenvoeging ze mekaar versterken.
En samen een hardere mono-signaal vormen.

Wordt bij het verlaten van 1 balanced uitgang het signaal dan met een bepaalde volume verzwakt????????

Nee, het dubbele signaal word gebruikt om de ruis uit te filteren, niet je daadwerkelijke informatie ( de tweede draad bevat hoogstwaarschijnlijk alleen ruis, en in twegen fase, maar zeker weet ik dat niet. Dus Ruis, weg, signaal over

Origineel geplaatst door Daredevil
OK. nog eentje.
Hoe weten ze het zeker dat op beide aders, tijdens de reis van de audio door de draad, dezelfde noise en ruis wordt opgepikt?

Natuurkunde :D
 
Heb zonet mijn setje Alesis 620 M1 Active aangekregen:luv: :halleluja .

Laat ze maar knallen zou ik zo zeggen...!!

Wauw!!!

....ff dromen...:kroon: :mega:


Ohja, iemand een KC-500 tekort??
 
Wie heeft er nog meer Event TR8/XL/20-20 ?
Zit nogsteeds met die speaker in me maag en weet niet of ik wellicht iets fout doe.

Muziek dat ik opnieuw heb ge-Equalized met me oude sony's vertalen verdomd goed naar mijn TR8's
Hoe ken dat nou?

Ik heb iig veel moeite met de bas die de TR8 Xl afgeeft. Door die luide bas hoor ik niet of het laag goed vertaalt naar andere speakers Het is gewoon teveel. Als het juist klinkt op de XL dan klinkt het vlak en beetje levenloos op mijn sony's.
Klinkt het goed op mijn sony's klinkt het precies goed op de XL's..
 
Origineel geplaatst door Daredevil
Wie heeft er nog meer Event TR8/XL/20-20 ?
Zit nogsteeds met die speaker in me maag en weet niet of ik wellicht iets fout doe.

Muziek dat ik opnieuw heb ge-Equalized met me oude sony's vertalen verdomd goed naar mijn TR8's
Hoe ken dat nou?

Ik heb iig veel moeite met de bas die de TR8 Xl afgeeft. Door die luide bas hoor ik niet of het laag goed vertaalt naar andere speakers Het is gewoon teveel. Als het juist klinkt op de XL dan klinkt het vlak en beetje levenloos op mijn sony's.
Klinkt het goed op mijn sony's klinkt het precies goed op de XL's..

Ben zelf ook in het bezit van een set Event 20/20 (passief) en ik herken het probleem enigzins. Bij mij ligt het probleem alleen in de acoustiek van mijn studio (helaas erg slecht... maar er is hoop ;) )Wat je zou kunnen doen is je monitoren op een hele andere plaats zetten en kijken hoe het geluid dan is. Vaak is het probleem wat je omschrijft eerder op te lossen door je acoustiek aan te passen dan op andere manieren.
 
Nu we het toch hebben over de monitors van Event, kent er iemand het verschil tussen de Event TR8, de TR8XL, en de ASP 8? Ik heb me al suf gezocht op de website van Event, maar kan er niks over vinden.
 
Origineel geplaatst door Daredevil
Als het juist klinkt op de XL dan klinkt het vlak en beetje levenloos op mijn sony's.
Klinkt het goed op mijn sony's klinkt het precies goed op de XL's..

Dit moet iemand mij uitleggen? :confused:
 
Origineel geplaatst door Postcenter
Nu we het toch hebben over de monitors van Event, kent er iemand het verschil tussen de Event TR8, de TR8XL, en de ASP 8? Ik heb me al suf gezocht op de website van Event, maar kan er niks over vinden.

Event TR8
35Hz-20kHz(±3dB), 8"(70W)+1"(30W), >108dB

Event TR8XL
35Hz-20kHz(±3dB), 8"(100W)+1"(50W), >111dB

Event ASP8
35Hz-20kHz(±3dB), 8"(200W)+1"(80W), >???dB

Grotere versterker, dus kunnen ze luider knallen als't moet :D
De ASP8 heeft ook een grotere kas van dikker hout en is dus ook wat zwaarder.
Hij heeft ook wat meer trim mogelijkheden van het input signaal.

Oh ja, ook de prijs is anders... :D
 
Zou dit wat zijn..? :D
 

Attachments

  • dualturbo_small.jpg
    dualturbo_small.jpg
    30,4 KB · Bekeken: 55
Op zich wel... Blijft alleen de vraag:

Zijn ze magnetisch afgeschermd???

En krijg je ook regelmatig leveringen van de fabrikant als de koelkast leeg begint te raken :biertje: :biertje:
 
Origineel geplaatst door Vizion
Zou dit wat zijn..? :D

Klinken waarschijnlijk zoals ze smaken: naar lauwe pis! :r
 
Kan ik de mackie H824 alleen aansluiten met XLR of RCA inputs? Waarom zit die phone ingang op de monitor, voor een hoofdtelefoon? Geen volumeknoppen erop bouwen maar wel phone ingang:confused: Rare jongens die mackie-mannen.
gr, Alex
 
Origineel geplaatst door boeklanoei
Kan ik de mackie H824 alleen aansluiten met XLR of RCA inputs? Waarom zit die phone ingang op de monitor, voor een hoofdtelefoon? Geen volumeknoppen erop bouwen maar wel phone ingang:confused: Rare jongens die mackie-mannen.
gr, Alex

Nou, rare jongen die vraagsteller, zou ik eerder zeggen.
Staat gewoon in de manual en duidelijk achterop gedrukt: Phone (Jack dus), XLR of RCA input.
Geen output, het is een monitor, geen koptelefoonversterker.
 
Je hebt helemaal gelijk!! Las het (toen ik de manual, nou ja paar pagina's had gevonden). Helemaal juist. Mijn excuses.
 
Back
Top