welke monitoren?

ja klopt . maar veel verder als een 20 cm nearfield gaat het vaak niet ..wil je groter dan moet je een sloot geld uitgeven .
 
mocht je ergens nog 1600 euro hebben rondslingeren, dan zou ik terstond (!!!) blue sky speakers kopen.
een actieve set met 2 kleine nearfields en een subwoofer. deze set doet ongeveer alles verbleken, incl genelec, krk, etc.
ik heb ze afgelopen vrijdag bij midi-amsterdam beluisterd en ik ben nog nooit zo enthousiast geweest over speakers.
ik kan een heel verhaal typen over defenitie, vlakheid, fase, diepte en nog veel meer, maar je kunt ze beter gaan luisteren...klinken vele malen duurder dan dat ze zijn.


http://www.abluesky.com/p_s_gb/p2s8.html
 
Beter!!
Dat zijn de tips die we willen zien, ook al is het een beetje off-topic (wat bedrag betreft).

Maaruh, de link geeft dit dobre...No web site is configured at this address.
 
Over die blue sky speakers.
Die tweater komt me bekend voor.

En het is ook niet zo heel erg moeilijk om iets beters dan de reguliere merken te scoren. Want vaak zijn dat fabrieksspeakers die duur zijn vanwege het merkje wat erop staat.
Wat mischa ook zei is dat er maar 3 grote luidsprekerbouwers zijn en ze allemaal daar hun modellen vandaan halen. Het enige wat afwijkt is de kast en de interne elektronica. Maar daar zit dus ook vaak een groot verschil in.
 
Origineel geplaatst door mischa

dat de 1 wat helderder klingt als een ander of iets meer bass heeft heeft 0,0 met goeie monitors te maken . wil je meer bass ten alle tijden dan koop je een eq en zet je op je monitors altijd de bass plus 3 db off zo .. met eq kun je de meeste verschillen die jullie horen oplossen

Als dit waar zou zijn, kunnen we beter investeren in een eq dan in goede monitors en kun je alle k*t boxjes goed laten klinken. Een vlak frequentie verloop maakt nog geen goede speaker.
 
Origineel geplaatst door fuse

Wat mischa ook zei is dat er maar 3 grote luidsprekerbouwers zijn en ze allemaal daar hun modellen vandaan halen. Het enige wat afwijkt is de kast en de interne elektronica. Maar daar zit dus ook vaak een groot verschil in.

bedoel je met die grote luidsprekerbouwers de fabrikanten van luidspreker units of van complete speakers?
 
dobre heeft gelijk met de bleu sky .graag zou ik ook willen dat hij kennis maakt met mijn project voor een mening :) de bleu sky hebben een vifa tweater van het niewe model deze is inderdaad erg goed ( tweater begint bij 2 khz ,, das 90 % van de volle bandbreedte ) . mijn systeem is voorzien van dezelfde tweater .hij begint echter pas op 5 khz omdat hij dan volledig vlak is tot ver boven de 40 khz ( plus min 1 db !!!! )

en over luidspreker units .. er zijn niet zo gek veel goeie fabrieken ..

kan eigelijk maar een aantal dingen zeggen

een fabriek koop units goedkoper in omdat het in grote aantallen gaat ..maar het nadeel is dat alles moet betaald worden uit verkoop ... van lease auto tot personeels kosten tot fabriek naar premies ..

om luidsprekers zelf te bouwen kun je voor veel minder geld ( in veel gevallen ) een systeem bouwen die kwa kwaliteit ver boven de bekende mekende gaat .

neem b.v. fuse zn scan speak a4 dit kost een 1300 euro compleet voor een setje ( zelfbouw ) maar als er genelec op zou staan gaan ze echt niet voor minder weg dan 4 a 5000 set

Heb lang gewerkt aan een ontwerp die voor een beperkt groepje mensen die een monitor willen die kwa sound en berijk veel verder gaat dan een nearfield .. je zou ze main field kunnen noemen maar kwa unit plaatsing is het beeld op korte afstanden niks minder dan een top nearfield .. ookal ben ik me bewust dat veel mensen zullen schrikken van het formaat .

het proto type is bijna klaar . veel zullen al iets gelezen hebben maar ik zou tog heel graag even een paar dingen willen zeggen ,..

15 hz op een luisterafstand van 1.2 meter . ( op -3 db )
4 weg systeem heeft nu de vaste scheidings freqentie .
laatste testen volgende week in dode kamer ..

laat je niet verlijden door al die adds . ze zeggen allemaal hetzelfde pure propaganda ... maar als ik zeg dat het merendeel gewoonweg belazerd is krijg ik een behoorlijke stroom aan commentaar .. zodra ik zeg dat sommige speakers 10 keer over de kop gaan kwa componenten prijs zal iedereen die toevalig een setje ervan heeft direct roepen .. Nou ze zijn helemaal de top .en die en die gebruiken ze ook ... ja nou . iedereen die een hoop geld heeft uitgegeven zal never no way toegeven dat het maar een beginners boek plank speakertje is .. logies eigelijk .
 
wat hazes bedoeld snap ik ook wel .. het gaat mij met het eq verhaal erom dat dat niet zalig makend is . je moet letten op detail . je kunt gewoon zeggen dat een kleine speaker die heel veel moet doen sneller last heeft van interne demping dan een grotere meer weg systeem .

een eq kun je ten alle tijden gebruiken om persoonlijke voorkeur aan te passen .. maar je kunt niet zeggen meer of minder detail ..

Het is zo dat je voor een klein beetje meer detail een hoop meer geld kunt betalen ,,

ik wil het nog niet eens over amps etc hebben dit is weer een verhaal appart .

zodra er emoties komen kijken bij het aanschaffen van electronic gear kun je niet meer praten over een afgewogen keuze, als je van een een setje tanoys naar een settje behringers active gaat kan dat het gevoel geven dat je een stuk meer heb voor het geld .

ik durf bijna te wedden dat ik door slim eqen een speaker meer detail kan geven dan het origineel .. ( als je hier en daar een gedeelte van het hoog een kleine lift geeft zullen de meesten die verkiezen omdat gedeeltes van de ambience meer sparkle of fris heid hebben ..

vlak is vlak .. das het beste .. maar wie zegt dat de originele producers geen speaker hebben gebruikt die enorm kleuren ???

niemand weet het .. het is 1 groot diep zwart gat .

is het allemaal onzin en moet je ermee leren werken ... gedeeltelijk wel ..

ik ben van mening dat een grotere speaker met meer membraam oppervlakte makkelijker de pulzen etc doorgeeft en uiteindelijk lekkerder werkt omdat het allemaal veel sneller duidelijk overkomt .

wil je een klkeine speaker die staat te rossen om een lage toon te maken ? of wil je een speaker die losjes met een minimaal gedeelte van zn power hetzelfde doet ?

telkens als ik naar cds luister valt me op dat veel nummers kwa balance totaal anders klinken .. er is geen standaard .. er is geen norm .. er is hoogstens een productie die jij als voorbeeld kunt nemen en je eige track daarop afstel .
 
Grappig dat je dat zegt...
Beneden heb ik Infinity Kappa8.2i's staan, ze zijn 1meter35 hoog, en wegen 35 KG per stuk.
Er zitten woofers van 30cm per stuk in, die tot 32hz gaan, wat opvalt is de rust en het gemak
het geluid tot je komt, ondanks hoge volumes.
Maar geen mens die begrijpt waarom je van die "joekels" in de kamer hebt staan, totdat je
een moppie muziek opzet....

Wat standaard betreft ben ik het helemaal eens, er is er geen.
Genie voor mij is toch wel Trevor Horn, sound vind ik altijd tot in de puntjes, maarja ook dit is
relatief, mijn oren zijn de jouwe niet enz.
 
psies .. heb nu een monitor set die tot 15 hz gaan en full range zijn , niet te filmen hoe makelijk je alles mee krijgt :)
2 racks met 19 inch units vind men normaal in een klein hokje en 2 full range monitors niet want die zijn te groot .. raaaaarrr

het probleem is alleen dat grote moinitors niet te betalen zijn ,,

een hoorn is ge wel dig !! alleen zijn ze vaak minder direct als je van een monitor mag verwachten .

mijn keuze is ook gevallen op simple bass reflec ( 2 keer 10 inch en 11 cm poort ) super snel kleurloos

de watterfall curver liegen er niet om bijna 0,0 staande golven in behuizing alles kurk droog
 
sow hee ben je er ff niet heb je een vrachtwagenlading aan reacties!! maar goed om ff op mijn vraag terug te komen.
het liefst zou ik actieve willen hebben maar is het zo`n groot verschil met passieve? qua klank prijs enz?
 
active is de nieuwe hype .. maar over het algemeen kun je zegen dat een setje nearfields niet telkens verplaats worden .. das wel een beetje het idee achter active .. zodat je niet met versterkers en kabels hoef te zeulen .

de gebruikte versterkers in active modules kun je gewoon niet vergelijken met een losse eindtraps

er word meestal class d versterkers gebruikt dit is vrij logies omdat de units over het algemeen toch geen baad hebben bij een hoogwaardige versterker .. tmoet wel een beetje in balance blijven

als ik tegen iemand zeg dat ik een versterker heb van 20 euro 100 watt sinus bla bla gelooft niemand me en dat is echt het spul wat ingebouwd word .

er is geen bebied wat zo moeilijk inelkaar zit als speakers c.q. versterkers gebruikte kabels etc ..

iedereen beloofd gouden bergen en ze vullen allemaal hun zakken .

neem b.v. de gemiddelde studio 100 den meters kabels en printbanen ..en wat zeggen de verkopers U moet een interlink kopen tussen cd speler en versterker .. dat klingt veeeeeel mooier dan die goedkope sjit ..

over het algemeen kun je zeggen dat alles 100 keer overdreven word. ze weten dat men voor een goed stukje muziek best wel wat geld over heb.. en daar lullen ze met wat onzin brabbel taal op in ..

en als je toevalig net een interlink tulp tulp heb gekocht is het laatste wat je wil horen dan het niks uitmaakt .. jij gaat presies horen wat je wil horen .. de bassen zullen strakker zijn en het hoog mooier

vertegenwoordigers weten het .. mensen willen graag belazerd worden
 
Heb vandaag m'n genelecs opgehaald, 1030's.

Ik heb ze na een flinke test gekozen, en de KRK V8 en Mackie HR428 laten staan-> de KRK's maakten van zelfs de beste mixen in de wereld een flinke bak teringherrie, en het leek alsof er ergens daarbinnen een compressor van 5 euro stond te blazen, en de Mackie's hebben in eerste instantie een wow-factor door de diepe bas, zoals de duurdere Genelec 10301 dat ook hebben, maar ze maakten het geluid naar mijn smaak té mooi.

M'n genelecs vertellen me wat er aan de hand is zonder eromheen te lullen, en nee, ze stampen geen DB's uit op club niveau, en de bas blijft niet oneindig strak, maar je weet wel precies waar hij zit, en hoe hard hij in de mix zit, en daar gaat het me om als in aan het mixen ben. Hoe het in de club klinkt check ik wel in de club, hoe het klinkt over mooie speakers die tot XXhz gaan check wel in de auto of in de huiskamer. Ik wil een referentie hebben als ik mix, geen perfecte sound.

Ik zou serieus NOOIT maar dan ook NOOIT besparen op je monitoren als je eindmixen moet maken op die dingen, al die uren pielen met je synth vallen of staan met een goeie mxi. In mijn oren tenminste;)

Succes met kiezen. Het belangrijkste is dat je zelf gewoon LANG gaat luisteren, zeg tegen de mensen in de winkel dat ze ophoepelen, en doe je ding. (Feedback in Utrecht was overigens erg relaxed over het testen)
 
ben blij dat je blij ben :) als je OOOIT eens over wil stapen op een mid / mainfield monitor moet je even contact opnemen met mij :)
 
Origineel geplaatst door mischa
active is de nieuwe hype .. maar over het algemeen kun je zegen dat een setje nearfields niet telkens verplaats worden .. das wel een beetje het idee achter active .. zodat je niet met versterkers en kabels hoef te zeulen .

de gebruikte versterkers in active modules kun je gewoon niet vergelijken met een losse eindtraps
iedereen beloofd gouden bergen en ze vullen allemaal hun zakken .

en als je toevalig net een interlink tulp tulp heb gekocht is het laatste wat je wil horen dan het niks uitmaakt .. jij gaat presies horen wat je wil horen .. de bassen zullen strakker zijn en het hoog mooier

vertegenwoordigers weten het .. mensen willen graag belazerd worden

Klopt, ik heb heel lang in een "echte HIFI " winkel gewerkt en dat was ooit echt genant.
Goede luidspreker kabel is van groot belang maar die hoeft geen 100 Euro de meter tekosten.

Wat betreft de versterkers in Actieve systemen, ze zijn niet allemaal slecht zeker niet.
Maar de goede kosten dan ook wel een paar centen, Goede speakers "Monitoren of gewone" zijn nu eenmaal duur.
Dat geld ook voor goede eindversterkers.
 
Zijn er al mensen die de Blue Sky's 2.1 hebben en wat zijn na aankoop jullie ervaringen hiermee?

Vandaag ook even beluisterd die speakers en vond het ook echt opvallend lekker zowel in de laag als in de hoog.

Zijn er nog mensen die nog meer zinngs over deze toch wel nieuwe boxen kunnen roepen?

Dank bij voorbaat.

:okdan:
 
Back
Top