m'n 1ste drum n bass #

Hmm ik mis een beetje de vette scheurende bass en de beukende beats...lijkt me best essentieel bij een dnb nummer...

en de baslijn (of is het nou de melodie) lijkt een beetje raar getimed...beetje haperend...

De achtergrondgeluidjes vind ik wel ok opzich...maar ik zou zeggen, luister eens wat meer dnb, en dan van het kaliber Stakka & Skynet en Concord Dawn enzo ;)
 
het moet VEEL harder en veel sneller, wat al eerder gezegd werd het BEUKT niet!!
 
zwaar foute baslijn.

Neem in je achterhoofd dat de bas & drums de ruggengraat zouden moeten zijn. Daar berust de rest van je muziek op. Als de ritmesectie niet goed, gebalanceerd & strak zit valt de rest van je track als een puinhoop in mekaar.

grz
 
Wat weer een sterren in opbouwende kritiek hier :confused:

Maar veel harder en sneller hoeft volgens mij niet hoor... Kwestie van verschillende stromingen binnen DnB...
Maar nog een tip voor K.bond... luister eens naar wat tracks van DJ Teebee...mijn persoonlijke favoriet...
 
Sorry maar ik kan er ook niet warm voor lopen.Te on-samenhangend , geen duidelijke lijn en ook harmonisch niet best.
Sorry
Gewoon lekker aan doorwerken
 
Zelfde kritiek als al gezegd is. (maar sneller hoeft niet).

Ook lijkt de beat 1 loopje, er mag wel wat meer variatie in.
 
heej cool man, bedankt voor jullie kritiek en tips. Ik ben nog maar een beginner duss heb nog een laaaaange weg te gaan...:walker:

Jullie horen van me als ik een remake heb gemaakt.

ps: ik hou wel van kritiek!!:D
 
Origineel geplaatst door Ionide
Hmm ik mis een beetje de vette scheurende bass en de beukende beats...lijkt me best essentieel bij een dnb nummer...

en de baslijn (of is het nou de melodie) lijkt een beetje raar getimed...beetje haperend...

De achtergrondgeluidjes vind ik wel ok opzich...maar ik zou zeggen, luister eens wat meer dnb, en dan van het kaliber Stakka & Skynet en Concord Dawn enzo ;)


Ik ga proberen wat van hun te downloaden....
 
Origineel geplaatst door Almeros
Wat weer een sterren in opbouwende kritiek hier :confused:

Maar veel harder en sneller hoeft volgens mij niet hoor... Kwestie van verschillende stromingen binnen DnB...
Maar nog een tip voor K.bond... luister eens naar wat tracks van DJ Teebee...mijn persoonlijke favoriet...

Ik heb net iets van dj teebee gehoord. Klinkt goed. Ik probeer wat inspiratie daarvandaan te halen. thanks!
 
Ja, drum&bass kan je dit niet echt noemen...

Opbouwende kritiek:
- Baslijn is veel te speels en niet strak (quantize??)
- De beat klinkt alsoftie in een badkamer is opgenomen
- Ik mis groove, hihats en een lekkere dans-vibe

Maaruhmmm.. vooral doorgaan!! *D
 
hahaha die van de badkamer is goed!! hahaha
maar kan je meer uitleggen over quantize??? of iemand anders???
Ben niet bekend op dit gebied maar ben wel benieuwd..
 
Origineel geplaatst door K.Bond
maar kan je meer uitleggen over quantize??? of iemand anders???
het recht-trekken (qua timing) van noten op een vooraf ingesteld grid... bijv. 16-en
je kunt iets dan 'slordig' inspelen (een beetje, niet te veel) en vervolgens worden alle noten die het dichtst bij een bepaalde 'grid-lijn' staan er naar toe getrokken... je zou achteraf ook weer een groove quantize kunnen toevoegen (bijv. shuffle)
 
thank you, ik heb hem. Heb die knop nooit gebruikt, omdat ik altijd in redrum het invulde i.p.v zelf tekenen.
 
Back
Top