Kant en klare muziek PC's en jullie bevindingen

24 SPOREN zonder 1 probleem met een hp paviljon van 999 euro en pt mbox
geen lawaai en kan ondertussen nog chatten
 
Ok het wordt hoogst waarschijnlijk een asus "P4P800 delux Intel 865PE", "intel P4 3,2 Gig 9 nano 1MB Cache", 1 Gig corsair, Matrox G550 en een Antec Sonata kast. Hardeschijf of schijfen zijn we nog niet uit. Misschien is een raid 0 opstelling wel cool. Het worden iig wel seagate barracuda met 8MB Cache. Ook moet ik nog een stille cooler voor op de processor zoeken. Al om al zelf bouwen dus. Klinkt wel als een goed systeempie toch?
 
Origineel geplaatst door n0_key
Daarnaast schoot die opmerking over "er moet wat tegenover staan" me zwaar in het verkeerde keelgat. Daar heb ik dus echt de schurft aan, zeker vanuit een forum gezien. Bah! Jij mag op mijn partijtje komen als ik op jouw partijtje mag komen, de tering, toen ik 6 was ja... Sociale onzekerheid ofzo...

Ehmmm..... ik had het over voor geld iets doen hoor. Zodat ik er zelf ook nog beter van wordt. Maar dat vinden niet alle mods gepast om hier te posten. Dingen gratis aanbieden werkt niet voor mij. Want ik ben geen helpdesk of zo. En m'n baas vind het ook niet fijn dat ik aan de telefoon dingen ga doen tijdens werktijd.

En ja ik weet dat ik soms betweterig overkom. Jij toevallig ook? Dat hoort er gewoon bij als hier post. De mensen vatten het al heel snel anders op dan je bedoeld.

En dat sommige mensen te lui zijn om dingen om op te zoeken vind ik net zo irritant.

Maar dat zijn dan ook die mensen die zo'n kant en klaar systeem kopen.
En wat dan nog als het 700 euro duurder is. Als ze daar mee kunnen leven waarom dan niet?
 
Origineel geplaatst door fuse
Ehmmm..... ik had het over voor geld iets doen hoor. Zodat ik er zelf ook nog beter van wordt. Maar dat vinden niet alle mods gepast om hier te posten. Dingen gratis aanbieden werkt niet voor mij. Want ik ben geen helpdesk of zo. En m'n baas vind het ook niet fijn dat ik aan de telefoon dingen ga doen tijdens werktijd.

En ja ik weet dat ik soms betweterig overkom. Jij toevallig ook? Dat hoort er gewoon bij als hier post. De mensen vatten het al heel snel anders op dan je bedoeld.

En dat sommige mensen te lui zijn om dingen om op te zoeken vind ik net zo irritant.

Maar dat zijn dan ook die mensen die zo'n kant en klaar systeem kopen.
En wat dan nog als het 700 euro duurder is. Als ze daar mee kunnen leven waarom dan niet?

Als ik zo je aantal post bekijk :halleluja en ook het idee krijg dat je zeker goede kennis in huis hebt snap ik toch al het geflame niet hoor. Misschien is het handig als we voor dat soort dingen gewoon de PM functie gebruiken. Of is het daadwerkelijk nodig dat iedereen dit allemaal moet lezen? Heb het trouwens over alle flamers hier.
 
ik heb gewoon mijn muziekpc bij I4-muzique gekocht, ben ik uitermate tevreden over, dan weet je dat je een pc krijgt met componenten die goed met elkaar werken en het hele zaakje is netjes getest geinstalleerd en alles. Ik wil zelf echt niet hoeven nadenken over welke harde schijf, welk merk geheugen bij welk mobo en bij welke tien verschillende leveranciers ik dan onderdelen moet bestellen om met dat alles dan voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.

en als er ooit wat mee mocht zijn dan is het een kwestie van inleveren en het wordt gerepareerd en niet zelf uitzoeken wat er mis is en de leverancier van het individuele component aan zijn mouw trekken.

Ik wil gewoon muziek maken en me niet bezig houden met computerwetenschap en een jaar lang computertotaal lezen om uiteindelijk zeker te zijn van een juiste config. Er zijn namelijk al mensen die dat continue doen, ik hoef dat wiel niet opnieuw uit te vinden.
 
Origineel geplaatst door 4tune
Als ik zo je aantal post bekijk :halleluja

Alsof dat belangrijk is. Sterker nog, heb al een aantal keer naar m'n hoofd geslingerd gekregen 'je denkt zeker dat je gelijk hebt met zoveel posts'.

kwantiteit != kwaliteit
 
Origineel geplaatst door synthmann
ik heb gewoon mijn muziekpc bij I4-muzique gekocht, ben ik uitermate tevreden over, dan weet je dat je een pc krijgt met componenten die goed met elkaar werken en het hele zaakje is netjes getest geinstalleerd en alles. Ik wil zelf echt niet hoeven nadenken over welke harde schijf, welk merk geheugen bij welk mobo en bij welke tien verschillende leveranciers ik dan onderdelen moet bestellen om met dat alles dan voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.

en als er ooit wat mee mocht zijn dan is het een kwestie van inleveren en het wordt gerepareerd en niet zelf uitzoeken wat er mis is en de leverancier van het individuele component aan zijn mouw trekken.

Ik wil gewoon muziek maken en me niet bezig houden met computerwetenschap en een jaar lang computertotaal lezen om uiteindelijk zeker te zijn van een juiste config. Er zijn namelijk al mensen die dat continue doen, ik hoef dat wiel niet opnieuw uit te vinden.

Heb je absoluut gelijk in. Maar neem nou de volgende stelling.

Mijn doel is om heel erg hard auto te rijden. Kun je 2 dingen doen. Een porche of een lelijke eend kopen en daar een porche motor in bouwen. Nou ben ik ook nog eens automonteur en kan dit dus realiseren. Dan ben je er toch inprincipe?

Ik studeer hogere informatica en bouw al een aantal jaren PC's (bedoel daar die monteur mee). Nu heb ik nog nooit een muziek pc gebouwd en daar zat dus ook de twijfel.
 
Origineel geplaatst door fuse
Alsof dat belangrijk is. Sterker nog, heb al een aantal keer naar m'n hoofd geslingerd gekregen 'je denkt zeker dat je gelijk hebt met zoveel posts'.

kwantiteit != kwaliteit

Nee dat is ook absoluut waar. Daarom gaf ik ook aan dat ik daarbij ook de indruk kreeg dat je wel degelijk mij het gevoel geeft dat je weet waar je het over hebt.

"Wel irritant want ben nu zelf ook aan het mee doen aan het niet ontopic schrijven!!"

Mijn wijze vader zei altijd: "Als je niets te zeggen hebt, zeg dan niets."
 
Niets! :)
 
Origineel geplaatst door 4tune
Ik studeer hogere informatica en bouw al een aantal jaren PC's (bedoel daar die monteur mee). Nu heb ik nog nooit een muziek pc gebouwd en daar zat dus ook de twijfel.
Nou dan zou ik er niet over twijfelen om ut zelf te doen!
Zoveel verschil is er niet denk ik, gewoon eerst beetje research doen en weten wat je ermee wil gaan doen ...
en met wat je hierdoor uitspaart, kan je een leuke verrassing voor je vriendin kopen! (daar heb je zelf waarschijnlijk ook nog wat aan ;) hehehe)

cheers
 
Origineel geplaatst door Bobby
Nou dan zou ik er niet over twijfelen om ut zelf te doen!
Zoveel verschil is er niet denk ik, gewoon eerst beetje research doen en weten wat je ermee wil gaan doen ...
en met wat je hierdoor uitspaart, kan je een leuke verrassing voor je vriendin kopen! (daar heb je zelf waarschijnlijk ook nog wat aan ;) hehehe)

cheers

Hehehe misschien moet ik dat maar doen idd. Maar was er ook al over uit om het zelf te gaan doen.

Het wordt een intel systeem met 3,2 GHz 1 MB Cache, Asus P4P800 deluxe (865PE), 1 Gig corsair geheugen, 2 maal seagate barracuda 80 Gig IV 8MB SATA in Raid0 Config. Matrox G550. En een Antec Sonata kast. Dit moet letterlijk en figuurlijk gaan rocken toch :)

Nadeel van de Raid0 config is dat het niet secure is dus dan moeten we veel backupen maar dat gaan we dus met de DVD brander gaan doen.

Moet ik alleen nog over die verrasing nadenken voor m'n vriendin ;)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top